4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    Myke

Site publiceren via me

Hoi,

Ik heb een site gemaakt op iWeb, (’08 ) Nu heb ik begrepen dat er 3 mogelijkheden zijn om deze te publiceren, namelijk via naam@me.com, via naam@me.com maar dan doorgelinkt van m’n eigen domein en via m’n eigen domein… Nou leek het 2e me nu het handigst, dat zou betekenen dat ik op mijn domein een “automatische URL” laat plaatsen door m’n me account die hem dan doorverwijst naar de URL van de site die via me.com is gepubliceerd.

Nou ben ik hier mee bezig maar ’t lukt me niet echt. Als ik op op m’n me.com zit bij account en dan bij m’n persoonlijke domein moet ik in stap 1 m’n domein aders invullen. Tot zo ver gaat alles goed. Als ik dat gedaan heb moet ik iets doen wat ik niet begrijp. Dit is het punt waar ’t me niet lukt… Er staat:

Before your iWeb site can be viewed at your personal domain, you must complete the following steps:
    Go to your registrar’s website. Define web.me.com as the “www” CNAME (alias) for your domain.
    If you need help creating a CNAME, contact your registrar.
    Return to this page and click Done.
    Your registrar can take up to 48 hours to update your domain.

Kan iemand mij in het Nederlands uitleggen wat ik hier nou mee moet?

Mvg
    Myke

Bijdrager
    St. Mobbs

Dit wat ik denk. (Ik kan het verkeerd hebben!)

Je hebt een domein. Nu moet je van dat domein naar de “registratie”pagina gaan. En daar de www van je domein vervangen door web.me.com.

Bijdrager
    ruudvroon

Je moet naar de beheer paneel van je host (waar je je domein hebt aangevraagd), daar moet je zoeken naar iets van DNS beheer. In de lijst die je te zien krijgt zie je waarschijnlijk ergens:
    http://www.domein.ext CNAME ….
    of
    www CNAME …
    Deze kun je overigens vaak ook zelf aanmaken.

verander … in: web.me.com
    Dan moet je een tijdje wachten (ligt aan de refresh tijs van je domein) en het moet werken.

Bijdrager
    Myke

Nog bedankt beide, ’t s gelukt:)

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.