19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Q:
    Bijdrager
    jcouzy

[Sitecheck] iPhone-gadgets.nl

Hallo,

Ik heb recentelijk een nieuwe site opgezet en wil jullie mening graag horen.
    Het is een site met al het laatste nieuws over de iPhone, iPhone gadgets en iPhone nieuws.
    De URL is:
    http://www.iphone-gadgets.nl

De site is gemaakt met Sandvox.

Alvast bedankt voor jullie commentaren.
    Deze ga ik zeker gebruiken om de site te optimaliseren/verbeteren!

Bijdrager
    Maarten ter Horst

Je neemt artikelen van andere sites integraal over?

Bijdrager
    KarelWillem

Ik zie nu een site die ringtones verkoopt.

Meer niet eigenlijk.

En als ik ergens de pest aan heb, dan is het aan te betalen domme ringtones. :wink:

edit:
    ——-
    En belachelijk veel irritante reclame-banners.

Bijdrager
    Maarten ter Horst

Op iPhoneclub staat het volgende: “Alle rechten voorbehouden.” Heb je schriftelijke toestemming van hen om die artikelen over te nemen?

Bijdrager
    mollie319

gelukkig kunnen we zelf ringtones maken met Garageband……:-)
    heb je tenminste leuke ringtones, zonder te betalen……

Bijdrager
    nookie

Ik vind het 3x niks eigenlijk.
    De site heeft een bepaalde opzet die op mij
    overkomt als één grote reclame.
    Zo’n site waar je heen gelinkt wordt
    als je weer zo’n spam mailtje krijgt.

Bijdrager
    jcouzy

Op iPhoneclub staat het volgende: “Alle rechten voorbehouden.” Heb je schriftelijke toestemming van hen om die artikelen over te nemen?

iPhoneclub neemt zelf ook berichten over.
    Daarnaast werk ik met bronvermeldingen.
    Alle rechten voorbehouden is wel erg onduidelijk.

Bijdrager
    Maarten ter Horst

iPhoneclub schrijft alle berichten zin voor zin zelf en neemt daartoe alleen de informatie van andere sites over. Een bronvermelding is om aan te geven waar je je informatie vandaan haalt, niet om artikelen letterlijk te kopiëren. En alle rechten voorbehouden is (hoewel het zelfs niet expliciet vermeld hoeft te worden) heel duidelijk: gewoon alle rechten voorbehouden.

Bijdrager
    jcouzy

Oke, duidelijk, dus voortaan tekst als basis gebruiken en vervolgens een bronvermelding doen.

Bedankt voor de input hierover en de uitleg.

Bijdrager
    z

Alle rechten liggen bij de schrijver of bij de uitgever waar de schrijver voor werkt.
    Letterlijk overnemen van artikelen mag na toestemming van bovengenoemde. Al het andere is gewoon strafbaar.

Bijdrager
    Roggie

Op deze manier is het een erg overbodige site…je jat alles links en rechts bij elkaar en voegt niks nieuws toe. Hele artikelen overnemen en alleen de bron erbij vermelden mag ook niet zonder toestemming.

Moderator
    Lucas Raggers

Schaamteloze site.

Deze is ook mooi:
    “Wij werken volgens de voorwaarden van Creative Commons.”

Bijdrager
    Dedstok

Qua ontwerp vind ik hem ook niet prachtig en onprofessioneel.

Bijdrager
    switched12
    ”Lucas

Schaamteloze site.

Deze is ook mooi:
    “Wij werken volgens de voorwaarden van Creative Commons.”

Schaamteloze opmerking
    geen opmerking niks

Moderator
    Pete.Z

Eerste twee artikelen twee spelfouten,dan weet ik het wel.

Nee dus.

Bijdrager
    niels

loop je code even na, er zitten fouten in.

de content lijkt me gekopieerd van iphoneclub.nl, maar wellicht verandert dat nog.

Wat me wel erg stoort zijn die ringtones. Vertel me eens. wat moeten iPhone bezoekers in vredesnaam met RealTones en TrueTones? 1) Het werkt niet. 2) Het is de doelgroep niet.

Bijdrager
    Vai Martino Vai

weer een ringtone site met reclame…

Bijdrager
    jcouzy

De ringtones die op de site geplaatst zijn, zijn ook beschikbaar voor de iPhone.

Bijdrager
    tinus_omt

Het is netter als je boven of naast advertenties iets van ‘advertentie’ zet, zodat je kunt zien wat jij hebt geschreven en wat gesponsord is, dan komt je eigen content betrouwbaarder over.

Verder kun je misschien beter met de hand de artikelen met de hand afbreken, in plaats van het automatisch in het midden van een zin te laten doen.

Verder heeft het niet zo veel zin om aan de rechterhand (‘Recente artikelen’) een lijstje van links te hebben, als die links ook in het hoofd stuk van de pagina staan. Bij de meeste sites hebben ze in die lijstjes links die al van de hoofdpagina afgevallen zijn.

Dan zou ik nog onderaan de hoofdpagina links naar de volgende pagina met (ouder) nieuws maken, en onderaan de artikelen links naar het vorige en volgende artikel. Zo kun je er makkelijk door bladeren. Als je zo veel blijft posten als je nu doet wordt een pagina met al het nieuws van maand een beetje erg lang om iets in te zoeken.

Verder heb je rechts op de pagina een plaatje van een iPhone 3G, wat verder niks doet. Je kunt er vanuit gaan dat de meeste van je bezoekers al weten hoe hun telefoon er uit ziet, en dat dat dus een beetje overbodig overkomt. Misschien kun je het plaatje linken naar een pagina met screenshots of andere plaatjes of zo, dan lijkt het wat minder alsof het vulling is.

Verder: Denk aan je URLs. Je hebt nu nieuws_2 in de URL van je artikelen staan, als je dat ooit wil aanpassen werken links naar je site niet meer en dat is nou net waar je bezoekers van krijgt.

Als laatste, het belangrijkste op een site is de content. Al ziet je site er verschrikkelijk uit, als je goede content hebt komen er echt wel bezoekers. Je moet wel zelf dingen maken, tegenwoordig is het met rss feeds zo gemakkelijk om precies het nieuws te verzamelen dat je wilt lezen dat sites met alleen maar links naar andere sites niet zo zinvol meer zijn. Dat betekent niet dat je geen nieuws van andere sites kunt gebruiken, maar wel dat je er iets van jezelf in moet stoppen. Je moet je op een of andere manier onderscheiden. Dat kan bijvoorbeeld door het nieuws op een bijzondere, leuke manier te brengen, of op een heel sarcastische manier, of door je ergens op te concentreren, bijvoorbeeld artikelen die uitleggen hoe iets werkt of waarin je alle Apple roddels bijhoudt die je kunt vinden. Zo kun je content maken waar mensen voor terugkomen.

Kijk maar eens naar http://maddox.xmission.com/ , de zogenaamde ‘best page in the universe’. Het is een superlelijke site, maar zo ongeveer iedereen heeft hem wel eens gezien. Simpelweg omdat er artikelen met een mening opstaan waar mensen naar willen linken, omdat ze het er mee eens zijn of omdat ze het belachelijk vinden. Allebei goed!

Succes met je site!

—–
    Edit: Ik zie een popup ad! Dat haat iedereen, niet doen! Niemand linkt naar sites met popups, omdat de bezoekers er een hekel aan hebben!

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.