12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    Vasilis

[sitecheck] – vasilis.nl

Ik heb mijn site eindelijk in een vorm die ik prettig vind. Wat vinden jullie er van?
    vasilis.nl

Bijdrager
    tennapel

Over smaak valt niet te twisten, over usability wel: persoonlijk vind ik het courier(-achtige?) lettertype lastig leesbaar, erg vermoeiend, zeker omdat het ook nog lichtgrijs is en vrij klein. Als ik het font vergroot (appeltje+ +-key) in Firefox wordt de leesbaarheid er niet veel beter op: een iel lettertype in een lichte kleur.

Opbouw, navigatie etc is allemaal dik in orde.

Bijdrager
    rburgt

Ik ben niet echt kapot van het kleurenschema, gellukkig doe ik ook weinig in design:) Het zou mooier zijn als je bij de portfolio(‘s) screenshots zou zetten van de pagina zelf zonder browser scherm, ik denk dat dat er een stuk mooier uitziet. De broncode van het document is ook nog niet helemaal correct dubelle target tags in links en wat kleine schoonheidsfoutjes…

Verder mis is concreet wat voor een diensten je aanbied, er staan wel een aantal voorbeelden over wat je kan doen maar geen directe beschrijven van de algemene diensten. Of is dat niet de bedoeling van de site?

iig, ik vindt het leuk opgebouwde en duidelijke site

Bijdrager
    iBert

Ik vind het eerlijk gezegd niet bepaald een aangename website. Het vurige kleurenschema doet pijn aan de ogen, en het lettertype (wat opzich geen staaltje van mooiheid is), is verkeerd gebruikt. Zo’n lettertype gebruik je in samenspraak met een “grunge”-achtige website

Over smaak valt uiteraard niet te twisten, maar het is geen website waar je even wilt blijven kijken. Een aangename gebruikservaring is essentieel.

Wel goed dat je zoveel mogelijk CSS/XHTML toepast.

Bijdrager
    chilli dude

zoals gezegd zit het script goed, maar design is kortgezegd niet mooi/handig.

en als je de text selecteerd dan selecteer ik een regel over de hele pagina en niet alleen de regels text?

Bijdrager
    Kyokushinkai

Probeer een andere rood en geel te vinden. De rood en geel die je nu gebruikt zijn te “standaard” en te fel. Heb je de kleuren op 255 gegooid? Zo ja: niet doen!

Bijdrager
    Vasilis
    ”rburgt”

De broncode van het document is ook nog niet helemaal correct dubelle target tags in links en wat kleine schoonheidsfoutjes…

Verder mis is concreet wat voor een diensten je aanbied, er staan wel een aantal voorbeelden over wat je kan doen maar geen directe beschrijven van de algemene diensten. Of is dat niet de bedoeling van de site?

Dank je voor het valideren (: Dat was ik even vergeten. De meeste schoonheidsfoutjes zijn er uit, dubbele target-tags zullen af en toe helaas blijven staan: dat ligt aan Pivot.

In eerste instantie was de bedoeling van mijn site om te laten zien welke diensten ik aanbied. Dat slaat nergens op, denk ik. Ik krijg mijn opdrachten eigenlijk altijd via via, zeker niet via mijn site. Ik heb dus gekozen om een ‘corporate log’ te beginnen. Waarom? Dat staat hier.

Ik vind overigens dat er heel goed over smaak te twisten valt. Daarom zet ik mijn site hier ook neer. Ik luister graag naar reacties van mensen.

Bijdrager
    tennapel
    ”Vasilis”

Ik vind overigens dat er heel goed over smaak te twisten valt. Daarom zet ik mijn site hier ook neer. Ik luister graag naar reacties van mensen.

Maar als het JOUW website is, op de manier zoals JIJ je wilt presenteren, wat doet ons oordeel er dan toe? Als het een website is die je maakt voor iemand anders en iedere potentiele gebruiker zegt ‘bah’, dan is het een ander verhaal, maar als dit een expressie is van jezelf, why not? Het is tenminste niet het standaard verloop-tintjes en drop-shadows ontwerp wat je op veel sites ziet. Daarmee is niet gezegd dat ik het mooi vind, maar dat is iets anders.

Ik vind de ’knotted chair’ van Marcel Wanders bijvoorbeeld ‘mooi’, maar geen haar op mijn hoofd die er over denkt om daar eens lekker een paar uur in te zitten. Ik vind een relax fauteuil van Tell Sell spuuglelijk, maar het zit ongetwijfeld lekker — wat is de waarde van ‘mooi’?

Je website is wel toegangelijk, dus dat is niet het issue.

Bijdrager
    Vasilis
    ”tennapel”

Maar als het JOUW website is, op de manier zoals JIJ je wilt presenteren, wat doet ons oordeel er dan toe?

Jullie oordeel doet er in zoverre iets toe dat er nu al wat feedback is waar ik eens naar zal kijken: lettertype en kleur. Dat is volgens mij een smaakding. Daar wordt hier over getwist en wellicht wordt ik overtuigd.

En jullie oordeel doet er ook toe omdat mijn website niet een ego-ding is: ik probeer er mee te communiceren. Als niemand zich thuisvoelt zal ik, hoe mooi ik het zelf ook vind, toch het een en ander moeten aanpassen.

Bijdrager
    basvandorst

Ik vind dat je er ten opzichte met http://www.vasilis.nl/stijlkeuze/ er op achteruit bent gegaan.

Als ik naar je menu kijk, begin ik te twijfelen of ik wel nuchter ben vandaag :D, het ziet er erg wazig uit.
    3 keer wat?!? = prijs? Ik zou de menu-indeling aanhouden van je oude site (web, grafisch, foto)

Bijdrager
    PattyPooh

Ik vind je site cool.
    Het straalt een bepaalde stijl uit en ik vind dat je consequent bent!

Ik vind je werk ook strak, gedurft en apart net als je site.
    Misschien moeten er schoonheidsfoutjes uit maar wat mij betreft meer ook niet TOP!!

Bijdrager
    WebJ

Ik vind het eerlijk gezegd heel origineel en strak! Ook je stylesheet test vind ik erg mooi gedaan!

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.