11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    Philo

[sitecheck] Web Development & Design tutorials – XCODETUTS

Hallo :)
    Mijn nieuwste site is nu 5 dagen online. 8)
    Site is engels, omdat deze doelgroep veel groter is:wink:

Waar gaat het over?
    Nou eigenlijk alleen tutorials en artikelen over Web Development & Design.

Tutorial Onderwerpen
    (X)HTML, CSS, PHP, MYSQL, JavaScript(en frameworks zoals jQuery), Ajax, Photoshop en het gebruik van verschillende Blog / CMS systemen. En natuurlijk kleine en handige tips.
    Er zullen ook reviews verschijnen over verschillende web diensten & producten.

Laat even weten wat je ervan vind:)
    Mijn doel is om ongeveer elke 2 dagen een nieuw artikel / tutorial te posten.
    Dus als je meer over wilt weten en vooral web development, neem dan zeker af en toe een kijkje.

http://xcodetuts.com/

Reacties? :innocent:

M.v.G

Headshot

Bijdrager
    Dedstok

Vind de header niks, kan wel een logootje bij, en hij mag ook wel wat langer zijn.

De pagina is verder erg kaal en leeg, met name de rechterkant die helemaal wit is op mijn 20″ scherm nu.

Daar zou ik ten eerste wat aan doen.

Verder ziet de lijst aan de linkerkant er wel netjes en leuk uit.
    Als ik op de bovenste tutorial klik, dan ziet het er goed en aardig uit:)

Bijdrager
    Xenophon

Interessant.

Beetje weinig content nog, maar leuk dat er nog meer mensen met webontwikkeling op de Mac bezig zijn. (It’s a Windows-world)

Hoe bevalt Coda je? Ik gebruik hem ook vrij veel.

Bijdrager
    Philo
    ”Mickert”

Vind de header niks, kan wel een logootje bij, en hij mag ook wel wat langer zijn.

De pagina is verder erg kaal en leeg, met name de rechterkant die helemaal wit is op mijn 20″ scherm nu.

Daar zou ik ten eerste wat aan doen.

Verder ziet de lijst aan de linkerkant er wel netjes en leuk uit.
    Als ik op de bovenste tutorial klik, dan ziet het er goed en aardig uit:)

Bij mij is het nog meer leeg;) op 24 inch iMac, maarja, site is net online en er komt snel meer bij.
    Ook de sidebar zal aanvulling krijgen en ik ga morgen weer een nieuw artikel posten als de tijd mee zit.

Verder bedankt voor je reactie en ik zal kijken of ik leuk logotje kan maken.

”Xenophon”

Interessant.

Beetje weinig content nog, maar leuk dat er nog meer mensen met webontwikkeling op de Mac bezig zijn. (It’s a Windows-world)

Hoe bevalt Coda je? Ik gebruik hem ook vrij veel.

Jep;) content zal ik proberen om elke 2 dagen bij te vullen.

Coda!! :D Beter kan niet haha, ik was eerst een Windows gebruiker, maar werk sinds 1 jaar bij een media vormgeving bedrijf en die werken allemaal op een Mac, en na een maand daar gewerkt te hebben was ik verkocht:P Ik vind Coda erg fijn, werkt perfect! 8)

Bedankt voor je reactie! :wink:

Bijdrager
    Virus.exe

Je hebt wel goed afgekeken van http://www.nettuts.com he :innocent:

Vooral dat menu rechstboven

Bijdrager
    Philo
    ”Virus.exe”

Je hebt wel goed afgekeken van http://www.nettuts.com he :innocent:

Vooral dat menu rechstboven

;) Goed gezien haha, ik ben ook een tutorial schrijver voor hun 8)
    Ik deed vroeger nooit echt veel tutorials schrijven, teminste niet heel uitgebreid, en ik toen ik zag hoeveel positieve comments ik kreeg op de tutorials die ik voor hen schreef dacht ik eraan om zelf zo’n website te beginnen:)

Dus ik hoop dat het kan uitgroeien tot een leuke community, tot nu toe heb ik nog alleen maar positive reacties gehad:D
    En beter goed afgekeken dan slecht bedacht;) de indeling is meschien het zelfde, maar voor de rest maak en schrijf ik alles zelf;)

Bedankt voor je reactie:) als je nog suggesties of aanmerkingen hebt dan hoor ik die graag.

Bijdrager
    macjk

Ik vind het een erg mooie site, lekker rustig maar toch fris. Wel jammer dat je het niet in het nederlands doet daar is juist een gebrek aan een dergelijke site. Ik denk dat het in het engels toch moeilijker is om je te onderscheiden van andere.

Bijdrager
    misterfrontend

Goede tutorials (lekker uitgebreid) en een overzichtelijke layout.

Alleen in de code zie ikin de code [code:1:7e53f1b91e](<div class=" post " id=" post-1 ">)[/code:1:7e53f1b91e]

die ID=post-1 komt op 1 pagina meerdere keren voor. Maak daar beter een class van.

en groene http://validator.w3.org/check?verbose=1&uri=http%3A%2F%2Fxcodetuts.com%2F website is beter vindbaar voor zoekmachines.

verder erg netjes!

Bijdrager
    falleri
    ”macjk”

Ik vind het een erg mooie site, lekker rustig maar toch fris. Wel jammer dat je het niet in het nederlands doet daar is juist een gebrek aan een dergelijke site. Ik denk dat het in het engels toch moeilijker is om je te onderscheiden van andere.

Mee eens. Ook zie ik wat fouten in je Engels en dat leest schokkerig.
    Misschien is het een idee om het tweetalig te maken (maar dat is natuurlijk wel erg veel werk- misschien ken je iemand die je daarmee wil helpen)

Bijdrager
    danielpunt

Jammer dat je URL niet helemaal de lading van de site dekt. Ik dacht dat ik tuts en tips kon vinden over Xcode, maar helaas…

Bijdrager
    Philo
    ”macjk”

Bedankt :)
    Dat snap ik, maar meschien is het een idee om ook een nederlandse versie te maken, maar ik twijfel de doelgroep daar groot voor is, aangezien de meeste progameer talen nogal engels based zijn. Maarja;) het is meschien wel het proberen waard.

”aitam”

Goede tutorials (lekker uitgebreid) en een overzichtelijke layout.

Alleen in de code zie ikin de code [code:1:6e7fbe3e1a](<div class=" post " id=" post-1 ">)[/code:1:6e7fbe3e1a]

die ID=post-1 komt op 1 pagina meerdere keren voor. Maak daar beter een class van.

en groene http://validator.w3.org/check?verbose=1&uri=http%3A%2F%2Fxcodetuts.com%2F website is beter vindbaar voor zoekmachines.

verder erg netjes!

Thanks! :D
    Was helemaal vergeten om een validatie te draaien:P
    Maar site is nu weer valid 8) waren wat plugins die de meeste errors gaven.

Bedankt voor je reactie :wink:

”falleri”
    ”macjk”

Mee eens. Ook zie ik wat fouten in je Engels en dat leest schokkerig.
    Misschien is het een idee om het tweetalig te maken (maar dat is natuurlijk wel erg veel werk- misschien ken je iemand die je daarmee wil helpen)

Mijn engels is niet 100% perfect, maar probeer to goed mogelijk te schrijven, en draai altijd ff een spell check:P
    Maarja, ik zal ff gaan kijken of ik ook een nederlandse versie begin.

Bedankt voor je reactie:)

”danielpunt”

Jammer dat je URL niet helemaal de lading van de site dekt. Ik dacht dat ik tuts en tips kon vinden over Xcode, maar helaas…

Dat snap ik, maar de x kan ook staan voor zelf invullen;) bijv jQuerycodetuts etc;) maar je hebt inderdaad wel gelijk, maar ik ben opzich wel blij met het domein.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.