22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
  • Q:
    Bijdrager
    iNsane

[SiteCheck] Veilingspeurder.nl

Hallo,

Ik vroeg me af of jullie me wat (al dan niet opbouwende) feedback willen geven over Veilingspeurder.nl. Het gaat hier om een site waarmee je met één zoekopdracht meerdere veilingsites doorzoekt. Dit is het eerste (persoonlijke) project dat ik eindelijk een keer heb doorgezet – en ik ben nu wel benieuwd wat er allemaal nog aan te verbeteren valt.

Klik en kijk gerust wat rond. Grove foutmeldingen worden automatisch gelogt, maar mocht je nog wat kleinere tegenkomen dan zou ik ’t op prijs stellen als je me die wilt melden:)

Alvast bedankt!

(Edit: Mods, check uwer mail aub :wink:)

Bijdrager
    AppleNANdO

Erg handig hou ik erin:D

Overzichtelijk alleen die duif boven Beta is wat minder:?

Bijdrager
    God

Handige site inderdaad, staat nu bij m’n bookmarks:)

Bijdrager
    DouweM

Ziet er erg mooi uit inderdaad! Ik zou alleen nog een functie inbouwen om te sorteren op prijs of datum etc.

Bijdrager
    Rico Royal

Goede site, ik mis wel dingen.

De fototjes zou ik graag groter zien. De datum en herkomst van de advertentie. De mogelijkheid om 80 of meer advertenties op een pagina te zien, zodat je niet steeds naar een nieuwe pagina hoeft te klikken.
    Verder vind ik een RSS functie handig om je te abonneren op een zoekopdracht.
    Wel heb ik het idee dat jou zoek resultaten nauwkeuriger zijn dan bij bijvoorbeeld advertentiezoeker.nl

Je hebt veel concurrentie zoals je waarschijnlijk wel weet, ik vind het een goede start en als je er mee doorgaat en het aantal functie flink uitbreid denk ik dat het een veelgebruikte site kan worden.

Bijdrager
    appletick

Zelf vind ik zoekwekker.nl echt geweldig qua mogelijkheden.

Jouw lay-out met de gevonden objecten is echter mooier en rustiger.
    Een combinatie van die twee zou ik mooi vinden.

Je zou alleen moeten kunnen kiezen hoeveel voorwerpen op 1 pagina mogen en misschien 2 kolommen naast elkaar ipv 1 hele lange. Dat doorklikken vind ik ook altijd vervelend.

Vooral een emailtje bij een nieuw gevonden object vind ik altijd handig.

En inderdaad mogelijkheden van sortering op prijs, afstand e.d.

Succes, ik houd het zeker in de gaten!

Bijdrager
    Ludo

Handig, ga ik zeker gebruiken i.p.v. de aloude http://www.veilingkijker.nl.

Bijdrager
    Brainiac

Een optie om bepaalde winkels aan en af te vinken. Als je dan al de .be-varianten van die doorzochte sites bijvoegt, trek je Belgische bezoekers ook aan. En wat mij betreft mogen ebay.com en amazon.com er ook bij !

Bijdrager
    shushishu

En misschien een optie om binnen bepaalde regio te zoeken.

Verder mooie heldere site!

Bijdrager
    KarelWillem

Handig en mooi. Maar als ik dan toch wat mag wensen.

Zag ik liever dit:

Zoveel mogelijk nadruk op de zoekresultaten dus.
    Die wil ik gewoon direct in beeld hebben, en niet helemaal naar onderen geschoven.

Bijdrager
    nielzr6

Mooi site, strakke layout en werkt erg goed!

Ga zo door!

Bijdrager
    MrAcid
    ”KarelWillem”

Zag ik liever dit:

http://img291.imageshack.us/img291/4278/afbeelding1jx4.jpg

Die wil ik gewoon direct in beeld hebben, en niet helemaal naar onderen geschoven.

Dit wilde ik ook gaan posten, maar aangezien er hier al een screenshot bij staat sluit ik me hier bij aan.:)

Bijdrager
    Maersk

Ik zou de zoekopties inderdaad nog even wat uitbereiden. Maar voor de rest vind ik het een superwebsite!:D

Bijdrager
    Mac Erger Je Niet

wat op marktplaats idd wel handig is; je postcode invoeren en dan op afstand zoeken. verder een goed plan deze site! staat gebookmarked.:)

Inactief
    Anoniem
    ”KarelWillem”

Zag ik liever dit:

[plaatje]

Sluit ik me bij aan.

Je kan misschien de “meest gebruikte zoektermen” in de rechter zijkant zetten.
    En het blokje “Resultaten voor de zoekopdracht xxxxx” wat lager maken, misschien minder tekst. Hier volgt een overzicht blabla, dat is een beetje overbodig imo.

Ook de spacing tussen de verschillende blokjes mag wel wat minder. Gebruikers die nog 1024×768 resolutie hebben moeten veeeel scrollen op die site

:D :D

Bijdrager
    iNsane

Iedereen hartelijk dank voor de feedback tot dusver, daar kan ik wel wat mee! Een paar van de genoemde punten had ik zelf ook al in overweging, dus des te meer reden om die veranderingen ook echt door te voeren:)

Ik ontwikkel lokaak dus de wijzigingen zijn online nog niet direct zichtbaar, maar de tags zijn verhuist naar de rechterzijde en het blok met uitleg over de resultaten (“Er zijn .. resultaten”) is verdwenen. De resultaten staan daardoor in ieder geval een stuk hoger en direct in beeld.

RSS feeds en Email Alerts wil ik ook graag toevoegen, maar op welke manier exact, moet ik nog even bekijken (ivm. resouces).

Nogmaals bedankt voor alle reacties!

Bijdrager
    Toinef

tweedehandsmac.nl mag er ook wel bij daar maak je erg veel mac gebruikers blij mee:D

Moderator
    Poezenbeest

Tweedehandsmac is geen veilingsite… Heeft dus weinig met veilingen te maken… of gaat er in dit stadium al iets gebeuren, dat niet onder de naam valt?

Verder leuk initiatief….

Bijdrager
    janhh

Mooi gemaakt man! Echt meeeega snel, ik had na mn eerste zoekopdracht niet eens in de gaten dat ik al results had haha.. wat dat betreft is dat donkere scherm wel fijn dan weet je dat er iets gebeurt.

Bijdrager
    Ferris Bueller

Sorteren tijd, datum of prijs…
    … Gezocht of aangeboden???

Verder erg handig en slimtooltje!!

Bijdrager
    iNsane

Heb net een (kleine) update gedaan. Paar wijzigingen in de layout zoals het verplaatsen van de ‘tags’ naar rechts, het omhoog brengen van de resultaten en grotere afbeeldingen (mouse-over). Items worden nu gesorteerd op tijd en een bugje verholpen waarbij de prijs soms niet goed werd weergegeven.

Verder kun je je nu ook abonneren op RSS feeds voor zoekresultaten zodat je nieuwe resultaten automatisch in je reader te zien krijgt. Ik heb ’t maar in 1 reader getest, dus als iemand fouten of problemen tegenkomt hoor ik ’t natuurlijk graag. Net als andere op- en aanmerkingen trouwens..

De rest (zoals de notificatie mailtjes) ben ik nog mee bezig, maar ik zit een beetje met gebrek aan tijd. Hoop er binnenkort wat meer tijd aan te kunnen besteden:)

Bijdrager
    Jack4ya

Indrukwekkend!

22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.