23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)
  • Q:
    Bijdrager
    GastonM

Site en app OMT laden traag

Hallo OMT’ers,

Ik merk dat vandaag de site (op MBP) en de app (op iPhone 4) van OMT erg traag laden, hebben jullie hier ook last van? Het ligt niet aan mijn internet aangezien andere sites wel gewoon op normale snelheid laden.

EDIT: Ik gebruik overigens (de nieuwste versie van) Safari.

Bijdrager
    Dick de Roos

Ja, dat heb ik ook.
    Sterker nog: de site laadde een keer niet (Fout 404).
    Ook het aanklikken van de laatste posts lukt niet.
    En ik moest weer inloggen. :crazy:

Er is dus iets:confused: mis.

Bijdrager
    Marioscube

Iets meer “Waiting for http://www.onemorething.nl” dan gewoonlijk.

Daarna laadt de site wel snel, je moet alleen wat vaker en langer “Waiting …”

Edit: ook posten gaat wel langzaam met dat “Waiting ……. ”

Bijdrager
    SunKeeper

Ik kan dit ondertussen dromen. Sinds een uur of 18:00 vanavond is het begonnen en het ergste punt was rond 21:00, toen kwam ik helemaal niet verder dan bovenstaande melding.

Inmiddels lijkt het beter te gaan, wellicht door de afnemende aantal pageviews omdat er wat mensen zijn afgehaakt en het later wordt. I.i.g. loopt er iets niet helemaal lekker qua server-gebeuren lijkt me.:neutral:

Bijdrager
    iHam

Wat maakt het uit?

Bijdrager
    SunKeeper

Dit topic is er vooral om te laten weten dat er veranderingen gemerkt zijn in de prestaties.

Ik heb zelf bijv. ook apparatuur onder mijn beheer bij andere mensen staan, en als daar een probleem mee optreedt, wil ik het ook altijd graag zo snel mogelijk weten, zodat het onderzocht en opgelost kan worden en de gebruikers weer tevreden kunnen zijn.

Bijdrager
    iHam

Ja, maar ik gun mensen ook een leven. Een beetje traagheid boeit me niet.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Dit komt geregeld voor bij OMT. Ik denk dat het met de server capaciteit heeft te maken want een druk bezochte site zoals de Engelstalige Wiki is zelden tot nooit traag. Ik vind dat OMT hier iets aan moet doen want het komt gewoon te vaak voor.

Bijdrager
    Haike

Ik merk het ook, maar toen ik gisteren gewoon op de forum pagina keek, zag ik daar mijn eigen avatar staan bij “associatiespel” Ik zou daar net 13 sec geleden hebben gepost. Terwijl ik net kwam kijken en nog niks had gepost op dat moment. Toen ik ging kijken in het topic was er geen recente post van me te zien… Spookt het hier?

Bijdrager
    SunKeeper

Er zijn gisteren wel posts weggevallen inderdaad. Toen ik het gisteren postte stond het er, maar vanmorgen was het weg.

Ik had al zo’n beetje het idee dat het niet helemaal lekker ging, dus had alle tekst maar gebackupped.

Verder keek ik gisteravond laat in een topic. Een half uur later weer, maar toen stond er ineens een reactie bij van 3 uren geleden.:eek:

Bijdrager
    Haike

Jij hebt het over wegvallen, das ook niet zo als het moet/hoort te zijn. Maar ik had erover dat ik een post van mezelf tegen kwam, waarbij stond dat hij van 13 sec geleden was, terwijl ik op dat moment nog helemaal niks had gepost. Ik dacht dat er iemand met mijn account aan het kl*ten was geweest

Bijdrager
    SunKeeper

Dat is echter weer een ander probleem wat iets met het cachen van pagina’s door browsers te maken heeft. Komt altijd al voor sinds OMT 2.0.

Als je op een bepaalde manier naar vorige bezochte pagina’s gaat, krijg je soms ineens een oudere versie van die pagina. Het lijk vooral in Safari voor te komen.

Bijdrager
    Haike

OK weet ik dat ook weer. Thnx!

Bijdrager
    Haike

*Kijkt behoedzaam om zich heen en zoekt naar scheuren en barsten in het plafond van OMT… hoort kraken en piepen….

Bijdrager
    1984

Bijdrager
    Haike

Had ik al gezien voor dat ik poste….:grin:

Bijdrager
    nebilem

Die melding heb ik gisteren ook een paar keer gehad. Op dit moment is de site nog steeds traag.

Bijdrager
    Haike

Hoe meer zielen, hoe meer vreugd…:wink:

Bijdrager
    Haike

Volgens mij was het daarnet redelijk druk, maar bij mij loopt het als een zonnetje. Dat mag ook wel eens vermeld worden. :thumbsup:

Bijdrager
    SunKeeper

Vindt je het gek dat het druk is?

Vooral onder minderjarige developers en investeerders is het forum momenteel populair.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Je en op tijd naar bed is er ook niet meer bij…

Bijdrager
    SunKeeper

Bijdrager
    Haike
    SunKeeper op 23 februari 2012

Vindt je het gek dat het druk is?

Vooral onder minderjarige developers en investeerders is het forum momenteel populair.

Het gaat heel ff niet om wie erop zit, maar of de site zich goed houd bij het aantal bezoekers wat er tegelijkertijd aanwezig is. En mijn indruk daarvan was een positieve. We zijn als mensen er zo goed in, alles snel af te kraken, en als het gewoon loopt, vinden wat dat normaal, maar hoeft er niks van gezegd te worden. Maar als je min rekent, moet je ook plus rekenen, anders raken dingen uit balans…:smile:

23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.