30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 46)
  • Q:
    Bijdrager
    MVB

[sitecheck] MVB webdesign

Voor mijn ‘bedrijfje’ MVB webdesign heb ik iets nieuws ontworpen.

Dit is de oude site zoals hij nu nog online staat en dit is de nieuwe site waar het om gaat. Het portfolio is nog lang niet compleet, maar mocht ik nog dingen in de layout willen veranderen, dan zou ik vanalles weer opnieuw moeten doen. Komt dus nog.

Ik ben benieuwd:
    – of jullie het een verbetering vinden ten opzichte van de oude site
    – of jullie nog typefouten/vreemde zinnen tegenkomen:P
    – wat jullie vinden van het prijsopgave-formulier; handiger dan lange mails met vragenlijsten?

Brand maar los! :)

Bijdrager
    chonazz

Heb maar heel even gekeken, want ben momenteel beetje druk.
    Maar ik vind het een hele verbetering. Echt origineel is hij niet, begrijp me niet verkeerd, wil gewoon zeggen dat er meer sites zijn die die opbouw gebruiken. Maar ik vind het er echt heel mooi uitzien!

Jonas

Bijdrager
    freshface

Ik zou meer rond die blaadjes doen die je in de header afbeelding gebruikt.

Bijdrager
    vriesela

Ik vond de oude ook wel verrassend, misschien zels ‘minder gewoon’ dan de nieuwe…
    Je maakt trouwens mooie websites! De rol van de blaadjes is me niet helemaal duidelijk. Ze komen ook niet terug in je logo.
    De afbeelding onderin is misschien wat te nadrukkelijk aanwezig. Zou dat niet wat ‘fletser’ mogen?
    Het prijsopgave-formulier is erg handig en laagdrempelig, zowel voor de klant als voor jou.

Bijdrager
    joffrie

Je nieuwe website is écht wel goed, is wel mooi.
    Een site in the box is dan misschien wel een veel gebruikte lay-out voor een site, maar die vind ik toch nog altijd één van de beste.

En de blaadje vind ik ook wel goed gevonden.
    Alleen passen ze niet zo echt meer bij je logo. Misschien kan je je logo een beetje moderniseren in functie van je nieuwe huisstijl.
    En dan denk ik dat je site compleet is.

En jij bent nog maar 16?!!:o
    Schitterend, ik dacht eerlijk gezegd dat ik met een webdesigner half in de 20 had te maken!!
    Maar dus niet. :sealed:

Bijdrager
    Maced.2

Een Top site ziet er erg goed uit.. en ik denk dat jij voor mij wel een mooie site kan bouwen :D

En ik heb eerlijk gezegd niet veel verstand van webDesign …ben al druk genoeg met me CS2 hihi:P
    maar je ben er erg goed ondanks dat je pas 16 ben..

Keep up the good work :apple:

Gr Maced

:wink:

Bijdrager
    rvanheukelum

leuke Texpattern template … ik vind ‘webdesign’ dus wel wat ver gaan.
    Ik zou wel een ander lettertype gebruiken, die wat professioneler overkomt, die je nu gebruikt is te speels naar MIJN idee. Daarnaast hoop ik dat je je tarieven hebt verhoogd … want eerlijk=eerlijk, het ziet er redelijk leuk uit.

Bijdrager
    Radagast

Het uiterlijk is goed. Beetje kleine letters, maar okee.

Op het innerlijk is meer aan te merken. Ik surf normaal gesproken met javascript en flash uit. Mijn eerste gedachte was dan ook: “is dat alles?” Ik neem aan dat je als webdesigner je pagina’s ook in Firefox bekijkt voordat je ze publiek maakt. Installeer dan de web designer toolbar en bekijk ze eens zonder javascript, zonder plaatjes en zonder plugins zoals flash.

Veel mensen reageren hierop met: “Ja, maar wie doet dat nou.” Simpel antwoord: Google. Het indexeer-programma van Google kent geen javascript, plaatjes en flash. Dus als zonder dat alles de site niet werkt, komt Google nooit voorbij de homepage en blijft de rest van de site onbekend.

Een goede methode is: zorg dat de site werkt met puur html; maak hem mooi met css, plaatjes en eventueel flash; en verbeter tot slot het gebruiksgemak met javascript.

Het ziet er prima uit en is, zeker gezien je leeftijd, veelbelovend.

Bijdrager
    Henkie

Je nieuwe website is ‘verfrissender’ dan de oude. Zoals de anderen schrijven is je huisstijl niet 1 geheel. Ipv de blaadjes zou je het rode ‘vlak’ van je logo als ‘blaadje’ kunnen gebruiken in verschillende kleuren. En waarom in het grote vlak niet wisselend mooie afbeeldingen van de sites die je gemaakt hebt.

Succes.

Bijdrager
    wout3r

Ik zou die headers afwisselen, dat is wat verassender. Verder wel een frisse site

Bijdrager
    Dallaz

ik vind de nieuwe beter dan de oude
    verzorgt en niet te ingewikkeld

op je portfolio moet je wel oppassen als er meer websites bijkomen
    het gaat dan een te “lange” pagina worden
    maar voor de rest is het wel ok

Bijdrager
    MVB

@konijn
    – misschien probeer ik naast de afbeelding onderaan (op dat grijze vlak) nog wat neergevallen blaadjes.
    @ vriesela
    – afbeelding onderaan hou ik eerst even zo, ik ben bang dat wanneer ik het wat ‘fletser’ maak het niet meer goed bij de rest van de site past (verder gebruik ik nergens fletse kleuren
    @R_van_Heukelum
    – Zelf vond ik dit lettertype het best bij de rest van de site passen.. Zijn er meer mensen die dit lettertype te speels vinden?

@Radagast

– Ik zat al een beetje te wachten op de eerste die hiermee kwam:) Ga ik zeker nog wat mee doen, alternatieve navigatie voor iedereen die javascript uit heeft staan.

@Henkie

– Als ik in het rode vlak afbeeldingen van m’n sites zou neerzetten dan is de orginaliteit er een beetje vanaf ben ik bang.
    @woopz
    – Header afwisselen is inderdaad een leuk idee voor op langere termijn maar eerst laat ik het even zo. Gaat namelijk veel tijd zitten in dat tekenen, ben ik zo een paar uurtjes mee aan het puzzelen..
    @ Dallaz
    – In het portfolio komen denk ik hooguit 10 sites te staan, niet alle sites maar een soort ‘best of’. Anders wordt het inderdaad te lang.

Verder vinden velen het logo niet bij de rest van de site passen en daar ben ik het best wel mee eens. Zoals je ziet is het logo nu even paars, maar ik geloof dat dat het ook niet helemaal is.. Of wel? Ik wil het logo eigenlijk ook niet teveel veranderen, omdat ik dit logo al jaren heb en voor de herkenbaarheid is het beter om een logo altijd hetzelfde te houden.

Bijdrager
    joffrie

Ik vind het lettertype wel goed. Hij is misschien een beetje speels, maar dat zijn die blaadjes dan ook hé. Dus aan de font moet je niks veranderen.

”MVB”

Verder vinden velen het logo niet bij de rest van de site passen en daar ben ik het best wel mee eens. Zoals je ziet is het logo nu even paars, maar ik geloof dat dat het ook niet helemaal is.. Of wel? Ik wil het logo eigenlijk ook niet teveel veranderen, omdat ik dit logo al jaren heb en voor de herkenbaarheid is het beter om een logo altijd hetzelfde te houden.

Nee paars zou ik dat logo toch ook wel zeker niet doen.
    En over het niet te veel veranderen van het logo, daar heb je ook gelijk in. Het zijn soms simpele dingen die iets totaal anders lijken te maken en toch herbaar blijven.
    Misschien gewoon al een verloop in het kleur te zetten, zoals de bladeren. Dat zou al héél veel kunnen doen.

Je moet zo eens wat vanalles proberen, zoals je al aan het doen bent, denk ik.

Bijdrager
    MVB

Weer even een update:)

– Het logo heeft nu een zwart-oranje kleurverloop, ik heb het idee dat het zo een stuk beter is. (Bedankt voor de tip, Joffrie :wink: ) Graag even een bevestiging of jullie dat ook vinden.
    – Ik heb de blaadjes terug laten komen onderaan de pagina. Ze draaien nu min of meer dezelfde richting uit als in de header. Misschien moeten ze juist een andere kant uit, weet nog niet echt wat beter/mooier is.
    – Er is nu een alternatieve navigatie voor als flash/javascript uit staat. Ziet er heel simpel uit, maar ik neem aan dat google dat niet zoveel uitmaakt..

@Maced
    .2
    Misschien kun je even een pm sturen, of gebruik maken van het nieuwe formulier op de site :wink:

Bijdrager
    rvanheukelum

Het logo (linksboven) meer witruimte aan de onderzijde geven, of juist over het beeld eronder laten vallen. Er vlak tegenaan staat niet.

Bijdrager
    joffrie

Inderdaad, meer witruimte onder het logo. Of juist het logo de banner laten overlappen.
    Maar meer witruimte zou het beste passen denk ik.

Bijdrager
    MVB

is gebeurd

Bijdrager
    marbo
    ”MVB”

Voor mijn ‘bedrijfje’ MVB webdesign heb ik iets nieuws ontworpen.

Ik ben benieuwd:

– of jullie nog typefouten/vreemde zinnen tegenkomen:P

Kleine dingetjes:
    – ik zou van Content Managing System toch wel Content Management System maken. Vooral ook omdat je verwijst naar textpattern, dat zelf over Management spreekt.
    – en van Onderhoudcontract zou ik Onderhoudscontract maken.
    – de term online visitekaartjes komt uit de lucht vallen (wat heeft dat met webdesign te maken?). Dat zou ik of helemaal apart (in ieder geval niet bij websites vermelden, of helemaal niet). Maar niet in dezelfde zin.
    – een offerte krijg je niet maar die vraag je aan (de klant dan).
    – de dubbele punten achter het vraagteken zou ik weghalen.
    – Bij de zin op je homepage ‘bij vragen kunt u altijd contact opnemen’ zou ik van het woord contact een mailbutton maken.
    – waarom maak je je telefoonnummer bekend als je op dezelfde pagina zegt dat contact uitsluitend per email plaats vindt?
    – en waarom onze diensten? dat zinnetje suggereert dat je het niet alleen doet, terwijl je op je hele site wel die indruk wekt.
    – Naam is met een hoofdletter
    – waarom geen blaadje voor Contactinfo en Inhoudelijk, maar voor Prijsopgave en Contact wel?
    – ik zie niet op welke van de 4 onderdelen van je site ik me bevind (home, portfolio, profiel, contact) dat is wel handiger als dat wel kan.
    – Ik vind het nooit zo handig om een voorbeeld van een website te laten zien en aan te prijzen die niet af is. (de lego site). Ik zou hem eraf halen, of tenminste wisselen met je personal website voor het vak Engels. Die site zegt veel meer over je kwaliteiten dan die lego site.

Ik hoop dat je wat kan met mijn opmerkingen. Zie ze niet als kritiek maar als hulp om je site beter te maken.
    Succes ermee, Bram

Bijdrager
    kaydie

Leuke stijl, netjes en overzichtelijk…

Mijn op/aanmerkingen op de layout:

Vergeleken met het gebruik van witruitmte van de rest van de site vindt ik de platte teksten wel erg dicht op elkaar staan. Geef de platteteksten eens wat meer interlinie… (bv line-height van 1.4em).

Probeer ook de platte tekst eens te laten lijnen met het begin van de eerste letter van de kopjes, (padding-left:30px) zodat de blaadjes voor de kopjes vrij komen te staan…

De footer illustratie vindt ik veel te zwaar en zou ik kleiner maken als repetitie van de header illustratie De header illustratie zou ik net als de footer illustratie niet zo als een blok neerzetten maar ook daar de organische vormen gebruiken van de footer. Ook zou ik net als de footer illustratie de header illustratie helemaal door laten lopen.

De kopjes in de ‘side-bar zou ik kleiner maken, zodat ze niet dezelfde grootte hebben als de kopjes van het hoofdartikel.

Bijdrager
    MVB

@marbo
    – zo zijn alle typfouten eruit.

- waarom geen blaadje voor Contactinfo en Inhoudelijk, maar voor Prijsopgave en Contact wel?

Contactinfo/inhoudelijk is een verdeling van het formulier, prijsopgave/contact is een verdeling van de pagina. (h1 en h2 kop)

k hoop dat je wat kan met mijn opmerkingen. Zie ze niet als kritiek maar als hulp om je site beter te maken.
    Succes ermee, Bram

ik kan zeker wat met jou opmerkingen, hartstikke goed dit soort hulp:)

@kaydie

– aantal zaken heb ik aangepast, meer interlinie was bijvoorbeeld een goed idee. Teksten met de koppen uitlijnen heb ik al eerder geprobeerd, daar wordt het niet echt beter/mooier van. Footer/Header ga ik nix aan veranderen, iets te ingrijpende verbouwing.. Koppen in de side-bar heb ik kleiner gemaakt. Zo heb ik het al eerder gehad, maar twijfelde nog een beetje. Probleem is namelijk dat bij Windows de anti-aillaising niet werkt bij kleinere letters, en dat maakt het er niet mooier op.[/quote]

Bijdrager
    MVB

Probleempje:
    heb net de site weer ff in IE getest en daar gaat het op de contact-pagina helemaal mis :x
    Omdat het contactformulier zo breed is rekt IE de div die daar omheen zit ook op met als gevolg dat de sidebar er niet meer naast past en die staat er nu dus onder :| Helaas kan ik het formulier niet smaller maken, dus mijn vraag is: weet iemand hoe ik IE kan dwingen om die div smal te houden zodat het formulier er gewoon overheen valt (net zoals andere browsers het doen).
    (hoop dat de uitleg een beetje duidelijk is)

Ik heb overigens het portfolio nu ook gevuld, en het formulier werkte ook nog niet helemaal. Nu wel.

Bijdrager
    MVB

De site staat inmiddels al op mvbwebdesign.com.

Probleem in m’n vorige post is nog niet opgelost, dus als iemand de oplossing heeft..:?

Verder bedankt iedereen voor de hulp en reacties. :)

Bijdrager
    danielpunt

Eventjes tussendoor, Trebuchet MS is een mooi font hé:P

Bijdrager
    MVB

Ja, oppassen dat ik het niet teveel gebruik, want dan is het niet leuk meer:P Maar inderdaad, net iets minder ‘streng’ dan de andere fonts die je op het internet kan gebruiken (op comic sans na, maar daar wordt ik ook niet vrolijk van).

Bijdrager
    MacBeer

Waar ik ENORME jeuk van krijg is dat de tekst rechts niet op dezelfde basislijn staat als de bodytekst. Bovendien zou ik de tekst in de kolom rechts anders zetten Misschien kleiner font of een kleurtje. Maar je moet denk ik in ieder geval zorgen dat er visueel onderscheid is tussen die kleine kolom en de bodycopy.

Verder ziet het er netjes uit.

Bijdrager
    MVB

Haha, dat was mij nog niet eens opgevallen 8)

Ik heb de text in de sidebar nu verkleind, ik neem aan dat ze dan niet meer op dezelfde hoogte hoeven te beginnen? Zou het zo trouwens nog leesbaar zijn voor iedereen? Ik kan het zo nog net wel lezen, maar heb natuurlijk ook maar een 12″ scherm..

Bijdrager
    Syndic

Het blijft storen…

Bijdrager
    vriesela
    ”MVB”

Ik heb de text in de sidebar nu verkleind, ik neem aan dat ze dan niet meer op dezelfde hoogte hoeven te beginnen? Zou het zo trouwens nog leesbaar zijn voor iedereen? Ik kan het zo nog net wel lezen, maar heb natuurlijk ook maar een 12″ scherm..

Misschien enigszins terzijde: ook ik heb Trebuchet gekozen in mijn website, maar in de sidebar een puntje kleiner. Is dat ook nog leesbaar? Internet explorer onder Windows kiest geloof ik in dit geval voor een Verdana of kennen die ook Trebuchet?

Bijdrager
    Syndic

Nee hoor… IE/Win toont ook gewoon de Trebuchet. Alleen maakt Windows geen gebruik van anti-aliasing waardoor de Trebuchet in kleine pixelafmetingen nogal ‘gekarteld’ getoond word. Ik gebruik de Trebuchet nooit kleiner dan 11 pixels.

Bijdrager
    MVB
    ”Syndic”

Het blijft storen…

Wat zou ik er nog aan kunnen veranderen? Ligt het misschien aan de uitlijning naar rechts?

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 46)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.