30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 36)
  • Q:
    Geblokkeerd
    Geanonimiseerde gebruiker

Sitecheck: ik wil jouw mening!

Versie 2 van mijn WordPress theme is bijna klaar. Voordat ik hem release wil ik graag van jou horen wat je er van vindt. Laat je commentaar achter in de comments op de site of hier.

http://www.bos89.nl

Dankjewel! :D

Bijdrager
    PietjePuk

Gelukkig overheerst het groen niet al te erg ik vind het alleszins dik in orde! 8)

Bijdrager
    HSL

heel netjes,

Straalt een fijne uitstraling uit,

maar de plek waar de linkjes e.d. staan zit me niet lekker.
    zie zou ik toch boven in beeld willen, puur om de logica
    (van de User Interface)

HS-L

Geblokkeerd

Bedoel je dan de recent posts en archives onderaan de pagina?

p.s. ik gebruik hetzelfde servertje als jij:)

Bijdrager
    HSL
    ”mstegink”

Bedoel je dan de recent posts en archives onderaan de pagina?

p.s. Ik gebruik hetzelfde servertje als jij:)

jups

ps. (mijn servertje is niet meer, heb nu een echte, ee supermicro met een dikke xeon erin
    en linux erop :P)

Geblokkeerd

Het is een beetje kiezen of delen: of je snoept ruimte af van het artikel op de voorpagina door de links bovenaan te zetten (rechts, links of volle breedte) of je geeft ruimte aan het artikel en doet de links onderaan. Maar een ‘skip to navigation’ is misschien wel een mooie accessibility feature.

Jammer dat Osx plaats heeft moeten maken voor Linux. Maar goed, management en beheer doe ik toch ook vaak via terminal…;)

Bijdrager
    Napsju

Bug gevonden:

-2891 days old /, niet alleen op die pagina, ook bij andere artikelen.

Verder een hele nette site, ziet er prima uit!

Geblokkeerd

Dat is geen bug maar een voorspelling:)

Je hebt gelijk, de days telling heeft bug en moet ik nog herzien. De post op de voorpagina is 2 dagen oud… En misschien wil ik ook in de comments wel per dag tellen ipv datum.

Bijdrager
    dfI*)#[email protected](*_)$U#JHEN#[email protected]$(#@Halert(‘hi’);

mooi, de kleuren etc. maar ik vind je website echt niet handig.

– Je menu moest ik eerst nog zoeken.
    – Eenmaal bij je menu wist ik niet waar ik op moest klikken, wat bedoel je met ‘Tags’ ?
    – Het groene deel = … ?
    – Het witte deel ziet er uit als een windows error pagina. Blauw op wit.
    – En de artikeltjes etc… ik ben een beetje de weg, kwijt er zit voor mij totaal geen logica in.

Bijdrager
    freshface

Als ik een comment wil ingeven en niks invul dan krijg ik een niet opgemaakt error-pagina.
    Op deze pagina http://www.bos89.nl/date/2006/03/ de “Previous entries” knop staat te dicht tegen de rest.

Geblokkeerd

Rimsic:
    1. Zou een ‘skip to navigation’ link misschien uitkomst bieden?
    2. Tags is misschien niet duidelijk genoeg. Je zou het ook keywords, topics of categories kunnen noemen. Misschien moet ik het maar Topics dopen. Is dat duidelijker?
    3. Mooi?
    4. Ook mooi? Windows Error is toch andersom, wit op blauw? Maar ik begrijp dat je het niet mooi vindt. Zou een all-green versie meer in je smaak vallen?
    5. Het spijt me maar ik begrijp niet wat je bedoelt?

Konijn: je hebt tweemaal gelijk. Zal ik aanpassen. ps. ben je soms beta tester? Niets ingeven. tss…

Sleutelbeheerder
    Night

Heerlijk fris en tegelijk toch rustig. Zó hoort ’n webpagina eruit te zien:-)
    Alleen de tekst in de button(s) nog even aanpassen en het is wat mij betreft 100 punten!

Bijdrager
    geerth

De Search knop, of toch de tekst ervan, verschijnt niet volledig.

Geblokkeerd

:blush: wat een compliment, dankjewel. Die tekst in de search button pas ik zeker aan!

Bijdrager
    Donnie Darko

ik weet niet wat je doel groep is, …

Maar ik heb deze site eens bezocht onder IE,
    en daar staan ”about” & ”log in” in het search balkje.

Ik weet niet of het storend is voor mensen
    maar voor de rest en goeie site!

edit:

Bijdrager
    geerth
    ”mstegink”

:blush: wat een compliment. Die tekst in de search button pas ik zeker aan!

Het lijkt wel of het anders iets met de zee te maken heeft :wink:
    Anders, heel rustige mooie site, goed en leesbaar lettertype, vind ik altijd heel belangrijk.

Bijdrager
    hansenonline

geen server reactie?

Geblokkeerd

Sorry hansenonline, ik klikte op een disconnected share op de server en alles hing. Ik kon zelfs niet meer inloggen op ‘mijn’ Windows laptop om de site in IE (wegens comment Donnie) te checken maar dat kan ook komen doordat mijn vrouw het wachtwoord heeft gewijzigd. Ehh, dat laatste weet ik nu wel zeker.

Hoe dan ook, de server hangt nu niet meer toch? Ben wel acht bezoekers kwijt trouwens. Dat hakt er wel in ‘even hangen’.

Bijdrager
    Vin

ik vind die citroen twijfelachtig. Dat wordt namelijk zo vaak gebruikt tegenwoordig… Het ziet er wel mooi uit, dat zeker maar echt origineel is het niet….

Bijdrager
    addyboy
    ”sic-one”

ik vind die citroen twijfelachtig. Dat wordt namelijk zo vaak gebruikt tegenwoordig… Het ziet er wel mooi uit, dat zeker maar echt origineel is het niet….

ik vind persoonlijk dat voor een blog geen vereiste is dat het een origineel ontwerp heeft.

Misschien kun je trouwens als startpagina een variant maken met het groene gedeelte en als je op artikels klikt de lay-out zoals die nu is. Zodat mensen weten wat het menu is. (en een knopje Navigation links van about of iets dergelijks is ook wel handig)

Bijdrager
    MacX

Ik vind de kleuren erg prettig, de navigatie moest ik ook zoeken. Misschien is een dropdown menu een optie, zijn veel mogelijkheden in CSS. Kijk hier eens of er iets bij zit waar je wat mee kunt. CSS PLAY

Bijdrager
    freshface
    ”mstegink”

Konijn: je hebt tweemaal gelijk. Zal ik aanpassen. ps. ben je soms beta tester? Niets ingeven. tss…

Neen, maar ik zie eerste het foute en dan het goede:) ik weet er altijd wel te vinden.

UPDATE:

Als ik naar deze pagina ga http://www.bos89.nl/1086/#comments dan verspring ik niet naar de comments.
    Je css en xhtml linkjes geven geen valid controle.
    Als ik zoek en niks invul, zou het dan niet beter zijn om te zeggen dat er niks is gevonden.
    De link naar wp-login is niet echt zinnig.

Geblokkeerd

Om te beginnen in het een lime en als je die in een Corona doet heb je mijn favoriete biertje. Hoewel de witbier van de Aldi ook erg lekker is en bovendien kost een tree (24) halve liters net zoveel als zes flesjes Corona. Als je afwisselt is het allemaal net zo duur als Heineken.

Oeps, ik draaf door… ontopic maar weer:P

Ik weet ook niet of ik origineel het belangrijkste criterium vindt. Mooi en niet origineel is soms beter dan lelijk en origineel. Ik heb wel iets beters in gedachten maar ik kan het zelf niet maken. Imageready lukt nog wel maar Photoshop ben ik niet handig mee.

De startpagina variant zal ik over denken, een ‘skip to navigation’ link is veel gevraagd en zal ik zeker maken. CSS play ken ik, maar drop down vindt ik niet bij het theme passen. Je moet ook niet overdrijven met het aantal verschillende navigatiemogelijkheden. De navigatie zoals hij nu onderaan is wil ik wel graag zo houden. Daar ben ik zelf er tevreden over en er zijn nog maar weinig WordPress themes met die feature. Toch nog origineel:)

Dank voor de input allemaal, ook wat nog gaat komen. Morgen lees ik verder.

Bijdrager
    Vin
    ”addyboy”
    ”sic-one”

ik vind persoonlijk dat voor een blog geen vereiste is dat het een origineel ontwerp heeft.

ik wist niet eens dat het een blog is. heb gewoon gekeken naar de lay-out. de kleuren zijn wel prettig. Alleen een beetje jammer van zo’n 2e hands citroen…

Bijdrager
    Vin
    ”mstegink”

Om te beginnen in het een lime en als je die in een Corona doet heb je mijn favoriete biertje. Hoewel de witbier van de Aldi ook erg lekker is en bovendien kost een tree (24) halve liters net zoveel als zes flesjes Corona. Als je afwisselt is het allemaal net zo duur als Heineken.

Oeps, ik draaf door… ontopic maar weer:P

Ik weet ook niet of ik origineel het belangrijkste criterium vindt. Mooi en niet origineel is soms beter dan lelijk en origineel. Ik heb wel iets beters in gedachten maar ik kan het zelf niet maken. Imageready lukt nog wel maar Photoshop ben ik niet handig mee.

De startpagina variant zal ik over denken, een ‘skip to navigation’ link is veel gevraagd en zal ik zeker maken. Dank voor de input allemaal, ook wat nog gaat komen. Morgen lees ik verder.

voor een doorsnee hollander is een lime dus gewoon hetzelfde als een citroen! Je hebt wel gelijk wat betreft beter mooi en niet origineel dan lelijk en wel origineel. Toch denk ik dat je vrij gemakkelijk wel origineel kan zijn en toch de boel mooi kan maken….

Geblokkeerd

Sic-one, dat weet ik nog zo net niet…

Bijdrager
    JZ

Ik vind het ook een aangename eerste indruk maken, maar:
    – ik vroeg me in de eerste plaats af: waartoe dient deze site, waar gaat het over, en waarom in het engels?
    – misschien is het beeld zelfs een beetje teveel hoe het hoort, te braaf: precies de juiste kleur groen (of is die zelfs al te ‘2005’) en inderdaad die lime…
    – verder vind ik het irritant dat je het navigatiemenu telkens moet gaan ‘ophalen’, dat is mij teveel werk, gaat na 2x irriteren.
    – origineel is dat dan misschien wel maar ik vind gebruiksgemak en ‘Rechtophetdoelaf’ bij websites toch belangrijker dan originaliteit.

Afkraken is altijd makkelijk natuurlijk: maar je vroeg om reacties.

Bijdrager
    hansenonline

kleur gebruik is wel lekker, maar de navigatie vind ik erg onhandig gekozen!
    weet niet hoe groot het foto gedeelte is, maar die laadt wel erg langzaam(edit: alles draait nu langzaam ,server down again:( )!
    waarom heb je het ene stukje in het nederlands en het andere weer in het engels?

Bijdrager
    dfI*)#[email protected](*_)$U#JHEN#[email protected]$(#@Halert(‘hi’);
    ”mstegink”

Rimsic:
    1. Zou een ‘skip to navigation’ link misschien uitkomst bieden?
    2. Tags is misschien niet duidelijk genoeg. Je zou het ook keywords, topics of categories kunnen noemen. Misschien moet ik het maar Topics dopen. Is dat duidelijker?
    3. Mooi?
    4. Ook mooi? Windows Error is toch andersom, wit op blauw? Maar ik begrijp dat je het niet mooi vindt. Zou een all-green versie meer in je smaak vallen?
    5. Het spijt me maar ik begrijp niet wat je bedoelt?

Ik bedoel met punt 3, (het groene deel) Wat is het groene deel? Is dat een stuk nieuws?
    En het witte deel ziet eruit als een google pagina:P

Geblokkeerd
    Anoniem

Een erg fijne site, buiten het navigeren (ik ben ook van mening
    dat de navigatie te bereiken moet zijn zonder te scrollen).

Het énige puntje waar ik tegenaan kijk is de witte achtergrond.
    Ik vind het groene deel fijn lezen en prettig om naar te kijken,
    maar de bovenzijde van je site (het witte deel) oogt me te fel.
    Tekst is niet echt lekker lezen zo, omdat het snel zeer aan je ogen doet.

Misschien dat een hele lichte tint (paar procent zou al enórm schelen)
    het een stuk rustiger maakt voor de ogen.

Mvg,
    Joram

p.s.: Rimic, da’s lekkere commentaar zeg :sealed: …zie jij daar écht
    een Googlepagina in, en een nieuwspagina in het groene deel?:?

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 36)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.