23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)
  • Q:
    Bijdrager
    formulefan

[sitecheck] guidocornet.com

Ik heb een nieuwe website gemaakt. Hij staat nog als test op: http://test.guidocornet.com.

Binnenkort gaat hij echt live, maar ik wil jullie graag vragen wat jullie er van vinden en of jullie nog op en aanmerkingen hebben voordat ik hem live gooi.

graag een zo eerlijk mogelijke reactie. Ik wil namelijk een goede site maken zodat ik hier mensen mee trek die mij gaan boeken.

Bijdrager
    SuperDriver

Heb je hem ook in firefox gecheckt? De titel “nieuw likje verf” staan enters tussen. Volgens mij is de box (div?) waar ze in staan niet groot genoeg.

Bijdrager
    formulefan

nee. had ik nog niet gedaan. ga ik ff aanpassen.

Bijdrager
    prullenbak

Lache hoor. Ik snap alleen de foto met je fototoestel niet zo, als je site over jou als tromettist gaat.

Verder zou ik misschien zorgen voor vaste links en niet “pageid=zoveel”…voor de netheid.

Over het algemeen verder gewoon leuke site voor een persoonlijke (“amateur”)homepage. (waarbij “amateur” niet lullig bedoelt is).

Bijdrager
    formulefan

Ik ben het daar wel mee eens, maar vind het zo kaal als daar niks staat. Moet daar maar eens wat anders voor bedenken.

Hoe bedoel je amateur dan? Ik volg het niet helemaal.

Bijdrager
    Nick Nack

Haal alsjeblieft die foto van jezelf met de camera weg. Voor de rest wel netjes.

Bijdrager
    prullenbak
    ”formulefan”

Ik ben het daar wel mee eens, maar vind het zo kaal als daar niks staat. Moet daar maar eens wat anders voor bedenken.

Ik bedoel te zeggen dat het geen professionele site is (en dat het voor professionele doeleinden niet goed genoeg zou zijn), maar dat het desondanks een nette verzorgde site is. Niks aan de hand dus.

Nog wel iets, als je wilt dat mensen je gaan boeken: Zeg dit gewoon eerlijk, ronduit, op een prominente plaats op je homepagina: “ik ben te boeken! Klik hier voor info” Of nog gekker: “klik hier om mij te boeken”.

Bijdrager
    formulefan
    ”prullenbak”
    ”formulefan”

Ik bedoel te zeggen dat het geen professionele site is (en dat het voor professionele doeleinden niet goed genoeg zou zijn), maar dat het desondanks een nette verzorgde site is. Niks aan de hand dus.

Nog wel iets, als je wilt dat mensen je gaan boeken: Zeg dit gewoon eerlijk, ronduit, op een prominente plaats op je homepagina: “ik ben te boeken! Klik hier voor info” Of nog gekker: “klik hier om mij te boeken”.

Ok. dan zou ik iemand een site moeten laten ontwerpen, maar wat zou die er anders aan maken dan? Ik ben gewoon nieuwsgierig hoor. Ik probeer hem wel te maken met als doel een zo professioneel mogelijke site neer te zetten. Ik ben me wel bewust dat ik niet alles kan maken, omdat mijn kennis daarvoor gewoon te slecht is hoor.

Bijdrager
    formulefan
    ”SuperDriver”

Heb je hem ook in firefox gecheckt? De titel “nieuw likje verf” staan enters tussen. Volgens mij is de box (div?) waar ze in staan niet groot genoeg.

Heeft iemand een idee waarom dit in safari prima werkt en in firefox en i8 niet? Ik kom er zo snel ff niet uit.

edit -> gelukt. Kan iemand bevestigen dat het ook werkt in ie8?

Bijdrager
    Jesper

Als ik hier in Safari 3 ook maar op 1 button klik, knalt m’n hele Safari eruit, telkens opnieuw.

Bijdrager
    formulefan
    ”Jesper”

Als ik hier in Safari 3 ook maar op 1 button klik, knalt m’n hele Safari eruit, telkens opnieuw.

Huh? das raar. Welk besturingssysteem gebruik je? en zijn er meer mensen die dit probleem hebben?

Bijdrager
    prullenbak
    ”formulefan”

Ik ben me wel bewust dat ik niet alles kan maken, omdat mijn kennis daarvoor gewoon te slecht is hoor.

Dat geeft toch ook helemaal niks? Je komt een heel eind, en zet een leuke site neer. Goed toch?

Ik probeerde met de opmerking op geen enkele manier iets af te kraken ofzo. Maar het is een persoonlijke homepage. En binnen de persoonlijke website-sfeer is het een hele goede. Je website gaat toch over jou als trompettist…dat is gewoon best. Als je jezelf wilde verkopen als webdeveloper of ontwerper, om jezelf te verkopen aan bedrijven, dan was het een heel ander verhaal geweest. Dat is een beetje hoe ik het bedoelde.

Gewoon zorgen dat ie het doet in (de meest gebruikte/recente) browsers, foto even aanpassen, en live met die handel.

Bijdrager
    formulefan
    ”prullenbak”
    ”formulefan”

Ik ben me wel bewust dat ik niet alles kan maken, omdat mijn kennis daarvoor gewoon te slecht is hoor.

Dat geeft toch ook helemaal niks? Je komt een heel eind, en zet een leuke site neer. Goed toch?

Ik probeerde met de opmerking op geen enkele manier iets af te kraken ofzo. Maar het is een persoonlijke homepage. En binnen de persoonlijke website-sfeer is het een hele goede. Je website gaat toch over jou als trompettist…dat is gewoon best. Als je jezelf wilde verkopen als webdeveloper of ontwerper, om jezelf te verkopen aan bedrijven, dan was het een heel ander verhaal geweest. Dat is een beetje hoe ik het bedoelde.

Gewoon zorgen dat ie het doet in (de meest gebruikte/recente) browsers, foto even aanpassen, en live met die handel.

Ooh. op die manier. Ik dacht dat je bedoelde dat ie voor mijn doel ook niet goed was, maar nou begrijpen wel elkaar. Ik ga die foto zeker aanpassen en duidelijker maken dat ik te boeken ben.
    Verder nog opmerkingen/suggesties?

Bijdrager
    prullenbak

ja nog wel een paar.

– Ik zou voor de mp3tjes een player fixen, zodat mensen neit je mp3’tjes perse heoven te downloaden, maar gewoon op je site kunnen luisteren. (je muziek is wat je wil laten zien/horen/”verkopen” aan mensen…dan moet je iedere drempel om dat te beluisteren voor ze weghalen.)

– Youtube filmpjes zou ik embedden in je site (code is gewoon van youtube te halen) Zo blijven de mensen toch op je site terwijl ze de filmpjes kijken.

– Ik zou de foto albums niet via het bovenste menu doen, maar gewoon op de fotopagina een album laten kiezen. Nu kies ik foto’s, en moet ik vervolgens lezen dat ik boven een album had moeten kiezen. Qua usability is dat een beetje verwarrend. Ik dacht eerst “heeft ie nou maar 3 foto’s?”

– en als laatste (maar dit is een beetje miereneuken al…) bij contact je hyves en twitter noemen…je vind ze blijkbaar belangrijk, want ze staan groot op iedere pagina, maar bij contact noem je ze niet. Ik op mn macbook pro mis die nu als ik niet scroll…en als ik contact zoek, dan hoort hyves en twitter daar bij.

Bijdrager
    formulefan
    ”prullenbak”

ja nog wel een paar.

– Ik zou voor de mp3tjes een player fixen, zodat mensen neit je mp3’tjes perse heoven te downloaden, maar gewoon op je site kunnen luisteren. (je muziek is wat je wil laten zien/horen/”verkopen” aan mensen…dan moet je iedere drempel om dat te beluisteren voor ze weghalen.)

– Youtube filmpjes zou ik embedden in je site (code is gewoon van youtube te halen) Zo blijven de mensen toch op je site terwijl ze de filmpjes kijken.

– Ik zou de foto albums niet via het bovenste menu doen, maar gewoon op de fotopagina een album laten kiezen. Nu kies ik foto’s, en moet ik vervolgens lezen dat ik boven een album had moeten kiezen. Qua usability is dat een beetje verwarrend. Ik dacht eerst “heeft ie nou maar 3 foto’s?”

– en als laatste (maar dit is een beetje miereneuken al…) bij contact je hyves en twitter noemen…je vind ze blijkbaar belangrijk, want ze staan groot op iedere pagina, maar bij contact noem je ze niet. Ik op mn macbook pro mis die nu als ik niet scroll…en als ik contact zoek, dan hoort hyves en twitter daar bij.

Ik ga voor de mp3’s nog iets regelen. Daar was ik zelf ook al niet heel blij mee. Tijdelijk zo gedaan.

Youtube is toch embed? Je blijft toch gewoon op de site?

Fotoalbum: hmm… Het overwegen waard. Ga ik naar kijken.

Twitter enz.: Weet nog niet of ik dat erop ga laten staan. Anders is inderdaad de contact pagina een betere plek.

Bedankt.

Bijdrager
    prullenbak

sorry, had bij de video alleen op de link geklikt (omdat ik geen play knop zag zoals normaal bij embedded youtube filmpjes)…Netjes die video’s zo, maar zou ik de link toch weghalen:)

Bijdrager
    Daan25

Als ik mij niet vergis is dit gewoon WordPress met een theme dat je zo (for free) kan downloaden?
    Zoals eerder in dit topic ook aangehaald zou ik wel even de permalinks aanpassen en gewoon in tekst veranderen i.p.v. id’s (in het kader van SEO).

Bijdrager
    formulefan
    ”Daan25″

Als ik mij niet vergis is dit gewoon WordPress met een theme dat je zo (for free) kan downloaden?
    Zoals eerder in dit topic ook aangehaald zou ik wel even de permalinks aanpassen en gewoon in tekst veranderen i.p.v. id’s (in het kader van SEO).

Dat klopt ook wel, maar ik heb er heel veel uitgesloopt en daarom ook maar het wordpress copyright weggehaald.
    Onder de motor blijft het wordpress. Dit om makkelijk nieuwe content te kunnnen toevoegen. Ook vanaf m’n iphone:D

Voor de rest heb ik nu de foto van mij met camera verwijderd. Vond het ook wel een slechte foto, maar ja. Nu sta ik er 2x met m’n trompet op. Hebben jullie een idee wat ik daar zou kunnen doen? Het weglaten lijkt me niet zo mooi. Misschien iets anders?

Moderator
    Rivanov
    ”Daan25″

Als je twijfelt even /wp-admin achter de URL typen..dan weet je genoeg!;)

Bijdrager
    MrPinda95

hej naamgenoot;)

mooie site !

nog wat punten:
    -je home pagina zou ik wat enters onder die koppen doen, de tekst komt in firefox tegen de kopjes aan.
    -je email zou ik een plaatje van maken, anders krijg je spam
    -die foto’s wat mooier aanprijzen, misschien als je op foto’s klikt dat je dan eerst bij een soort keuze menu komt met een voorbeeld foto boven de tekst.

verder hele mooie site! ik ben nu zelf ook met een site bezig en die van jou is wel wat mooier:P

Bijdrager
    formulefan

thanks.
    Een goed idee van die foto’s. Daar ga ik nog ff naar kijken en dat plaatje maken tegen de spam had ik inderdaad niet meer aan gedacht. Ga ik ook ff fixen straks. Na het eten.

[oftopic]cool dat je dezelfde naam hebt.:D Dat kom je niet zo vaak tegen[/oftopic]

edit -> Iemand al gekeken hoe hij er vanaf de iphone uitziet? Heb een speciale mobile uiterlijk geimplementeerd.

Bijdrager
    formulefan

Fotoalbum aangepast en nieuwe foto rechts geplaatst.
    Iemand nog ideen/opmerkingen?
    Ik ben benieuwd wat voor goede input jullie me nog kunnen geven.

Bijdrager
    formulefan

Ik heb ff zitten nadenken over mijn fotoalbum. Zou het misschien beter zijn om een navigatie te maken terug naar het foto overzicht? Wat vinden jullie. En zo ja. Hoe kan ik dat dan het mooist maken?

23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.