30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 41)
  • Q:
    Bijdrager
    chocolate

[SITECHECK] Neo-RC, cms systeem

Hoi,

Ik en een belgische kameraad zijn begonnen aan ons eigen nieuws systeem! Het bestaat uit twee tabellen, admin (met admin gegevens) en news (met de posts)! Wat we nu gaan doen is enkele templates ontwikkelen, zodat mensen ze kunnen downloaden en naar hartelust paginas kunnen toevoegen bewerken etc… Of je kan ons vragen of wij de site willen maken met dat systeem (tegen kleine vergoeding).

Dit is de site http://www.neo-rc.be ; wil je even admin spelen ? Dat kan PB me en ik zorg voor login gegevens!

Bijdrager
    riniton

Leuk initiatief, ga vooral door!
    Ik vraag me echter af waarom je het eendje van Adium gebruikt? Heeft adium er iets mee te maken?
    En je beweert dat de site XHTML valid is, maar dat is de site niet… hij geeft 2 fouten..

Bijdrager
    rulus

kleine foutjes 8)

Bijdrager
    freshface

De Home en About knop krijgen een Active-status als die pagina geladen is.
    De Login knop niet.

En dat Adium icoon mag weg.

Bijdrager
    chocolate

Die login logout knop versta ik niet. Er staat nochtans <li id=”active”> gelijk de andere maar toch gebeurd het niet:( wss is dat met de session in php omdat de knop veranderd als je ingelogd bent en omgekeerd

Edit: trg xHTML valid :evil:

Bijdrager
    onem

Ziet er leuk uit zeg. Ben zeer benieuwd naar het admin gedeelte.

Bijdrager
    chocolate

Het admin gedeelte is zeker nog niet af, we gaan nog wat functies toevoegen , er zit ook nog ubb code in :
    text (for bold text)[ /b]
    text (for underlinded text)[ /u]
    text (for italic text)[ /i]
    (for adding a link)[ /url]
    link (for adding a link)[ /url]
    url (for adding an image)[ /img]

(er zijn geen spaties nodig na de “/” en de “img, b, i,…”)

Bijdrager
    computer space

Goed bezig. Heb je ook een admin-demo?

Kleine opmerking: Probeer jullie namen een beetje uniform te vermelden. E-mail adres van je eigen domein (liefst geen of eventueel een net MSN adres). Ik vraag me ook af of het ook nicknames moeten zijn. Voornaam-achternaam mag best.

Bijdrager
    dfI*)#[email protected](*_)$U#JHEN#[email protected]$(#@Halert(‘hi’);

verander even de titel van de pagina, die is nog van de host denk ik

bij About staat het eerste kopje gewoon groen, het tweede kopje is dik gedrukt

En over wie jullie zijn en wat jullie Msn (!) is maakt niks uit.
    Zet er iets neer van: “we zijn een klein jong team etc..” en niet we zijn die en die bla bla..

waar jullie wonen boeit me ook niks, en 1 email is eigenlijk genoeg. Het is geen persoonlijke website maar een website die jullie product moet brengen.

Bijdrager
    chocolate

Bedankt voor de tips, ik begin zodadelijk aan de beta voor het publiek! Groeten

Bijdrager
    chocolate

Oh btw admin demo is momenteel nog op aanvraag via PB hier op het forum, omdat we nog geen database gemaakt hebben voor publieke demo

Bijdrager
    arjan901

ik heb er wel interesse in

Bijdrager
    iPod Jimmy
    ”konijn”

En dat Adium icoon mag weg.

Daar sluit ik me bij aan, maar dat in andere thread al.

Bijdrager
    DeXoN

Mag ik 1 tip geven…
    Moest ik van jou zijn zou ik de website eens in een nieuwe layout steken die veel professioneler oogt (maar dat zou ik maar doen wanneer versie 1.0 uitkomt). En graag zou ik ook wel eens willen inloggen!

Bijdrager
    AppleFlap
    ”DeXoN”

Mag ik 1 tip geven…
    Moest ik van jou zijn zou ik de website eens in een nieuwe layout steken die veel professioneler oogt (maar dat zou ik maar doen wanneer versie 1.0 uitkomt). En graag zou ik ook wel eens willen inloggen!

Ze zijn bezig aan nieuwe themes (waar ik ze overigens bij help) :), dus dat komt vast goed :).

Bijdrager
    chocolate

Idd, AppleFlap is onze theme designer, en ik zorg ervoor dat alles beetje in goede banen komt, ik heb ook de huidige layout gemaakt.

Bijdrager

waar staat NEO-RC eigenlijk voor?
    Op de website hebben jullie het ovr NEO-CMS.

En… ik zie eigenlijk op de home pagina helemaal niet wat neo-cms nou eigenlijk is.
    Alleen wat over een cms. Maar zet er simpel op wat het is. En misschien ipv het grote nieuws blok die wat kleiner maken of alleen de headlines laten zien. Zodat er meer aandacht is voor het ‘product’.

Bijdrager
    chocolate

We zijn aan een nieuwe layout bezig 8)

Bijdrager

maar wat betekend neo-rc dan?
    Vooral met rc?

Bijdrager
    chocolate

Ok , de nieuwe theme voor ons staat bijna op punt. Ik denk dat we het zo gaan doen, we steken het script in een zip package met een kleine handleiding. Het is zo opgebouwd

root/news.php -> Nieuws pagina die je kan laten includen op je index.php dmv <?php include(“news.php”); ?>

root/admin -> admin gedeelte met de nodige config scripts
    root/admin/config.php -> mysql instellingen
    root/admin/logout.php -> om de sessie af te sluiten
    root/admin/index.php -> adminpaneel deze kan je ook laten includen eventueel door <?php include(“admin.php”); ?> op gelijk welke pagina

Dan is er nog een txt met de nodige mysql gegevens die je kan runnen in phpmyadmin ofzo… de repack zal voor vanavond of morgen zijn

dit is onze nieuwe theme : http://ibloc.ib.funpic.org/index.php

Oh als jullie willen klooien op http://www.neo-rc.be doe dan met volgende passwoord en login naam

Loginnaam : NeoCMS
    Passw: new

Bijdrager
    freshface

Ik vind de oude theme beter.
    Dan wel zonder dat Adium logo.

In de nieuwe theme staan audio kabels bij admin.
    Wat heeft dat er nu mee te maken?

Ook de afbeelding in de header, zelf gemaakt?

Bijdrager
    chocolate

Is ook van een programma, dus zelfde als adium logo, die audio kabels moeten nog weg, moesten normaal keys en tools zijn

Bijdrager

haal alsjeblieft dat adium logo weg…
    dat is echt niet mooi, en aangezien het ook niet toe gestaan is om zo iets doen.

Het thema is zeker proffesioneler, en mijn complimenten voor het admin deel qua uiterlijk. Alleen mag er wel iets meer ovezicht zijn. Want zoals waar de statistieken, etc. te vinden is stond bovenaan in een geel blok.

en nog maar weer is mijn vraag: WAT BETKEND NOU NEO RC? Neo Radio Control?

PS. als ik probeer in te loggen op de nieuwe site wat nog niet kan met de oude gegevens..
    dan zie ik dit

Deze gebruiker werd niet gevonden, kijk of je wachtwoord correct is'

De ‘ aan het eind staat er een beetje verkeerd maar… de zin is een beetje tegenstrijdig.

– De gebruiker werd niet gevonden (het moet btw ook: ‘De gebruiker IS niet..’)
    – Kijk of je wachtwoord goed is…

Eerst zeg je dat de gebruiker niet bestaat daarna dat het wachtwoord niet klopt. Zet er gewoon neer: ‘Deze gebruiker bestaat niet, controleer je inloggevens’

Bijdrager
    AppleFlap
    ”Flavio”

Idd, AppleFlap is onze theme designer

Helpen is iets anders dan meteen benoemd worden tot theme designer.. maar toch bedankt:| ;). Misschien trouwens een goed idee om eens de vraag die Rimsic al 3x stelt te beantwoorden, waarom Neo-RC

Bijdrager
    DeXoN

De nieuwe layout is nog lelijker dan de oude en dit noem ik nu niet echt professioneel:?
    En idd de inlog gegevens werken niet.

Bijdrager

ik zal jullie eerst richten op het product en dan op de website.
    En ik zal het gele blokje onderaan het menu weghalen want dat komt over als een error met die afbeelding erbij.

Bijdrager
    chocolate

Ok neo staat voor begin, en rc is gwn jah een bijvoegsel heeft geen betekenis, de inloggegevens kloppen inderdaad niet op de nieuwe site omdat die nog niet volledig werkt

Bijdrager
    Deskman

Wat een duffe naam dan. Betekent niks en is niks?

Ik zou maar wat anders bedenken, anders kom je nog in Remco zijn vaarwater: http://www.neocore.nl/

En wat is nou de vraag? Een sitecheck lijkt me meer van toepassing op iets dat in een min of meer af stadium is en niet de eerste probeersels op php-SQL-gebied.

Bijdrager
    chocolate

Probeersels lol ik denk toch dat we al aardig wat gevorderd zijn hoor, maar ja oordeel zelf maar, er is al veel intresse in het script…

Bijdrager
    Deskman

Tuurlijk…

Maar dat is niet het antwoord op de vraag.

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 41)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.