19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Q:

Bijdrager
    _Baby

[Sitecheck!] webagogo.be, professional website analysis

Hoi hoi!

Check: http://www.webagogo.be
    Op deze website kan je gratis websites (tot 10 pagina’s) testen op onder andere markup, style, accessibility, SEO, etc.
    Voor grotere websites bestaan er echter ook betalende accounts.
    Webagogo is momenteel nog in de bètafase dus je kan gerust commentaar geven!
    Het is niet de bedoeling dat je de website komt spammen, het is voor mensen die echt interesse hebben om hun site te verbeteren!

Groetjes,
    Eline.

Bijdrager
    marcin

Ziet er goed uit.
    Persoonlijk zou ik de banner waar de logo in staat doortrekken naar rechts. Zo creeer je
    wat meer kleur op je site, nu vind ik hem een beetje saai.
    Vind dit een leuk project. Toppertje

Bijdrager
    _Baby

Dankje!
    Die kleur is doorgetrokken als je goed kijkt hoor..
    De interface is niet zo denderend, maar dat was ook niet de bedoeling.
    Het is de code en de kwaliteit van de tests die telt toch?

Bijdrager
    computer space

Heb je niet een testaccountje?
    Die terms of service zijn veel te lang om zo maar ja op te klikken! In Nederland kom je daar op die manier niet mee weg. Belgisch recht betekent wellicht ook de verplichting de boel in het Nederlands en Frans op te stellen, en niet in het Engels!

Bij een van jullie topscorers staat trouwens de hele site vol buttons met resultaten van conculega’s. Voor mij is de lol van zo’n test er al snel af. Een stappenplan om je site te verbeteren is wellicht nuttiger, maar niet zo goed voor de hoeveelheid bezoekers die jullie krijgen. Zo’n cijfer laat de boel wel jeuken natuurlijk. Heeft jullie scanner een nette useragent trouwens? Mijn php code schrikt veel conculega’s af en betrapt ze als spambot 8)

Bijdrager
    _Baby

Nee eigenlijk niet..
    Maar don’t worry, gewoon doen hoor! Je neemt gewoon een ‘free’ account hé.
    Alle mensen die hun website tot nu toe getest hebben, die hebben ook een free account.
    Als je je zorgen maakt om de privacy of dergelijke dan doorlees je best eens de privacy policy!

We collect the following information:

* URI of requested resource
    * Request timestamp
    * Client’s IP address or hostname
    * User agent information
    * HTTP cookies
    * Current location data

This data will be used for the following purposes:

* Completion and support of the current activity
    * Web site and system administration
    * Research and development

E.d.

Bijdrager
    computer space

Blijft volgens mij de eis dat je als je mensen ergens mee laat instemmen, dit in de taal van het rechtsgebied moet worden opgesteld! Vertalen dus die hap!

Verder doet de site het niet:
    Ik heb geen email adres van het domein dat ik heb. Volgens mij moeten die nu hetzelfde zijn.
    Ook mag er wel een scriptje op dat de invoer controleert.

Bijdrager
    _Baby

Blijft volgens mij de eis dat je als je mensen ergens mee laat instemmen, dit in de taal van het rechtsgebied moet worden opgesteld! Vertalen dus die hap!

Is dit werkelijk verplicht? En heb je soms een website waar dit instaat?

Bijdrager
    computer space

In Nederland kijkt de rechter naar redelijkheid. Van de gemiddelde nederlander kun je niet verwachten dat hij een juridische tekst in het engels volledig kan doorgronden. Dat hij er ja op klikt is logisch, dat doet iedere computergebruiker overal bij dit soort teksten. Jullie tonen de tekst ook helemaal niet. Daar moet je als bezoeker maar zelf naar zoeken en op klikken. Dat soort fratsen daar ga je niet mee wegkomen hier in Nederland. Belgie weet ik niet, maar het zal niet heel veel verschillen.

Bijdrager
    _Baby

De boodschap wordt doorgegeven..
    Bedankt voor je commentaar!

Maar trouwens.. Engels is toch de meest internationale taal? Als je de site vertaalt in het Nederlands dan kunnen Belgen en Nederlanders hem wel volledig begrijpen, maar wat bijvoorbeeld met de gemiddelde Chinees? De website kan moeilijk vertaald worden in elke wereldtaal he.. Oké, het is een .be, maar dat wilt toch niet zeggen dat de tekst in het Nederlands moet staan?

Bijdrager
    leovst

Volgens mij was er dan beter voor .com, .net of iets dergelijks gekozen, omdat je bij .be geen Engels verwacht. Als ik een link zie naar een site met .de of .ru zal ik daar niet zo rap op klikken omdat ik geen Duits of Russisch ken, ik vermoed dat andere mensen hetzelfde hebben met .be.

Verder kan ik geen account aanmaken, ik denk dat dit komt doordat ik geen e-mailadres heb van het domeinaam.

Bijdrager
    _Baby
    ”leovst”

Volgens mij was er dan beter voor .com, .net of iets dergelijks gekozen, omdat je bij .be geen Engels verwacht. Als ik een link zie naar een site met .de of .ru zal ik daar niet zo rap op klikken omdat ik geen Duits of Russisch ken, ik vermoed dat andere mensen hetzelfde hebben met .be.

Verder kan ik geen account aanmaken, ik denk dat dit komt doordat ik geen e-mailadres heb van het domeinaam.

Bij het aanmaken van de domeinnaam bestond er op dat moment al een webagogo.com. Webagogo was oorspronkelijk een “bedrijf” waarbij je je site kon laten ontwerpen.. Maar dit is sinds een jaar veranderd naar de website analyzer.
    Dat email gedoe is misschien inderdaad wel lastig, ik denk dat dit vooral is omdat anders mensen eender welke site kunnen testen, en het is de bedoeling dat ze hun eigen site testen. ‘k Zal het eens navragen. Bedankt voor de moeite en de klikjes anyway!

Bijdrager
    kaydie

gechecked: http://www.kaydies.com.

Ik krijg de volgende foutmelding:

Bijdrager
    _Baby

@ Kaydie.. Ik zie dat je er uiteindelijk toch in geslaagd bent om te test te doen..
    Hoe bevalt het result van de test je?
    Het is in ieder geval lang niet slecht hoor, bedankt dat je het wou proberen!

Bijdrager
    kaydie

Helaas niet, ik heb het een aantal keer geprobeerd, maar de foutmelding blijft…
    Ik zie idd wel de site in de ranking staat…

Ziet er voorderest goed uit overigens. Zeer informatief en compleet.
    Een link naar mijn rss feed werd over het hoofd gezien…
    Waarschijnlijk omdat ie d.m.v. een get request opgevraagd wordt?

edit: probleem opgelost, had de benodigde meta tag niet toegevoegd… :oops:

Bijdrager
    Pathe

Ik krijd dezelfde foutmelding als Kaydie

edit: probleem opgelost, had de benodigde meta tag niet toegevoegd…

ben ik iets vergeten?

gr Theo

Bijdrager
    _Baby

<meta name=”webagogo-verify” content=”yourverificationcode”> (HTML)
    <meta name=”webagogo-verify” content=”yourverificationcode” /> (XHTML)

Toevoegen aan je html..
    yourverificationcode is de code die je gekregen hebt na je registratie in de mail.

Succes!

Bijdrager
    Pathe

Hoi Eline,

Ik krijg nu op 83% de foutmelding:

error
    File: /var/www/webagogo/php/classes/web/components/Website.class.php
    Line: 2248

Ik heb geprobeert je via de contactpagina te bereiken maar deze gaf ook een foutmelding.

error
    Your e-mail was not send correctly!

maar alles was ingevuld.

Staat er nog iets verkeerd?

gr Theo

Bijdrager
    bastichelaar

Best een leuke site, echter kun je de engine nog wel behoorlijk beta noemen… Onze website is W3C compatibel, de CSS niet vanwege transparency. Maar van jullie validatie krijgt hij 0%. Dus er gaat toch ergens nog iets niet goed…

Bijdrager
    _Baby

In de maand februari wordt er naar bugs gezocht zoals vermeld staat in het laatste news berichtje.
    Hopelijk zijn al deze problemen van de baan dan.
    Probeer gerust te testen, en meldt het hier wanneer er iets fout loopt, elk beetje kan helpen.

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.