21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
  • Q:
    Bijdrager
    Genius

SITECHECK: Fotografie portfolio

Ik ben bezig met een portfolio-site, in principe gewoon een viewer. De site is gebouwd op basis van een fullscreen-component die ik heb aangeschaft op flashden.com. Geheel XML aangestuurd, dus lekker makkelijk te updaten.

Check: http://www.zebracki.nl/

Vraag me af wat jullie ervan vinden? Zijn er dingen die jullie vervelend vinden / niet zo lekker vinden werken? Het ambilight effectje bijvoorbeeld? Kan ik er ook uitgooien en er gewoon een solid van maken.

Er staan nu nog maar een paar foto’s op, komt straks veel meer in. Moet nog een selectie maken. Ook het aantal categorieën kan ik gemakkelijk uitbreiden.

Ben benieuwd naar wat jullie ervan vinden..

PS. Het is AS3 en volledig in flash. Zal zeker een deel internetgebruikers uitsluiten, maar dat boeit me niet zo

Bijdrager
    J-R0eN

ziet er heel gaaf uit!.. heel mooi ook dat de achtergrondkleur veranderd aan de hand van een foto!

Bijdrager
    Macmortsel

ik vind dat je duim TE prominent aanwezig is ! Drie minuten na het bekijken van je site, weet ik niet meer wat je doet, maar dat je duim eropstaat, dat wel…..Maar, eerlijk gezegd, ik ben geen kenner.

Bijdrager
    Genius

Over die intro/start-beelden twijfel ik sowieso een beetje.. Vond mijn duim ook wat storend. Mijn vriendin vond het wel leuk. Moet ik nog even goed over brainstormen.

Verder moet ik er ook bij vermelden dat het geen commerciele site is. Het moet meer een showcase van mijn werk zijn.

Bijdrager
    formulefan

Te gek. Ik wist alleen niet direct wat je met de info knop bedoelde. Ik dacht dat ik dan achtergrond informatie over de foto kreeg, maar dat was het duidelijk niet. Verder een fantastisch goed design. Niks op aan te merken.

edit -> zie net dat het wel uitgelegd word, maar dat had ik niet gelezen.

Bijdrager
    Genius

Misschien moet ik er een @-symbooltje van maken dan..

Heb ik geprobeerd, maar vond ik er in eerste instantie niet mooi uitzien.. Of een envelop symbooltje

Bijdrager
    Imagic

Die duim vind ik niet echt fris ogen beetje afgekloven, zou ik eerder een stockfoto voor gebruiken of poets ‘m wat op in PS. En dat kaartje zou ik in formaat visitekaartje maken ca 55×85 verhouding.

En waarom zou je niet gelijk met een mooie plaat van jezelf openen ipv een duim met kaartje. Dit zegt mij niets,
    succes.

Bijdrager
    Delars

Erg mooi! Vooral de gloed om de actieve foto is erg mooi.

Bijdrager
    rednesed

Ik vind het eveneens heel prettig navigeren op de site. Je logo vind ik trouwens ook heel goed gedaan (dat het als label bovenaan altijd in beeld blijft) het veranderen vind van achtergrondkleur is ook mooi. Ik krijg er soms een (een positieve) rilling van.

De anderen maken opmerkingen over je duim, mss terecht, maar ik vind het geweldig dat je je naamkaartjes fotografisch vastlegt ipv je gegevens neer te typen! Dat zou ik zeker behouden.

heel goed! Proficiat. (en naast je website vind ik je werk ook erg aangenaam)

groeten,

Bijdrager
    Genius

Dat kaartje is mijn visitekaartje, een MOO-card

Afgekloven duim, haha. Je hebt wel gelijk. Moet idd een modelhandje zoeken. Of idd gewoon een mooie foto van mezelf..

Bijdrager
    iCohn

Hee!

als eerste: erg leuke website!

ten tweede: mag ik vragen welk component je hebt aangeschaft op flashden.com?
    zou het graag eens willen testen.

gr. Dennis

Bijdrager
    Onno Titulaer

Het ziet er erg goed uit. Net zoals je foto’s overigens. Photoshop je duim weg dan zweeft het kaartje…das misschien ook leuk.

Bijdrager
    palahala
    ”Genius”

[..] volledig in flash. Zal zeker een deel internetgebruikers uitsluiten, maar dat boeit me niet zo

Mocht het je ooit wél boeien: met bijvoorbeeld FancyBox kom je ook een heel eind.

(maar niks mis met je portfolio verder en leuke bruiloft!)

Bijdrager
    palahala

Iets heel stoms, maar: Safari Top Sites laat een zwart vlak zien, blijkbaar omdat Top Sites geen Flash laadt (de site van Visa GreenCard laat in Top Sites alleen een Teletubbies-landschap zien, en dat is een gewone afbeelding achter de Flash).

Ofwel: misschien wel controle voor Flash inbouwen, en tenminste iets laten zien aan de bezoekers die geen Flash geïnstalleerd hebben?

Bijdrager
    jobz

mooi 8) , maar de navigatie is “te moeilijk”. IMHO.

Niet voor mij natuurlijk, maar wel voor anderen met een 24” scherm die helemaal linksonder op een rastertje moeten klikken.

Bijdrager
    Genius

Heb zelf een 24″ scherm, vind het persoonlijk wel meevallen..

Bijdrager
    palahala
    ”palahala”
    ”Genius”

[..] volledig in flash. Zal zeker een deel internetgebruikers uitsluiten, maar dat boeit me niet zo

Mocht het je ooit wél boeien: met bijvoorbeeld FancyBox kom je ook een heel eind.

Maar het “show in full screen” lukt natuurlijk alléén met Flash.

Bijdrager
    Maersk

Geweldig mooie foto’s! Toffe website ook.:)

Bijdrager
    Dr. Maddox

Mooie site! Mooie foto’s! Commentaar op flash kan je gewoon negeren. Daar heeft niemand last van. Alleen maar de mensen die vuistdiep in het html en javascript werk zitten of al tien jaar op hun systeem vertrouwen. Deze site is weer een mooi voorbeeld dat flash volwassen is geworden!

Mijn punten van kritiek:

Je duim ziet er nog te veel “geplakt” uit. Een lichte schaduw (geen standaard slagschaduw!) zal al wonderen doen. Verder vind ik de icons van de navigatie nog lomp ogen, De uitgeklede stijl van deze site vraagt om een subtiele, cleane en misschien wel originelere navigatie. Kleinere icons, minder dikke lijnen en meer in één lijn. Dat laatste lijkt gemierenneuk maar ik weet zeker dat je daar nog wat kan winnen.

Dit is wat ik er zo snel van kan zeggen;)

Bijdrager
    Rub3n

Tja, waarom MAC OS X (quick look) iconen gebruiken?

Wel zeer goed uitgewerkt!

Bijdrager
    Djmichel

Mooie site en zeer mooie foto’s. Wat hier al eerder genoemd is dat de navigatie moeilijk is. Ik vind het idd ook erg onduidelijk wat je in het begin moet doen…de foto met de duim is leuk, maar ik zou de navigatie hier los van maken of beginnen met het menu en op een andere manier je contact gegevens door laten komen.

P.s. echt briljante foto’s in je omgevings boek…impressed!!

Succes met het bouwen van je site!!

21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.