23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)
  • Q:
    Bijdrager
    pdeb13

site maken ?

hoi

ik heb een vraag ik weet niet of het ergens staat

maar wie weet iets leuks om gratis een site met plaatjes en
    text enzo te maken. let wel free

grt.patrick

Bijdrager
    Ben271185

Wat dacht je van iWeb? Of Teksteditor in samenwerking met Transmit (zo doe ik het toch).

Bijdrager
    juniper rose

bedoel je software of een plekje op internet?
    software is natuurlijk iweb en volgens mij kun je bij Yahoo ofzo wel ergens een site aanmaken of een hyves pagina dat kan ook natuurlijk met foto’s en stukjes tekst enzo en is ook 4 free 8)

Bijdrager
    pdeb13

maar van iweb moet je je aanmelden en je moet dan iets invullen van de bank of credit card ofzo

en ik ben nog maar 14

is ook iets echt for free.?

Bijdrager
    Jesse

Wat word het doel van de site? Wil je een soort van weblog, of enkel een statische informatie pagina.

Wanneer je een soort van weblog wilt is wordpress aan te raden.
    Het is een beetje lastig te zeggen aan de hand van de informatie die gegeven is, je wil een site opzetten, maar het mag niks kosten.

Google maar eens op free website, of iets dergelijks.. een tal van resultaten.

Bijdrager
    KarelWillem

Helemaal gratis en voor niets:
    http://www.come2me.nl/

En zo zijn er tientallen.

Bijdrager
    Ben271185

maar van iweb moet je je aanmelden en je moet dan iets invullen van de bank of credit card ofzo

Dit hoeft enkel als je de site wilt plaatsen op je .Mac-account. En dat is niet gratis, maar je kan een website de je hebt gemaakt in iWeb ook perfect ergens anders publiceren.

Bijdrager
    Macs
    ”pdeb13″

en ik ben nog maar 14

is ook iets echt for free.?

Je haalt iWeb en .Mac door elkaar. iWeb is een programma dat standaard met elke (nieuwe) mac komt en functioneerd los van .Mac, een online service van Apple. Je kan daarin – heel makkelijk – een site maken, die vervolgens exporteren naar een map en deze map op en al dan niet gratis webserver zetten. Kost je dus niets.

Bijdrager
    pdeb13

maar bij iweb als ik dan op publiceer klik dan krijg je dit.

en dan moet je registreren en dat kost geld…..

wat moet ik doen:| :|

Bijdrager
    macmickey2

Je map van je site dus exporteren niet publiceren en die map op de een of andere server zetten die gratis is. Lees eens verder dan je neus lang is :?

Bijdrager
    pdeb13

exporteren??????????

waar staat dat dan???

eve een een screen foto pleace .

Bijdrager
    me.com

Zucht…zelf zoeken is toch niet zo’n moeite?

Bijdrager
    macmickey2
    Bijdrager
    pdeb13
    ”Studio

Zucht…zelf zoeken is toch niet zo’n moeite?

en wat moet ik daar na doen wil je daar ook even een creenshotje van maken pleace?

mvg.patrick

Bijdrager
    pdeb13

wat bedoelen ze met

rss zal werken indien u de lokaal gepubliceerde site naar de opgegeven
    url kopieert: http://www.123-modelbouw-site.nl

Bijdrager
    nipro
    ”pdeb13″

[..]

wat bedoelen ze met

rss zal werken indien u de lokaal gepubliceerde site naar de opgegeven
    url kopieert: http://www.123-modelbouw-site.nl

Wilde gok: Dat RSS zal werken als je de site upload naar http://www.123-modelbouw-site.nl/? Wat is uploaden? Dit is uploaden. Hoe doe ik dat? Hiermee.

Bijdrager
    pdeb13

ik krijg het niet voor elkaar kan iemand het voor mij doen ik bedank je dan heel erg..

mvg. patrick.

Inactief
    Anoniem
    ”pdeb13″

ik krijg het niet voor elkaar kan iemand het voor mij doen ik bedank je dan heel erg.

Misschien kun je even uitleggen wat je precies doet, en wat er dan fout gaat. Dat maakt het voor de lezers wat eenvoudiger om eventueel met een oplossing te komen.

Bijdrager
    Renzs
    ”pdeb13″

ik krijg het niet voor elkaar kan iemand het voor mij doen ik bedank je dan heel erg..

mvg. patrick.

Patrick,

Jij wilt gratis een site maken en uploaden. Over dat uploaden.
    Een domein ,bijv. http://www.macosx.nl, zoals jij nu wilt is een .nl.
    Deze zijn niet gratis, zo’n domein moet je eerst registreren en dat kost geld.
    Aan dit domeinnaam of domein moet nog een computer worden gekoppeld met webserver software en jouw site.(webhoster) Ook dit kost geld. Er zijn genoeg webhostingproviders in Nederland. Zoals deze en deze.

En gratis alternatief heeft (haast) altijd reclame. Ik hoop dat je wat wijzer bent geworden.

Rens

Bijdrager
    pdeb13

dus ik kan niet gratis een site met iweb maken??

grt. patrick

Bijdrager
    Renzs

Tuurlijk kan je een website maken met iWeb. Alleen moet je een lokatie hebben om deze up-te-loaden, anders kan niemand hem zien.

Bijdrager
    pdeb13

ja maar dar uploaden kon toch niet gratis

of weet je een site waar ik het gratis kan uplaoden ?

grt. patrick..

Bijdrager
    KarelWillem

Als jij Internet hebt (en dat heb, anders kon je hier geen berichten plaatsen) heb je naar alle waarschijnlijkheid ook gratis webruimte van je provider gekregen.

Daar kun je dus de output van iWeb’s ‘Pubiceer in een map’ op gooien.

Hiervoor gebruik je een FTP programma (Google: FTP + OSX).

23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.