14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    Lubbert Kramer

[Sitecheck] iWallpaper

Heey,

Graag zou ik jullie mening willen horen met betrekking tot mijn nieuwe website iWallpaper ( http://tinyurl.com/2bh9z62 )

Op dit moment leveren wij gratis iPod, iPhone 3G/3GS, iPhone 4 en iPad wallpapers. Wij zijn druk bezig om voor alle producten een mobiele website op te leveren, momenteel bestaat die voor de iPad al ( http://tinyurl.com/384cgly ) , volgende week hopen wij de release van de mobiele versie voor de iPhone te lanceren.

Ook zijn wij nog druk bezig met een iPhone en iPad applicatie waardoor we een nog beter aanbod willen leveren.

In de nabije toekomst willen wij ook de plek worden waar je wallpapers voor je iMac, Macbook etc kunt vinden.

Graag duidelijke feedback met onderbouwing, aan het werkt niet of het is niet mooi kan ik niets verbeteren, graag zo uitgebreid mogelijk reageren, in ieder geval alvast bedankt voor de moeite!

Dit topic is in feite een opvolger van dit topic: http://www.onemorething.nl/community/topic/sitecheck-gratis-iphone-wallpapers-website alleen hebben wij ditmaal geprobeerd de adviezen te verwerken en te gebruiken. Langzaam zullen de website’s die in het vorige topic genoemd zijn nu ook overgaan in iWallpaper

Bijdrager
    senyo

Om te beginnen is de kwaliteit van de wallpapers voor iPhone 4 nogal slecht. Ze zien eruit alsof je de wallpapers voor 3G(S) gewoon hebt opgeblazen. Als je geen versie hebt voor de iPhone 4, zou ik hem daar ook niet voor aanbieden. Beter niet aanbieden, dan in zulke slechte kwaliteit.
    Dan vind ik de site behoorlijk blauw, misschien is het een idee om voor de achtergrondkleur een wat rustigere kleur te kiezen?

Let ook even op de uitlijning van het menu en de titelbalk. Ik zou zelf het menu op dezelfde hoogte uitlijnen als de titelbalk, zie afbeelding:

Ook het pijltje in de knop ‘Back to home’ is niet echt netjes, als je van die knop toch een afbeelding maakt, zet er dan ook een mooi pijltje in.

Let er ook op dat de ruimte van de rand van de site tot de content (links het menu en rechts de inhoud) gelijk is, aan de rechterkant is nu veel meer ruimte. Ook de tekst in het tekstvak (iWallpaper is the best…) zou ik niet tegen de rand van het vak aanzetten.

Ik heb ook het gevoel dat de tekst in de titelbalken niet altijd op dezelfde hoogte staat, bijvoorbeeld “Welcome on iWallpaper” en “New iPhone wallpapers”.

Ik hoop dat je wat aan m’n opmerkingen hebt, zie het als opbouwende kritiek;) Succes met je site!

Moderator
    Mac Daddy

Hij is ook iets aan de brede kant. Ik gebruik een MBP 15 inch scherm en niet een full screen browser venster. Nu moet ik horizontaal scrollen. Er zijn ook mensen met een 13 inch MacBook en ook nog mensen met kleinere netbooks en ook nog de iPad gebruikers.

Bijdrager
    Lubbert Kramer

Bedankt voor je reactie, er zijn enige iPhone 4 wallpapers inderdaad welke niet retina ready zijn, momenteel uploaden wij alleen nog maar iPhone 4 wallpapers welke automatisch verkleind worden naar een iPhone 3 wallpaper. Er komt nog een meldingssysteem dat als een wallpaper niet aan onze eisen voldoet, men zelf kan kiezen om de wallpaper wel of niet te downloaden maar dat wij hem niet kwalitatief hoog genoeg vinden (of we filteren ze er uit, in de database word namelijk aangegeven iPhone 3 of 4, zitten ook te twijfelen om iPhone 3 en 4 elk eigen pagina te geven ipv nu dowload knop voor de verschillende wallpapers onder de thumb)

Wat betreft de achtergrond, heb je ideeën over een kleur welke je wel zou aanbevelen?

Wat betreft de uitlijnen, bedankt, zal er eens even goed naar gaan kijken, ik zie je feedback ook als opbouwende kritiek, het is bedoeld om de website beter te maken:)

Moderator
    Mac Daddy

Ik bekijk nu de iPad pagina en die ziet er veel beter uit, vind ik. Lekker smal en zit ook strakker in elkaar. Snap ook niet waarom je een aparte iPad pagina maakt. Ik heb OMT wel es op een iPad bekeken en dat ziet er prima uit bijvoorbeeld. Ik zou eerder een mobiele pagina voor de iPhones maken, maar misschien kan je daar ook een app voor maken.

Bijdrager
    Lubbert Kramer

Mac daddy,

Zoals aangegeven is er voor de iPad een eigen versie, http://tinyurl.com/384cgly net als die er voor de iPhone komt. Je ontkomt er niet aan dat de kleinere laptops moeite zullen hebben met de resolutie, dit omdat de iPad wallpaper 1024 in beslag neemt en wij deze toch geheel willen tonen op het scherm.

Je hebt inderdaad de mogelijkheid om te scrollen, maar dit is niet in alle gevallen ook daadwerkelijk nodig, maar zal eens kijken of ik er nog wat aan kan veranderen.

EDIT:

Je was mij net voor met reageren, waarom een aparte iPad site, de bezoeker die voor het eerst met zijn iPad de website bezoekt zal niet weten dat de website er anders uitziet dan de mobiele versie van de iPad, dit omdat je automatisch gedetecteerd wordt en je direct doorgestuurd wordt. Dit gebeurd straks ook voor de iPhone.

Waarom een specifieke iPad pagina, omdat de knoppen op de normale website niet geheel iPad vriendelijk zijn, je moet dan inzoomen wil je precies kunnen klikken, veel extra moeite is het niet om een iPad/iPhone vriendelijke website er extra bij te maken. Het kost mij momenteel meer werk om de applicaties voor de iPhone en iPad te ontwikkelen, welke eind oktober op de release staan.

Moderator
    Mac Daddy

Zoals het er nu naar uitziet, vind ik de iPad pagina er mooier uitzien dan de normale pagina en zou die ook prima als hoofpagina kunnen fungeren. En je moet bedenken dat er mensen zijn die de site ook op een MacBook of netbook of oude 17 inch crt scherm willen kunnen bekijken. Nu is de kans op dat laatste geval klein, maar je moet er wel rekening mee houden.
    Kijk maar eens rond op internet. Een site is zelden breder dan 1000 pixels. Dat is om iedereen een kans te bieden om de site te kunnen bekijken.

Apple heeft de iPad zo gemaakt dat je lekker op je bank normaal kan surfen. Daarvoor zou een speciale site dus niet voor nodig hoeven zijn. Dat je de knoppen groter hebt gemaakt vind ik wel erg slim overigens.

Bijdrager
    jochem75

Onder het kopje smiley’s staat niets. Ik zou die weg halen of iets erbij zetten als “Under construction”.

Bijdrager
    senyo

“Under construction” zou ik niet gebruiken, lege categorieën eerst gewoon weglaten, die kun je altijd later nog toevoegen als je ze gevuld hebt.

Ik ben het overigens wel eens met MacDaddy wat betreft de versie voor de iPad. Ik vind ‘m ook net wat strakker dan de versie die je nu gebruikt voor ‘gewone computers’. Let er wel even op dat op de iPad versie de achtergrondafbeelding van de titelbalken nog te lang zijn;)

Bijdrager
    Lubbert Kramer

Bedankt allemaal alvast voor jullie reacties en feedback, ga even inhoudelijk reageren.

@macdaddy,

Je raad aan om de gewone bezoekerspagina via de computer dus met knoppen te doen als op de mobiele iPad website versie. Wat betreft de resolutie, we kunnen niet onder de 1000 pixels ivm de iPad wallpaper die 1024 pixels is, het is een overweging om de iPad wallpaper kleiner te vertonen en dat mensen erop klikken de wallpaper in een lege pagina zien (vind dat zelf alleen altijd vervelend, nieuwe tabs of weer terug moeten) Of ik zou het zelfde systeem als op de iPad moeten gebruiken, met een back button erboven, maar dan zit je nog op een minimale breedte van 1024.

@jochem,

Bedankt voor de tip, misschien een tekst als nog geen wallpapers voor deze categorie? Als er wallpapers zijn die tonen als die er niet zijn tekst vertonen?

#gerwinbosscha
    Dus ook jij raadt aan zon versie voor de gewone website? Ikzelf vond het idee met de plaatjes als knoppen voor een gewone versie eerst niet echt geweldig, maar kennelijk ligt dat elders anders (had namelijk eerst wel het idee om zo de knoppen te maken)

Moderator
    Mac Daddy

Wat heeft de resolutie van de wallpaper te maken met de breedte van de site? Je kan een site toch gewoon minder breed maken? En dan een vergroot functie inbouwen voor de mensen die hem eerst even echt op volle resolutie willen zien?

En inderdaad. Gewoon de iPad versie ook als de normale site gebruiken. Hij ziet er nu strakker uit. Uiteraard moet je dan de home pagina iets aanpassen. Ik zou en rijtje met iPhone wallpapers en een rijtje met iPad wallpapers showen. De nieuwste bijvoorbeeld of een random selectie.

Het gaat erom dat het ontwerp van de iPad site er nu strakker uitziet dan de gewone versie. Dan zal je ook kunnen zeggen dat je de normale versie schrapt en gebaseerd op de iPad site een nieuwe hoofdversie maakt.

Bijdrager
    Lubbert Kramer

@Mac Daddy,

Bedankt voor je feedback. Het is inderdaad beiden versie 1.0, ook de iPhone versie heeft een soort gelijk uiterlijk als de iPad versie. Het is denk ik niet handig om 2 lange menu’s et maken op de home pagina direct al, dus denk dat het dan handig is om menu zo te maken met buttons:

iPhone 3 wallpapers: (als je hierop klikt kom je op random)
    New
    Popular

iPhone 4 wallpapers: (als je hierop klikt kom je op random)
    New
    Popular

iPad wallpapers: (als je hierop klikt kom je op random)
    New
    Popular

Dit omdat er in de toekomst meer iPad’s, iPhone’s en onderdelen bij komen ,ook krijg je anders een veel te lang menu. En zodra je dan op een desbetreffende onderdeel komt, je het complete menu ziet.

Bijdrager
    Eelke

Er staat boven in beeld: “On this moment we have 1763 free iPhone wallpapers and 355 free iPad wallpapers”
    zou het niet moeten zijn “At this moment”?

Bijdrager
    Lubbert Kramer

@Eelke,

Bedankt voor de verbetering, zal hem doorvoeren zodra ik vanavond thuis ben

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.