20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
  • Q:
    Bijdrager
    chilli dude

[sitecheck] hipheid.nl

http://www.hipheid.nl/summer2005/

Okay ben weer bezig met nieuwe site, nog druk in aanbouw
    maaaar zouden jullie even willen kijken en je tips & comments spuien![/url]

Bijdrager
    PICAPICA

een detail:
    de letters van hipheid raken net niet overal het groene vlak!

Bijdrager
    chilli dude
    ”PICAPICA”

een detail:
    de letters van hipheid raken net niet overal het groene vlak!

zal t ff fiksen idd:)(y)

Bijdrager
    vriesela

Wanneer ik ABOUT aanklik, valt de tekst rechts buiten het witte veld, dus op het groen.

Bijdrager
    Fabio

de tekst in het witte kader op de about-pagina loopt rechts een klein stukje uit het witte vlak, tis niet veel, maar het is niet zo mooi…

safari 1.2.4 / osx.3.7

Bijdrager
    tijs

ziet er allemaal wel ok uit, maar wat is het voordeel om een dergelijke website volledig in flash te doen?

Bijdrager
    chilli dude

omdat ik flash zoveel fijner vind werken dan html/php
    en omdat ik wel weet hoe ik het in flash moet maken en niet in html/php;)

bovendien heb je dan niet dat het per browser er anders uit ziet…

Bijdrager
    marloez

je kan beter wel iets meer ruimte tussen de ‘knoppen’ maken, of beter onderscheid…het lijkt nu net een rare zin…

Bijdrager
    Ferris Bueller

Moet zeggen dat ik het knap vind om op deze manier werkt te laten zien om zo feedback te ontvangen.

Maar als er hipheid staat verwacht ik ook hipheid, maar wat je nu in je preview-pages laat zien, hebben we al diverse keren op het web gezien, en dan doel ik op de illustratie techniek, een hoog power puff girl gehalte. Ik zal zeker ook je Typografie echt aanpassen.

Op creatieve sites mag je het publiek wat meer laten zoeken naar buttons/ features, ze zijn niet uit op informatie, maar willen vermaakt worden!

Succes

Bijdrager
    MacBeer

Let even goed op de typografie… zorg ervoor dat je geen enkele woorden op een volgende zin hebt staan en breek goed en logisch af. Typografisch gezien komt het een beetje ‘suf’ op mij over. je wil een frisse site neerzetten qua vormgeving maar dat uit zich totaal niet in de typografie.

Het menu leest als één zin…. zorg ervoor dat er ruimte is tussen de knoppen.

Op de site die in je onderschrift staat (deze site wordt een vervanging op die site?) staan zaken als ‘community’ en ‘pic of the month’.
    Ik vraag mij af wat deze dingen toe te voegen hebben aan een portfoliosite van een 3e jaars multimediavormgever …… Ik begrijp best dat dit soort dingen erg ‘cool’ zijn en dat je ze op veel sites ziet… maar zorg ervoor dat ze ook daadwerkelijk een functie hebben op jouw site.

Kortom… kijk vanuit diverse standpunten heel erg kritisch naar je ontwerp! Ik heb het gevoel dat je dit niet gedaan hebt.

Bijdrager
    DoppieDoppie

Ik zou kijken naar het gebruik van de fonts en de grootte er van.
    Maak of nóg groter om te overdrijven, of maak ze anders 2 corpsen kleiner.
    Dan is het ook nog wel te lezen.

Daarnaast zou ik ook inderdaad meer kleur toevoegen.
    Succes!

Bijdrager
    marloez

w8 ff….welke is nou de nieuwe? die van het linkje of die in je onderschrift?? want die vind ik veel mooier!

Bijdrager
    Roland53

Ik ben het met een groot deel van de anderen eens. De titel van je site (Hipheid) wekt hoge(re) verwachtingen die niet waargemaakt worden wat mij betreft. Dat kan natuurlijk tegelijkertijd de bedoeling van de maker zijn, maar dan zou er toch ook wat subtieler ‘hipheid’ ingebouwd moeten worden die als het ware een knipoog vormt naar die hipheid. Ik bedoel daarmee dat je het understatement van de hipheid visualiseert.
    Daarbij: met name de typografie van de platte tekst heeft helemaal niets hips en door het simpele kleurgebruik zit er weinig spanning op je homepage.

Bijdrager
    DoppieDoppie

You’re right!
    Je site ziet er al mooi verzorgd uit… waarom liet je ons de summer2005 link zien?

Bijdrager
    Roland53

Door het vorige bericht zie ik nu pas dat er sprake is van 2 (totaal) verschillende sites. Stom…

Bijdrager
    snorder

het lijkt een beetje kaal (duuhh, nog in ontwikkeling), ik vindt het lettertype iets te zwak, neem bijvoorbeeld arial. veder is de design prachtig, de kleuren passen mooi bij elkaar. ik zou zeggen maak er iets moois van :wink:

Bijdrager
    WouterP

wel leuk gedaan met flash:) maar er zitten nog wel fouten in

Bijdrager
    iTommie

Leuk, maar wel een beetje kaal, misschien kan je hem wat op hip[size=9:39edda60ba](heid.nl)[/size:39edda60ba]en?

Bijdrager
    chilli dude

ja ben nog druk bezig:) dankuwel voor de comments enzo ik zal ze zeker gebruiken wanneer ik weer verder ga sleutelen:)

Bijdrager
    scriptman

Wat tips:

Het menu lijkt in eerste opzicht een zin, dit kun je verhelpen door ‘about’ niet als eerste woord te kiezen van het menu (hierdoor lijkt het een ondertitel voor je site) of door gewoon de woorden verder uit elkaar te zetten. Klopt het dat de menuitems iets ‘geler’ worden als je je muiswijzer erop houd? Als je feedback wil geven doe het dan goed en wat duidelijker:)

Zorg dat de tekst in je grootste box ook aan te klikken is, en te selecteren. Ik krijg als gebruiker een groot gevoel van onmacht en afkeer jegens Flash als ik niet gewoon in tekst kan klikken en selecteren.

Als laatste, ik vind de lijntjesachtergrond zich niet echt verhouden tot je website. Als je een wat speelde site wilt bouwen (leuk vliegend beestje!) zijn wolkjes in een blauwe lucht misschien een idee.

succes

20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.