25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 25)
  • Q:
    Bijdrager
    DEform

Sitecheck: Ruben Winters

Hoi,

Ik heb al enkele (vind ik leuke) sites gemaakt, maar als een deel van mijn ingangsexamen voor komend jaar, moet ik ook een site maken, waar ik mezelf op voorstel!
    Dit vond ik nu geen makkelijke opgave!!
    Ik heb al iets in elkaar geflanst met Illustrator, en dit met photoshop besneden en online gezet!

Ik weet al wat er achter moet komen, ik heb al een formuliertje klaar in php dat naar Filemaker wordt verstuurd, maar hoe zou ik de layout maken van die 4 pagin’s???

Het adres is ruben.eksel.be

Bijdrager
    iMud

Dit is alvast wel een leuk en origineel begin:)
    misschien dat je dat klavertje iets kleiner terug kan laten komen als centraal navigatieding.

Bijdrager
    stef

heey, t klavertej 4 vind ik idd wel een leuk idee, maar als ik dan op contact klik is de achtergrond zwart met witte letters, dit is dus een hele overgang opeens van de rustige begin pagina met witte achtergrond naar dit…

laat even weten als die af is, dan neem ik nog eens een kijkje;)

succes der mee

groet, Stef

Bijdrager
    DEform
    ”iMud”

Dit is alvast wel een leuk en origineel begin:)
    misschien dat je dat klavertje iets kleiner terug kan laten komen als centraal navigatieding.

Ja lijkt me wel een goed idee!
    Maar hoe en waar? telkens links of onderaan de site? En de rest van de achtergrond dan?
    Mijn vriendin dacht aan het bloemetje kleiner maken en er een stuk of 50 in het wild langs elkaar, en dan een beetje lichter zetten of zo?

”Stef”

heey, t klavertej 4 vind ik idd wel een leuk idee, maar als ik dan op contact klik is de achtergrond zwart met witte letters, dit is dus een hele overgang opeens van de rustige begin pagina met witte achtergrond naar dit…

Ja, dit komt omdat het eerste idee was met een zwarte achtergrond, dit wordt zeker nog gewijzigd als ik een idee heb van de pagina!

Bijdrager
    iSander

Ik zou die ‘workspace’ anders zetten. De letters staan enkel bij dit onderdeel onder elkaar. Waarom ineens anders. Het lijkt me mooier als het bij alle vier gelijk zou zijn. Doe zo voort.

groeten,
    iSander

PS: Mss een foto van een grasveld als centrale foto op je site met daarin een getekent klavertje vier?

Bijdrager
    Lustigson

’t Klavertje is leuk gevonden, maar ik mis ‘gewone’ navigatie. Vergeet niet dat mensen die jouw site straks bezoeken het grootste deel van hun tijd op ándere sites kijken (aldus Jakob Nielsen)

Bijdrager
    benj1989

yeb daarna als je op iets klikt moet je zorgen dat je gemakkelijk kan navigeren en niet altijd terug moet om een pagina te kunnen bekijken,
    ik zou ook het klavertje in het midden zetten (in breedte is al maar nu ook nog in lengte)

Bijdrager
    benj1989

check ook ff je code van je index:( 2* html, head, body

<!DOCTYPE HTML PUBLIC “-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN” “http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd”&gt;
    <html>
    <head>
    <meta http-equiv=”Content-Type” content=”text/html; charset=iso-8859-1″>
    <title>Ruben Winters</title>
    </head>

<body>

</body>
    </html>
    <!DOCTYPE HTML PUBLIC “-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN” “http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd”&gt;
    <html>
    <head>
    <meta http-equiv=”Content-Type” content=”text/html; charset=iso-8859-1″>

<title>Ruben Winters</title>

……..

Bijdrager
    DEform
    ”iSander”

Ik zou die ‘workspace’ anders zetten. De letters staan enkel bij dit onderdeel onder elkaar. Waarom ineens anders. Het lijkt me mooier als het bij alle vier gelijk zou zijn. Doe zo voort.

groeten,
    iSander

PS: Mss een foto van een grasveld als centrale foto op je site met daarin een getekent klavertje vier?

Dit is bij deze dan opgelost!

En Benj1989, die code is zo omdat ik een include doe. Ik include ‘bezoekerteller.php’ , zo kan ik dit besandje opslaan in al mijn sites, en moet ik niet telkens de code aanpassen…

Bijdrager
    benj1989

ok, we zien dat dan wel;)

Bijdrager
    Steve Brooklyn

over klavertje 4 gesproken… http://www.bruckel.nl

Bijdrager
    MacBeer

Wat doe je voor een opleiding als ik vragen mag? Is het een opleiding waar het technische aspect van webdesign centraal staat, of het design + usability van de site voorop staan?

ik ben geen techneut, dus richt ik mij alleen op het design:

– de schaduw onder het klaverblad is veel te hard. Zet deze eens op 15 procent, zo ziet het er wat subtieler uit.
    – De typografie is niet mijn ding. Ook zie ik niet in waarom ook de typografie een schaduw moet hebben. Laat deze liever weg onder de tekst. Veel drop-shadow’s laten de boel nogal goedkoop uitzien.
    – Wellicht dat het klaverblad even boven het midden van het venster kan staan. Dan ziet het hele beeld er wat gebalanceerder uit.

Tja, ik zie verder geen content meer. Wees subtiel en probeer niet steeds dingen toe te voegen om de zaak mooier te maken. Maak een duidelijk plan, een soort stramien voor de vormgeving.

Bijdrager
    benj1989
    ”MacBjorn”

– de schaduw onder het klaverblad is veel te hard. Zet deze eens op 15 procent, zo ziet het er wat subtieler uit.
    – De typografie is niet mijn ding. Ook zie ik niet in waarom ook de typografie een schaduw moet hebben. Laat deze liever weg onder de tekst. Veel drop-shadow’s laten de boel nogal goedkoop uitzien.
    – Wellicht dat het klaverblad even boven het midden van het venster kan staan. Dan ziet het hele beeld er wat gebalanceerder uit.

met het eerste en het laatste punt ben ik akkoord (wat 15% nu juist geeft weet ik niet maar het mag best wat minder dan nu)
    met het 2de punt ben ik niet akkoord, zoals het nu is vind ik het voorlopig heel goed.

Bijdrager
    DEform

Ok, de letters ga ik laten staan, maar de schaduw van het blad ga ik wat minderen!

Wat ik ook nog dacht, om voor de contact-pagina hetzelfde blad te gebruiken, en in elk blad één invulveld, en in het midden een knoppie….

Bijdrager
    WebJ
    ”DEform”

Wat ik ook nog dacht, om voor de contact-pagina hetzelfde blad te gebruiken, en in elk blad één invulveld, en in het midden een knoppie….

Leuk idee! Dat wordt wel Flash gebruiken om het op die manier te doen of niet?

Bijdrager
    freshface

Dat is toch wel te doen zonder flash ?
    Ieder vak is een div’je binnenin een form tag.

Bijdrager
    ibook2fast
    ”DEform”

Ik weet al wat er achter moet komen, ik heb al een formuliertje klaar in php dat naar Filemaker wordt verstuurd

Ik werk zelf ook veel met Filemaker en probeer ook om webformulieren te koppelen aan Filemaker. Hoe heb je het voor elkaar gekregen om een php-script een formulier naar Filemaker te sturen?

Bijdrager
    Sunneh

Persoonlijk:

Leuk begin voor eerste echte pagina! Het is zeer leuk gedaan, maar weet een “leek” ook waar je op moet drukken? Hou het basic, maar niet te basic..

Over de schaduw ben ik het eens, als je die iets lichter zet maakt het gelijk wat professioneler:)
    Succes alvast met je school alvast:-)

Bijdrager
    DEform

Bwa, ik ga is zien hoe het eruit ziet als ik de velden gewoon recht zet!
    Dus met een juist geplaatste tabel moet dat lukken!

Bijdrager
    AppleFlap

k vind m heel mooi, en leuk bedacht, maar moet je nou steeds als je op een knop drukt naar een nieuwe pagina gaan? je kan ook bijv. dat klavertje vier op iedere pagina zetten als navigatie, en dan eronder de pagina… ???

Bijdrager
    DEform
    ”ibook2fast”
    ”DEform”

Ik weet al wat er achter moet komen, ik heb al een formuliertje klaar in php dat naar Filemaker wordt verstuurd

Ik werk zelf ook veel met Filemaker en probeer ook om webformulieren te koppelen aan Filemaker. Hoe heb je het voor elkaar gekregen om een php-script een formulier naar Filemaker te sturen?

Haha, niet moeilijk, maar wel zoeken naar de juiste commando’s!
    Ik heb er ook uren achter zitten zoeken, want je vind ze NERGENS op internet!
    Alleen op fmwebschool.com, maar dan moet je ervoor betalen! Ik heb die pdf van fx.php gekocht voor iets van een €40 dacht ik!
    Maar nu werkt het wel, en supersupersnel!
    Ik open met filemaker Pro7 hiero op mijn pb, mijn database (xxxx.fp7) op afstand, op de Xserve van een vriend van me, en telkens als iemand mijn site bezoekt, of als er een forumuliertje wordt ingevuld zie ik het rechtstreeks met nog geen 0,5s vertraging verschijnen!
    Nu, ik kan het je niet zomaar vertellen, sorry, maar ik heb er uren tijd in gestoken, geld voor betaald en zo… Maar ik wil je wel op weg helpen…

Bijdrager
    DEform

Shit!
    Het formuliertje op mijn site’je is estetisch niet meer zo geweldig :P
    Toch niet zo makkelijk als ik dacht, en ik kan voor geen meter met flash werken hé!
    Ik haat het als er iets in mijn kop zit, en ik kan het niet uitwerken!

Bijdrager
    freshface
    Bijdrager
    DEform

Hoi Konijn,

Bedankt, waar heb je die site/pdf vandaan? Zou je mijn formulier-probleem kunnen oplossen met flash?

Bijdrager
    freshface

Ik heb op google gezocht “php and filemaker”
    En dan kwam ik op deze site: http://www.fm-and-php.info

Ik kan je probleem oplossen, maar heb helaas geen tijd.

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 25)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.