15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    SeaTrue

[Sitecheck] http://sam.heijens.eu

Na een vraag van de familie om een website te maken waarop iedereen zijn foto’s kan plaatsen en aan elkaar tonen ben ik begonnen. Dit is vrijwel het eindresultaat. http://sam.heijens.eu

Zonder logingegevens ben je niet veel dus hier is alvast een login met gewone rechten:

username: testuser
    password: wachtwoord

en een accountje met adminrechten

username: testadmin
    password: wachtwoord

trouwens, als iemand een gepaste titel weet, mag je het altijd melden

Bijdrager
    joffrie

Je familie naam ofzo: “Familie Heijens”

Maar bij die foto’s op de startpagina, als je erover gaat zou ik wel de foto zichtbaar laten tot je een mouse-over doet over een andere foto.
    Als dat mogelijk is natuurlijk, want ik weet niet met welk programma je die website hebt gemaakt.

Zo’n een website waar iedereen van je familie in kan, om foto’s te bekijken of op te laden is wel leuk.
    Het is dus eigelijk publiek want het staat op het internet, maar toch nog een beetje privé, door die log in.
    Dat is wel tof.

Bijdrager
    SeaTrue
    ”joffrie”

Maar bij die foto’s op de startpagina, als je erover gaat zou ik wel de foto zichtbaar laten tot je een mouse-over doet over een andere foto.
    Als dat mogelijk is natuurlijk, want ik weet niet met welk programma je die website hebt gemaakt.

Zo’n een website waar iedereen van je familie in kan, om foto’s te bekijken of op te laden is wel leuk.
    Het is dus eigelijk publiek want het staat op het internet, maar toch nog een beetje privé, door die log in.
    Dat is wel tof.

website is gemaakt in bbedit:p

met css en php (mijn eerste css stapjes)

ik zal eens kijken of ik dat voor elkaar krijg

alleen werkt de vergroting niet met internet explorer, maarjah, dat is hun schuld

Bijdrager
    SeaTrue
    ”joffrie”

Dat is wel tof.

alleen werkt de vergroting niet met internet explorer, maarjah, dat is hun schuld

Bijdrager
    SeaTrue
    ”joffrie”

Dat is wel tof.

Bijdrager
    HSL

mhmm,.. ik zou er toch echt een ander ontwerpje omheen gooien.

Bijdrager
    joffrie

Het ontwerp veranderen, dat zou nu misschien ook nog wel doen.

Maar als beginner moet je alles eerst even proberen, alles even leren.
    En die lay-out kan altijd later nog aangepast worden.

Bijdrager
    SeaTrue
    ”HS-L”

mhmm,.. ik zou er toch echt een ander ontwerpje omheen gooien.

persoonlijk hou ik wel zo van het minimalistische, maarja iedereen zijn eigen mening

Inactief
    Anoniem

Ik vind dat het ontwerp niet klopt, het is het nét niet, allemaal niet zo lekker uitgelijnd, de kleuren kloppen niet helemaal, de verhoudingen ook niet.
    Verder is het idee van een familiesite erg leuk, ben zelf ook al een tijdje bezig met het verzamelen van het familie archief, maar het is erg veel werk.

Bijdrager
    dfI*)#[email protected](*_)$U#JHEN#[email protected]$(#@Halert(‘hi’);

ik vind het niet minimalistisch, eerder even een easy website om wat te testen
    Het klopt gewoon niet met het logo boven aan, de kleur lettertype, het menu dan log in onderaan. De foto’s die ‘raar’ worden verkleint met de roll-over.

Bijdrager
    iPod Jimmy

Ik vind hem er niet uitzien, maar ik vind hem wel heel leuk! Dat neusje neusje foto ding is van mij:D

Gegroet.

Bijdrager
    AppleFlap
    ”iPod

Dat neusje neusje foto ding is van mij:D

? van jou

;)

Ik vind hem – om maar eens heel eerlijk te zijn – niet uit zien. De verhoudingen en kleuren kloppen niet. De laadtijd was hier bovendien erg lang. Ik vind het wel een leuk idee, een familiesite (heb dat vroeger ook nog wel eens gedaan met MSN Communities:P toen ik 8 was..)

Bijdrager
    EL Mystica

ff wat gespeeld in de admin, omdat ikzelf ook een vrij groot cms aan het maken ben:p

Je kan foto’s met dezelfde naam uploaden, wat dus voor verwarring zorgt op de server, want als ik er ééntje van verwijder, zijn ze allebei foetsie. Bovendien gaan ze elkaar prly overschrijven bij het uploaden.

Mooie icons bij elke foto, maar een iet of wat duidelijkere grid zou handig zijn, vooral bij veel foto’s. Trouwens, zorg ev bij een alt of title bij die icons, want ik wist niet direct wat ze zouden doen, en heb er per ongeluk eentje verwijderd. En zorg ook dat je bvb waarschuwing krijgt bij het verwijderen (tenzij de icon dat voldoende verklaart)

En dan die broncode :x

Geen basis html structuur ( <html><head><title></title><body></body></html> )??
    En alles gegenereerd op één lijn?

En waarom ziet mijn foto er plots zo lelijk uit?

Bijdrager
    SeaTrue
    ”EL

ff wat gespeeld in de admin, omdat ikzelf ook een vrij groot cms aan het maken ben:p

Je kan foto’s met dezelfde naam uploaden, wat dus voor verwarring zorgt op de server, want als ik er ééntje van verwijder, zijn ze allebei foetsie. Bovendien gaan ze elkaar prly overschrijven bij het uploaden.

heb je dit getest? Ik dacht dacht dat ik dit normaal zou voorkomen. De bestandsnaam blijft hetzelfde als wanneer ze het uploaden, en als er al zo’n bestand staat, dan komt er een _ voor de bestandsnaam. De naam dat je moet opgeven is gewoon als titel bedoeld.

”EL

Mooie icons bij elke foto, maar een iet of wat duidelijkere grid zou handig zijn, vooral bij veel foto’s. Trouwens, zorg ev bij een alt of title bij die icons, want ik wist niet direct wat ze zouden doen, en heb er per ongeluk eentje verwijderd. En zorg ook dat je bvb waarschuwing krijgt bij het verwijderen (tenzij de icon dat voldoende verklaart)

hier zal ik zeker rekening mee houden

”EL

En dan die broncode :x

Geen basis html structuur ( <html><head><title></title><body></body></html> )??
    En alles gegenereerd op één lijn?

En waarom ziet mijn foto er plots zo lelijk uit?

jah, de basisstructuur ontbreekt,… :innocent:

hetgeen ik niet snap is dat het op 1 lijn gegenereerd wordt. als ik het schrijf in bbedit laat ik hem wel degelijk inspringen enzo

Bijdrager
    danielpunt

Minimalistisch is oké. Maar daar moet wel goed overna gedacht worden. Over wat je weglaat en wat je laat staan en hoe je het presenteert.

Je achtergrondkleur is gewoon wit, je hebt het niet eens ingevult in je CSS. Ook heb je maar 1 font ingevult bij .link. Wat zien mensen dan als je Trebuchet niet op hun computer hebben staan? Je kunt hier voor gewoon een alternatief achter een komma zetten. Welke je gaat neer zetten is aan jou.
    En nu zie ik ook dat je alleen maar een font hebt gedefineerd voor de links, en niet voor de tekst.

En waar is je HTML structuur?
    [code:1:377b7ee858]<html>
    <head>
    <title> </title>
    </head>
    <body></body>
    </html>[/code:1:377b7ee858]

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.