21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
  • Q:
    Bijdrager
    willyb

Sitecheck: Cupertino.nl

Hij is nog vol in ontwikkeling, maar samen met de grafisch ontwerper heb ik dan nu eindelijk iets waarvan ik denk dat het wel grappig is.

Het moet DE site worden voor de mensen die van Windows eindelijk de overstap gaan maken op een Mac. Alles wat erop komt wordt ingevult door ervaringdeskundigen. Zou een goede aanvulling moeten zijn op de reeds bestaande sites.

De url? http://www.cupertino.nl/

Ben eerst maar eens benieuwd naar wat jullie vinden van de layout en de navigatie. Letwel: amper iets werkt nog als je doorklikt, maar het zou wel duidelijk moeten zijn waar het heengaat.

Bijdrager
    nejra

Die gradient vind ik niet echt mooi in jou geval. Donkerrood en apple? Ook de dropshadow zoals hij nu gebruikt is vind ik niet bijzonder mooi. De kleine plaatjes passen niet in de kop van een blok. Je dock is zeker vet en origineel alleen hij gaat hier (safari 1.3.2) erg traag en houterig. Is dat javascript? Verder oogt de layout zelf een beetje inspiratieloos. Ik denk dat er zeker nog veel meer inzit!

Bijdrager
    steene

Ik moet eerlijk zijn, en met alle respect, ik vind het een beetje inspiratieloos.
    Het docksysteem vind ik leuk. Maar de rest vind ik beetje plat eigenlijk.
    Het is niets nieuws… Het beeld met de apple en de gsm oplader isook wel leuk.
    Maar de site lijkt weinig vernieuwd te zijn voor De site te moeten worden voor de switchers…
    ik vind het rode niet echt mooi. De grijze tekstkaders met witte stukke eronder zijn saai…
    het hele ontwerp is niet echt inspirerend…
    Sorry dat ik niet met concretere en echt nuttige commentaar kan helpen…
    het oogt gewoon niet juist. Misschien terug naar af.
    Of misschien meer een OS van maken met die dock ben je daar toch al min of meer naar toe aan het gaan. kweet het niet goed hoe aan te passen… Nogmaals sorry en toch respect voor het werk!

Bijdrager
    MacBeer

Los van het zeer matige design:

Hebben jullie echt kritisch nagedacht over de URL? Ik bedoel, mensen die willen switchen van Windows naar Mac weten al zo weinig van de Mac. Denk jij dat deze mensen weten wat Cupertino is? Ze weten echt de link met Apple niet te leggen.
    Als jij wil dat switchers naar deze site komen kies dan een toegankelijke naam met ditto URL.

Terug naar de tekentafel heren.

Bijdrager
    Syndic
    Bijdrager
    MVB

Ik denk niet dat iemand met deze site overgehaald zou worden om een mac te kopen.
    – Ontwerp mist het ‘applegevoel’
    – een andere url/naam was misschien beter geweest
    Het menu is wel erg leuk.

Bijdrager
    Erikaatje

Ik moet me helaas aansluiten bij de rest.. en ja het menu is leuk!

toch vind ik dat je de goede kant op gaat.. keek eens wat rond op bv. ccsmania.com of ccsremix.com voor inspiratie!

Bijdrager
    6939j4

Over het menu:
    zet er geen tekstdingetje bij, maar houd het bij symbolen. Zorg vervolgens dat die symbolen enorm voor zichzelf spreken, zodat er geen tekstdingetjes nodig zijn.

Over fontgebruik:
    gebruik ofwel Apple Garamond Condensed ofwel Myriad Pro. Dat zijn DE fonts die Apple ook gebruikt, en door ze ook te gebruiken kom je een beetje in de Apple-feeling.

Over de site zelf:
    Het lijkt nu een beetje op een affiliate-pagina waarop je probeert zoveel mogelijk mensen via jouw website producten te laten kopen in de online Apple Schhhtorre.

Ik zeg: matig, maar wens je wel succes met de rest van de ontwikkeling.

Bijdrager
    willyb

Dank allen!

De kleur rood had ik kunnen aanvoelen natuurlijk, die had ik nog moeten aanpassen voor ik om een sitecheck vroeg natuurlijk.

Zal nog eens in de clinch gaan met de designer om meer ‘apple’ gevoel in te brengen.

Overigens grappig van de ‘affiliate’ opmerking, de basis komt inderdaat van diensten.eu (een link site). Soms zag je dat ook nog wel terug overigens. Overigens niet de bedoeling verder, want we gaan er vanuit dat de bezoekers al een apple hebben.

En de domeinnaam: ach… net of google.com zo natuurlijk was paar jaar geleden… dat is kwestie van marketing. Snel genoeg terug te vinden als je het eenmaal weet en meeste verwachten we toch via doorklik van andere domeinnamen te krijgen.

We’ll be back.

Bijdrager
    steene
    ”willyb”

Dank allen!

En de domeinnaam: ach… net of google.com zo natuurlijk was paar jaar geleden… dat is kwestie van marketing. Snel genoeg terug te vinden als je het eenmaal weet en meeste verwachten we toch via doorklik van andere domeinnamen te krijgen.

We’ll be back.

Ten eerste goed dat je niet opgeeft ! Maar even erbij vertellen dat als je een apple gerelateerde url hebt de weg naar je site ook veel sneller zal gevonden worden. Bovendien vind ik Cupertino niet echt iets wat makkelijk onthouden wordt. http://www.macosx.nl daarentegen… volg je me???:D
    Succes…

Bijdrager
    Mr Macintosh

Als ik op “Apple Nedeland” klik, kom ik bij de Engelse AppleStore. En ik sluit me aan bij de rest, dat dit design niets met Apple te maken heeft, net als de URL.

Bijdrager
    willyb
    ”steene”
    ”willyb”

http://www.macosx.nl
    Succes…

;) Zeker mee eens natuurlijk… maarja… waar vindt je er nog een die vrij is he:)

Cupertino niets met apple? Huh… Redmond niets met microsoft… Huston niets met NASA?

Maar hoe dan ook: We zullen eens zoeken of we wat leukers vinden.

http://www.apple-nieuws-zo-heet-van-de-pers-dat-je-op-je-hoogte.com hadden we als alternatief not to be van de dag in ieder geval:P

Bijdrager
    vdboor

Web je de site al getest in Internet Explorer? Dit is wel handig als je switchers wilt bereiken.

Verder wisselt het heel erg, in IE7 beta3 loopt de achtergrond rood door, in Konqueror verspringt de achtergrond. Laat deze lijst een indicatie zijn..;) Een overzichtelijke lijst krijg je te zien als je SafariTidy of de HTMLTidy extentie voor Firefox installeert.

Bijdrager
    Mr Macintosh
    ”steene”
    ”willyb”

http://www.macosx.nl
    Succes…

;) Zeker mee eens natuurlijk… maarja… waar vindt je er nog een die vrij is he:)

Cupertino niets met apple? Huh… Redmond niets met microsoft… Huston niets met NASA?

Maar hoe dan ook: We zullen eens zoeken of we wat leukers vinden.

http://www.apple-nieuws-zo-heet-van-de-pers-dat-je-op-je-hoogte.com hadden we als alternatief not to be van de dag in ieder geval:P

Het gaat erom dat (ex)-Windows gebruikers de relatie Cupertino<->Apple nog niet zien. En daar gaat het bij een “Switch-site” om.. Je moet de mensen zien te bereiken.

Bijdrager
    DeXoN

Het menu is echt wel super!
    [size=7:3427780156]Mag ik vragen of dit van een scriptje komt ofzo…[/size:3427780156]

Bijdrager
    leovst

@DeXoN may the source lead you.

Bijdrager
    willyb

Inmiddels de kleur wat aangepast en wat meer vulling in de pagina gezet zijn we nog steeds druk bezig.

W3C compliant werk ik altijd naartoe (www.woordenboek.eu hebben we volledig W3C gekregen bijvoorbeeld) maar met die AJAX scripts die we gebruiken voor deze site is dat wat lastig. Enige errors die je dan ook ziet bij de validator zijn de Ajax elementen (en tradedoubler’s code).

Zag inderdaat dat konquerer nog wat zat te prutsen nu. Wellicht door de CSS code ofzo. Zal eens in de gaten houden hoeveel bezoekers we daarmee krijgen.

IE/Opera/Firefox was hij getest, maar merkte dat er een foute css file live stond gisteren waardoor je loopjes kreeg. Zou nu perfect moeten werken.

Mocht iemand nog goede tips hebben voor je collega gebruikers die je eigenlijk vanaf dag 1 wilt weten: mail/post ze. Doe alles puur uit eigen ervaring dus kans dat ik dingen mis is natuurlijk aanwezig.

Bijdrager
    willyb

Weet trouwens iemand de status van

http://www.switchtomac.nl/

of is dat pure reclame site gebleven?

Bijdrager
    freshface

Moest ik switcher zijn, dan zou de website mij echt niet aanspreken.
    Een apple met adapter in?!

Begin echt eens terug van nul.

Bijdrager
    Nietzman

“Mac’s”? :sealed: .

Bijdrager
    nejra
    ”konijn”

Begin echt eens terug van nul.

Precies wat ik dacht. Het idee achter je site is wel goed, maar om dat idee op deze manier vorm te geven in een site klopt ergens niet vind ik. De uitstraling die ik ervaar heeft niks maar dan ook niks met Apple te maken. Goed nadenken wat je wilt. Sommige mensen tekenen eerst op papier. Ikzelf doe het niet, maar je creeert wel een houvast. Je komt er niet met alleen een kleur veranderen. Ik weet dat je de site niet ontworpen hebt, maar ik zou je grafisch ontwerper hier toch op aanspreken.

Btw, als ik ergens in je site klik, verspringen er overal elementen.

21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.