9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    michel0567

Site gemaakt via iWeb heel erg traag

Hallo,

Ik heb via iWeb een fotoalbum gemaakt en naar mijn site ge-upload. Het zijn ongeveer 250 foto’s maar het is echt heel erg traag om de site te bekijken. Nu heb ik wel vaker gehoord dat dit traag is maar dit duurt wel heel erg lang. Is dat normaal? Is dit het nadeel van iWeb want verder vindt ik het programma heel erg handig?

Als dit normaal is weet iemand dan een ander programma (voor de mac) om een website te maken?

Alvast bedankt.

Groetjes Michel

Bijdrager
    MacThijn

miss is de server waar je het op geplant hebt niet zo snel;)
    en tja met 250 foto’s op 1 pagina bevorderlijk je de snelheid niet iig

Geblokkeerd
    Anoniem

Zowiezo is een site met 250 foto’s trager natuurlijk… 250 foto’s kost nogal wat
    tijd om te laden.

Maar daarnaast is de code van iWeb ook niet echt heel mooi, wat ook zorgt voor
    een wat tragere site dan nodig is.:-)

Mvg,
    Joram

Bijdrager
    KarelWillem

Voor veel foto’s gebruik ik Galerie.

Misschien wat minder mooi, maar wel een heel stuk sneller dan iWeb met veel foto’s.

Voorbeeld:
    http://www.freestyle4all.nl/dlrp_2007/

Geblokkeerd
    Anoniem

Wat je ook zou kunnen doen, is je gallerij opbouwen met zoiets als dfgallery, Polaroid ofSimpleviewer… dat zijn flashgallerijtjes die leuk en makkelijk qua opzet zijn, dus iedere no-no op het gebied van webcode kan het gebruiken:-)

Even googlen op “flash gallery” in combinatie met de bovenstaande namen, en je vindt alle websites met bijhorende gratis downloads van de galleries:)

Bijdrager
    michel0567

Bedankt voor jullie reactie. Het heeft me al een eind op weg geholpen. Moet gewoon de lay-out een beetje veranderen een een album maken in 1 van de jullie aangegeven programma’s.

Zijn deze programma’s dan wel geschikt voor de mac of alleen voor windows?
    Simpleviewer vind ik op zich mooi want die heeft een collega van mij ook alleen werkt die niet voor apple.

Gr. Michel

Geblokkeerd
    Anoniem

Die moet gewoon werken voor Apple hoor… als hij op zijn computer niet werkt
    dan heeft ie of geen Flash geïnstalleerd of hij doet iets niet goed;-)

Ik heb ze alle 4 geprobeerd en online gezien, en ze werken allemaal op alle
    PC’s en Macs die ik heb gezien… en volgens mij heeft +95% van alle computers
    Flash geïnstalleerd;-)

Bijdrager
    TypeWriter
    ”KarelWillem”

Voor veel foto’s gebruik ik Galerie.

Misschien wat minder mooi, maar wel een heel stuk sneller dan iWeb met veel foto’s.

Voorbeeld:
    http://www.freestyle4all.nl/dlrp_2007/

Een dergelijke fotosite kun je ook heel gemakkelijk met iPhoto maken. Gewoon met Exporteer… en dan eventueel nog wat rommelen met de HTML.

Het levert geen prachtige website (eigenlijk doodsaai, en recht-toe-recht-aan) maar het werkt en snel ook. Je hebt verder natuurlijk ook Coppermine e.d. maar dat is misschien weer een beetje overkill.

NB ik weet niet hoe iPhoto 8 dit doet, maar een beetje css zou geen kwaad kunnen. Misschien maak ik nog wel eens een kleine app die dit op een mooie manier doet, met FileMaker ofzo.

Hans Erik

Bijdrager
    michel0567

Bedankt voor alle tips.

Ik heb nu een start gemaakt met de site en heb hiervoor simply viewer en galerie gebruikt. Maar als ik nu kijk naar de foto’s via simply viewer dan vind ik de kwaliteit van de foto’s heel slecht terwijl ze in het echt perfect zijn. Weet iemand hoe dit kan? Voor een kijkje http://www.michelschroth.nl

[/url]

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.