9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    Mixhael

Sitecheck: browser compatibility check

Na een jaar zwoegen en alle frustratie van browserincompatibiliteit overwonnen denkend te hebben is de site online.

Buiten dat ik natuurlijk benieuwd ben wat jullie ervan vinden, gaat het me er voornamelijk om te kijken of de site in alle reguliere browsers goed presteert. Heb ‘m op een mac ontwikkeld en weet dat Safari, Camino, Firefox hem prima laten zien (Google Chrome dus hoogstwaarschijnlijk ook). Voor zover ik kan nagaan doen IE7 en 8 dat ook en hopelijk geldt hetzelfde voor IE5.5 en 6. IE4 en IE MAC heb ik om begrijpelijke redenen links laten liggen. De enige ‘grotere’ browser die ik niet heb kunnen testen is Opera.

Mijn vraag is of jullie in de aan jullie beschikbare browsers de site zoveel mogelijk kunnen stresstesten.

website-adres: http://www.martenminkema.nl

Voorpagina heeft andere layout dan de subpagina’s en daarbij heeft elke subpagina weer een eigen smoel.

– vergelijken met werkende browsers of de layout hetzelfde is
    – website schalen (scherm vergroten/verkleinen) en kijken of het resultaat is naar verwachting
    – lettertype vergroten op verschillende pagina’s en kijken of elementen op juiste manier lijken te verschuiven.

Ik heb tot nog toe 1 puntje ontdekt:

Op de voorpagina schuift de footer (het copyright en css-icoontje) niet mooi naar beneden als het lettertype wordt vergroot, waardoor de footer op een gegeven moment over de letters heenvallen. Enig idee hoe dat op te lossen?

Ook weet ik dat in IE 6 de footer niet mooi meer wordt uitgelijnd als het browserscherm kleiner is dan de website-afmeting. Hij wordt dan gecentreerd in het visuele gedeelte ipv over de hele breedte van de website. Enig idee waarom?

Alvast bedankt:)

Bijdrager
    imacbrielle

ziet er heel leuk uit :apple:

Bijdrager
    Lesliedec

maar wel heeeel traag…volgens mij gaat dit de bezoekers wel storen na enkele keren geklikt te hebben

Bijdrager
    J-R0eN

Laden duurt idd veels te lang. Voor de rest ziet het er leuk uit.

Bijdrager
    Rub3n

Laden lang? Niet hier.

Bijdrager
    Hansi2124

Nee, hij loopt hier absoluut niet traag op een Windows met Firefox. Ziet er goed uit.

Geblokkeerd
    Breuf

Ik vind de site veels te druk maar dat is mijn persoonlijke mening. Van enige traagheid heb ik niks gemerkt.

Bijdrager
    Mixhael

Bedankt voor het commentaar.

Maar besides snelheid/traagheid en layout. Zijn jullie in staat om ze (voornamelijk) in Internet Explorer te testen en dan bij voorkeur 5.5 en 6 (beetje rare vraag natuurlijk op een apple forum)

En zit nog steeds met footer-probleempje op voorpagina (zoals in eerste post gezegd: schuift niet goed naar beneden als tekst wordt vergroot en centreert niet goed in IE 5.5 en 6 als browserscherm te klein voor de site is). Enige experts hier die daar een mogelijke oplossing voor hebben?

Bijdrager
    Sven van de Scheur

Ziet er zeer goed uit, allen zal ik bij je blog je zoekveld rechtsboven doen, daar verwachten mensen dat nou eenmaal. (wie dat bedacht heeft:wink: )

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.