17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:
    Bijdrager
    iMike

[sitecheck] Mhuberts.nl

Hey mensen,

een aantal dagen geleden heb ik mn eerste web portfolio gemaakt. Meestal doe ik alleen het ontwerp voor websites en werk dan samen met een programmeur. Nu uiteindelijk toch zelf maar aan het programmeren geslagen. En mn online portfolio gebouwd.

ben niet echt een programmeer wonder maar kwam met tips van a.o. dit forum en vrienden een heel eind. Nu ben ik benieuwd wat jullie ervan vinden.

neem als je wilt een kijkje op http://www.mhuberts.nl en dan hoor ik graag de reacties.

Bijdrager
    Oost

Ik heb even vluchtig gekeken en op het eerste gezicht ziet het er leuk uit…:)

Paar puntjes:
    – De style van de div “balk” heb je in je html opgemaakt, dit kan natuurlijk gewoon in css:)
    [code:1:30643a0e9d]<div class="balk" style="text-align:center; padding-top:5px; height:18px; color:#CCCCCC">[/code:1:30643a0e9d]
    – de logo’s van de adobe programma’s leiden mij een beetje af, ik zou ze een donkere overlay geven, en met een mouse-over pas de kleuren laten zien.
    – De adobe logo’s clickable maken en laten verwijzen naar een pagina met daarin meer uitleg over het programma oid? Desnoods naar de adobe site zelf? Een leek op het gebied van ontwerp/internet/websites weet namelijk niet wat voor logootjes dat zijn.
    – Wat meer info bij een project zou ook wel leuk zijn. Wat is het voor klant? En wat doet deze?
    – Wat voor functie heeft de “header” met de foto’s erin? Zijn deze foto’s door jezelf gemaakt?
    – Het contact formulier is niet echt netjes uitgelijnd

Sleutelbeheerder
    Night

Ziet er strak uit, mag ik wel
    een paar opmerkingen:

1) Hij oogt nogal somber, o.a. door de donkere koppen.
    2) Waar slaan die foto’s op in de kop: deze laten alleen maar het gebruik van een flash techniek zien en hebben derhalve geen toegevoegde waarde. Zoek liever afbeeldingen die te maken hebben met je doelgroep of je vakgebied.

Bijdrager
    Oost

Oohja, je gebruikt div classes & id’s ook een beetje vreemd door elkaar..

Bijdrager
    iMike
    ”Oost!”

Ik heb even vluchtig gekeken en op het eerste gezicht ziet het er leuk uit…:)

Paar puntjes:
    – De style van de div “balk” heb je in je html opgemaakt, dit kan natuurlijk gewoon in css:)
    [code:1:3f07577686]<div class="balk" style="text-align:center; padding-top:5px; height:18px; color:#CCCCCC">[/code:1:3f07577686]
    – de logo’s van de adobe programma’s leiden mij een beetje af, ik zou ze een donkere overlay geven, en met een mouse-over pas de kleuren laten zien.
    – De adobe logo’s clickable maken en laten verwijzen naar een pagina met daarin meer uitleg over het programma oid? Desnoods naar de adobe site zelf? Een leek op het gebied van ontwerp/internet/websites weet namelijk niet wat voor logootjes dat zijn.
    – Wat meer info bij een project zou ook wel leuk zijn. Wat is het voor klant? En wat doet deze?
    – Wat voor functie heeft de “header” met de foto’s erin? Zijn deze foto’s door jezelf gemaakt?
    – Het contact formulier is niet echt netjes uitgelijnd

Bedank voor de opmerkingen.
    – die onderste balk div heb ik idd in html gemaakt omdat deze afwijkt van de css.
    – ik ga proberen die adobe logo’s wat beter te maken heb ergens een zwart wit naar color effect gezien met css
    – meer info van de klant zou inderdaad kunnen maar het is echt een portfolio om te laten zien wat ik gemaakt heb voor info over de klant kun je op de website terrecht.
    – de header heeft niet echt een functie foto’s zijn gemaakt door een vriend van mij. is gewoon om te laten zien wat er mogelijk is.
    – zal proberen de uitlijning van het contact form beter te maken

”Oost!”

Oohja, je gebruikt div classes & id’s ook een beetje vreemd door elkaar..

Komt als het goed is maar 1 keer voor, het script van de flash header gebruikt een id ipv een class

in ieder geval bedankt voor de tips en reactie

Bijdrager
    Oost

Dan kun je de onderste balk div toch een andere naam geven?

Bijvoorbeeld:

[code:1:3e6b63d747]
    <div id="balk2">
    content hier
    </div>

Css:
    #balk2 {
    text-align: center;
    padding-top: 5px;
    height: 18px;
    color: #CCCCCC;
    }
    [/code:1:3e6b63d747]

Bijdrager
    iMike
    ”Oost!”

Dan kun je de onderste balk div toch een andere naam geven?

Bijvoorbeeld:

[code:1:d27be2270f]
    <div id="balk2">
    content hier
    </div>

Css:
    #balk2 {
    text-align: center;
    padding-top: 5px;
    height: 18px;
    color: #CCCCCC;
    }
    [/code:1:d27be2270f]

idd had ik ff geen zin in, was meer een test om het daarna in css te verwerken maar niet meer gedaan.
    zal het alsnog wijzigen:P

Bijdrager
    Erikaatje

Ik vind het logo niet zo sterk.

Hij is niet zo goed leesbaar.. je zou hem wat groter kunnen maken of helemaal wat anders verzinnen.

Verder ziet het er leuk uit!

Bijdrager
    iMike
    ”Erikaatje”

Ik vind het logo niet zo sterk.

Hij is niet zo goed leesbaar.. je zou hem wat groter kunnen maken of helemaal wat anders verzinnen.

Verder ziet het er leuk uit!

Thanks, ga hier in de toekomst nog iets anders voor verzinnen. Maar logo design is echt niet mijn ding:P

Bijdrager
    danielpunt

Ik zou nog even controleren of de pagina die je include wel bestaat en je het bestand wel geinclude wilt hebben.
    Kijk zelf maar.:o

Bijdrager
    iMike

klopt bedankt dat je me er nog even op wijst. is een beetje een veiligheidsissue met include. Ga er meteen wat aan doen

edit: hmm krijg het niet helemaal gemaakt je kunt er nu geen mailto: of www adres meer inzetten om te includen maar die style.css nog wel.

Bijdrager
    jeneverstoker
    ”iMike”

neem als je wilt een kijkje op http://www.mhuberts.nl en dan hoor ik graag de reacties.

Er is al het nodige geroepen maar deze nog niet: als ik de verschillende pagina’s van de site achter elkaar open, valt het me op dat de portfolio-pagina pakweg een halve centimeter naar links verspringt ten opzichte van de andere pagina’s. Misschien ben ik een zeurpiet op dat soort zaken, maar ik vind dat dat geschuif storend.
    Succes!

Bijdrager
    iMike

dat kan kloppen, als je goed oplet is de portfolio pagina langer dan de andere dus komt er een scrollbalk aan de rechtse kant bij die dat geschuif veroorzaakt.

Bijdrager
    jeneverstoker

Tsja, altijd hetzelfde gelazer met die scollbars. Ze verschillen ook nog eens in breedte en uiterlijk tussen bij verschillende browsers. Als het jou niet stoort kan je het natuurlijk zo laten. Anders maak je de andere pagina’s langer zodat er op iedere pagina scrollbar staat. Dan is het ook over met het geschuif.

Bijdrager
    iMike

klopt, ik kan ze ook gewoon toevoegen zonder de pagina langer te maken maar dat stoort mij dan weer:P

Bijdrager
    chilli dude

Waarom zijn de screenshots in je portfolio anders dan de site die online staat?

Bijdrager
    iMike
    ”chilli

Waarom zijn de screenshots in je portfolio anders dan de site die online staat?

ik heb de previews in 1 stijl gemaakt zodat het geen rommeltje wordt, ze wijken niet erg af van de originele websites. Op de preview is alleen een gekleurde achtergrond toegevoegd om het er at aantrekkelijker uit te laten zien.

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.