27 berichten aan het bekijken - 1 tot 27 (van in totaal 27)
  • Q:
    Bijdrager
    Ch3mZ

Sitecheck

Eindelijk on-line en graag jullie reactie 8)

Bijdrager
    MacBeer

Netjes, alleen ben ik geen fan van het menu. Die geroteerde tekst voelt niet lekker. Verder lijkt het mij ok te zijn.
    [size=9:3902c1c0e8]Jonno…. beeldschermen zijn allang niet meer monochromatisch… gebruik eens wat kleur![/size:3902c1c0e8]

Bijdrager
    Victor88

Ziet er mooi uit maar, het menu is inderdaad niet super duidelijk

Bijdrager
    bieker

Een wat grotere letter in het menu wil wel helpen denk ik. Verder vind ik het een nette site.

Bijdrager
    hansenonline

nice, maar ook voor mij geld dat de navigatie duidelijker kan!

Bijdrager
    Skilip

Ik heb hem in mijn mapje “mooie sites” gezet. Als je de site niet voor een grafisch bedrijf gemaakt had, had ik ook het menu iets te onduidelijk gevonden. Aangezien het wél voor een design/ multimedia bedrijf gemaakt is, vind ik het absoluut kunnen. Gewaagd, origineel en gelukt.

Bijdrager
    kie_ken

Surprise surprise … weer een Lightbox-gebruiker :? … al past het misschien wel bij je site (maar bij de laatste 10 sitechecks op dit forum waren er waarschijnlijk 9 Lightbox-gebruikers – het ziet er misschien goed uit maar echt origineel is het dus niet meer te noemen – ook het sluitknopje bij je Lightbox vind ik niet passend bij de rest)

Voor de rest ziet het er allemaal wel clean en professioneel. Maar waarom het .nu-adres eigenlijk? Ik zou eerder contacteerons.nu gekozen hebben dan contactus.nu … maar ja, meestal wordt het engelstalig gezet om hipper over te komen.

In het menu links vond ik het jammer dat wanneer je een keuze maakt, de geklikte knop ook niet ophoogflapt (zoals ‘contactus’) … nu kleurt het gewoon wat donkerder.

(je ontwerp van http://www.communicatieatelier.nl/ vind ik wel boeiend… het is tenminste niet zo typisch menu-content)

Bijdrager
    MacBeer
    ”kie_ken”

Surprise surprise … weer een Lightbox-gebruiker :? … al past het misschien wel bij je site (maar bij de laatste 10 sitechecks op dit forum waren er waarschijnlijk 9 Lightbox-gebruikers – het ziet er misschien goed uit maar echt origineel is het dus niet meer te noemen – ook het sluitknopje bij je Lightbox vind ik niet passend bij de rest)

Dus? Lightbox is een zeer interessante ontwikkeling. Het is een instrumentje dat je tot je beschikking hebt. Ik ga dat ook binnenkort in mijn eigen site inbouwen omdat het een ideale oplossing is voor het probleem waar ik nu mee zit. Origineel of niet, dat boeit mij totaal niet.

Bijdrager
    Temega

Die menu is gevaarlijk!! Je kan wel in de ziekenhuis belanden met een gebroken nek door dat menu!!

Bijdrager
    Jonnotie

Of je hebt gewoon moeite met lezen…

Bijdrager
    lemoentje

ik zou alleen bij het klikken op een andere pagina ook in het menu duidelijker arceren waar de bezoeker zich bevindt, bijvoorbeeld door de ‘witte’ randen te gebruiken van het bovenste tabje.

Bijdrager
    rvanheukelum

Op zich kan dat best; dat menu. Maar ietsje vetter en 180 graden draaien svp …

Bijdrager
    Ward

ik zou de teksten in de nieuwskolom links-lijnend maken! Dat scheelt een hoop gaten in je txt…

Bijdrager
    chatsmit

Ik vind dat verticale menu prima te lezen, geen problemen mee. Wel had ik verwacht dat het witte kader wat standaard om ContactUs heen staat, zich ook om de gekozen menu items zal zetten. De wat lichtere kleur als mouse-over vind ik persoonlijk te weinig afwijken van de huidige.
    Verder alles wat hierboven al verteld is, erg netjes, mijn complimenten.

Nog wat andere dingen die mij opvallen. Het portofolio is erg gevuld en omdat alles onder elkaar staat, is er geen duidelijk overzicht. En je moet opletten met je emailadres rechts boven in beeld op deze manier tonen. Search bots vinden je adres snel en daarna word je volgeblaft met spam…

Bijdrager
    MacBeer

contactus is trouwens erg verwarrend in deze opzet. Ik zou de naam van het bedrijf horizontaal plaatsen zodat er visueel meer onderscheiding is met de ‘contact’ button.

Bijdrager
    steene

de menu staat niet met de leesrichting mee.
    Dwz. de letters staan naar rechts gedraaid.
    Letters die verticaal staan moeten links gedraaid staan.
    nu mocht het schreven hebben stonden die naar links wat dus omgekeerd moet.
    dat maakt het al een stuk leesbaarder if you ask me:D
    wel een leuk id om de navigatie zo te doen en niet gewoon bovenaan…

Bijdrager
    iPod Jimmy

Heel mooi! Ik heb geen last van het menu maar dat kan ook aan de jonge ogen liggen :P.

Bijdrager
    freshface

Een soort van “tooltip” zou zeker kunnen helpen hij het hoveren van een knop in het menu.

Bijdrager
    iPod Jimmy
    Bijdrager
    MacX

Het gebruik van Lightbox heeft niets te maken met orginaliteit, het is gewoon een fraaie manier om afbeeldingen te tonen. Zelf ben ik wel terug naar de eerste versie van Lightbox, deze laad sneller omdat devertraging van de formaat wisseling er niet in zit.

Bijdrager
    Ch3mZ

Dank voor jullie reacties!
    Geprobeerd op zo veel mogelijk antwoord te geven.

Het menu :innocent: heh ja. Kan het begrijpen, uiteindelijk heb ik hiervoor gekozen omdat de site qua ontwerp zeer nauw verbonden is met de rest van de huisstijluitingen en dit daarin terugkomt.
    Wellicht zou het nog wat duidelijker kunnen misschien door een aanpassing in contrast. Dat zou dan ook de locatie meer verduidelijken.

Skillip, Wow wat een compliment 8)

kie_ken, Ja lightbox, hier is voor gekozen om het portfolio estetisch verantwoord te tonen en een flash of een pop-up oplossing te vermijden. Wat betreft de domeinnaam, contactus is de bedrijfsnaam, de .nl is vergeven, bijkomend voordeel: contactus.nu heeft ook iets actiematigs. En fijn dat je communicatieatelier.nl leuk vind.

Chatsmit, dank voor je compliment. Voor het portfolio op deze manier is gekozen met het idee in gedachten: lekker plaatjes kijken en klikken. En wat betreft spam :sealed: een goede filter op de mailserver helpt aardig tot nu toe.

Tooltip is misschien een optie als het aanpassen van het contrast op niets uitloopt.

Wow heel verhaal, nogmaals iedereen bedankt voor de input en mocht je nog meer kwijt willen, graag!

Bijdrager
    conzumer

Ja! hoe heb je dit gemaakt?

wat voor programma’s e.d.

(strakke site hoor, alleen dat verkeersbordje in de portfolioafbeeldingen werkte voor mij een beetje tegenstrijdig: euh.. mag ik hier nou wel of niet op klikken)

Bijdrager
    Ch3mZ

Er hebben hier meerdere mensen aan gewerkt, er wordt hier (bij Contactus) naast de mensen hier, ook met erg goede freelancers gewerkt. Er is gebruikt gemaakt Photoshop, Illustrator (ontwerp) en een tekst edit app (TextMate, BBEdit) voor de bouw.

Bijdrager
    conzumer

geen dreamweaver oid? waarom wel/niet? (ben een beetje leek, maar erg nieuwsgierig :innocent: )

ik werk zelf met freeway, maar ben wel geïntereseerd hoe je met code een site inelkaar timmert.
    Vnl om eventuele bugs er uit te kunnen ‘schrijven’ indien Freeway dit niet lekker afhandelt, maar dat terzijde.

Ben ook benieuwd hoe lang jullie hier op hebben gewerkt.

Bijdrager
    Ch3mZ

De wijze waarop is wat diegene die het maakt gewend is en prefereerd. Eventueel een WYSIWYG programma gebruiken en later aanpassen zal ook een optie zijn.

In totaal heeft de site zo’n 2 weken gekost om te maken (er zit ook een klanten inlog sys achter met bijbehorende functionaliteit) ontwerp, bouw debugging).

Bijdrager
    addyboy

Ik zou de padding tussen het menu en de teksten wat minder maken, het is nu net een beetje te veel waardoor het gevoelsmatig meer naar links zou moeten staan.

Verder ziet de site er keurig uit, en ik heb geen last van het menu. Het witte randje om ContactUs kun je alleen denk ik beter gebruiken voor aanduiding op welke pagina je bent.

Bijdrager
    hennep

geen fan van het menu, maar voor de rest erg mooi

27 berichten aan het bekijken - 1 tot 27 (van in totaal 27)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.