22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
  • Q:
    Bijdrager
    June

Site Check: www.reviewchannel.nl

Beste Maccer,

Bij deze wil ik een primeur met jullie delen en het heet http://www.ReviewChannel.nl.
    ReviewChannel gaat gadgets zoals MP3 spelers, PMP, Mobiele telefoons, Digitale camera’s, PDA’s enz reviewen en zijn doormiddel van een filmpje te bekijken, dus niet meer die pagina’s met lange tekst. En als alles volgens plan gaat is het vanaf Mei officieel online, dus hou het nog een beetje geheim:)

Ik wil jullie vragen om de site en de filmpjes eens te checken.
    Ik ben zeer benieuwd naar jullie ervaringen op de site. Dus b.v. hoe de registratie, navigatie enz.. verloop. Opmerkingen / tips over de site, gelieve die hiero te posten. Opmerkingen over de producten gelieve die op de site zelf te posten, zodat de site alvast een beetje gaat leven.

Verder ben ik ook opzoek naar ± 6 vrijwilligers die de ReviewChannel blog willen bij houden met de laatste gadget nieuws. Interesse? mail naar info@reviewchannel.nl met de subject “Ik wil bloggen”

Ik hoor het graag wat jullie van denken.
    Alvast bedankt

Bijdrager
    Hobbes

Opmerking slecht idee van de regestratie het is altijd vervelend om te moeten registreren op een site die je niet vaak gebruikt

Bijdrager
    sammerman

Ja want toen ik moest registreren was ik snel weg. geen zin Sorry
    Sam

Bijdrager
    Larz

Beetje een rommelige site vind ik. En bij de filmpjes, daar vind ik de stem niet geweldig:P

Lars

Bijdrager
    Freek.

Inderdaad. Waarom registreren? Op zichzelf een leuk initiatief. Komt een beetje schreeuwerig/plat over. Heb steeds het idee dat je iets moet kopen. Sommige animaties lopen een beetje schokkerig.
    En check het Nederlands even goed.
    Voorbeeldje bij de iPod Shuffle actie:

Je hoef je eigen alleen maar te registreren en zorgen dat je minimaal 10 points hebt en dan maak JIJ kans op die Apple iPod Shuffle.

‘je eigen’… dat is geen Nederlands.

Succes verder. En ik zie de ipod wel verschijnen. Ik neem aan dat ik ’10 points’ (?!) heb.

Bijdrager
    XXX

ik sluit me aan bij de vorige posts: registeren lijkt me onzinnig, ik krijg sterk het idee dat ik me moet registreren zodat jullie daar een database met emailadressen aan over houden.
    en verder vind ik de site veel te druk, rommelige indeling, er beweegt van alles, de banner bovenin ‘vloekt’ met de animatie van de preview filmpjes (die ik dan weer niet kan bekijken omdat ik niet geregistreerd ben).

Bijdrager
    June

Ok, de registratie heeft te maken met de punten systeem, prijzen die maandelijks zullen worden weg gegeven en nog in de toekomst te koppelen shop. B.v. je kan in de shop korting krijgen met je gespaarde punten.;)

Heeft niks te maken met het verzamelen van emails.

Nogmaals bedankt allemaal;)

Bijdrager
    tennapel

Als ik naar “Gear Specs” ga in het bovenste menu en ik zet javascript uit werken de dropdown-boxjes niet meer onder het kopje categorie. Javascript weer aangezet: Als ik vervolgens een keuze maak in het dropdownboxje krijg je een tweede box. Als ik vervolgens in de eerste box de optie “maak je keuze” weer kies, dan krijg ik een foutmelding:

Not Found

The requested URL /Maak je keuze was not found on this server.

Verder krijg ik geen enkele (visuele) ondersteuning om aan te duiden WAAR ik me op de site bevindt, erg vervelend.

De navigatie op het onderdeel “blog” werkt anders dan de overige items. Nu heeft dat iets te maken met de aard van de content, maar het voelt allemaal een beetje rommelig.

Er staan veel te veel advertenties op de pagina’s. Ik snap dat er geld nodig is vanwege de bandbreedte, maar als je met de “Adblock” extensie van Fierfox alle ads uitzet, dan ziet het beeld er veel beter uit — het lijkt wel alsof de advertenties als een “afterthought” erin gefrommeld zijn.

Er staat nergens een “privacy policy” op de website, en al helemaal niet bij de registratie. Erg slordig en eigenlijk niet acceptabel. Wat gebeurt er met mijn gegevens als ik registreer? Schrijf het gewoon netjes op, dan kan je als gebruiker een keuze maken.

Het continu knipperen van het woord “registratie” is ook erg irritant en begint na verloop van tijd een dermate ergenis factor te worden dat ik in ieder geval zeker niet ga lezen wat er op de website staat.

Als ik de zoekterm “kpn” (kleine letters) intik in de zoekbalk krijg ik geen resultaten, terwijl er op de blog echt iets staat over een proef van KPN met digitale tv staat.

En dat zijn nog maar een paar simpele testjes. Er moet nogal wat werk gebeuren voordat dit gaat werken.

Bijdrager
    iSander

Die site zit wel mooi in elkaar. Maar ik moet er wel bij zeggen dat ik teveel zie flitsen. Zo’n site bekijk ik niet langer dan 5 min. Overal pinkende dingen.

Greetz en succes met je concept

Bijdrager
    scab

afgezien van alle voorgaande feedbacken denk ik ook dat je ‘de bezoeker’ eerst meer zou moeten teasen voordat je met de registratie komt; mensen willen toch eerst het nut en de kwaliteit van de site voor zichzelf kunnen bepalen.
    Wanneer de verdere inhoud zou aansluiten bij de verwachtingen die ik hebals bezoeker/gebruiker, dan zou ik kunnen overwegen mezelf te registreren. Vaak worden dit soort zaken afgevangen door een gedeelte van de site en artikelen algemeen te houden waarbij op zaken niet heel diep wordt ingegaan, wil je d’r dieper op in gaan en meer info zien, kies dan pas voor de registratie.

Je ziet en zag dat vaak gebeuren bij andere sites: Bied aan je bezoeker in eerste instantie veel en makkelijk te vinden content aan. Wanneer je veel trouwe bezoekers krijgt op je site en je een bepaalde kwaliteit hebt bewezen, implementeer dan stapsgewijs zaken als registratie mogelijkheden (om de bezoeker beter van dienst te kunnen zijn…).

Bijdrager
    June

Hallo tennapel de privacy policy kan je onderin de site vinden, maar is idd een goed idee om een linkje te plaatsen bij het registreren. thxs voor de tip:)
    – Veel website maken gebruik van javascript dus het is niet echt slim om deze uit te zetten want zoals je heb gezien werken hier en daar sommige dingen niet meer.
    – “Maak je keuze” in de dropdown menu bij GearSpecs is niet echt een keuze maar meer een aanduiding. Maar als je nu toch voor kiest dan gebeurt er niks meer.
    – Visuele aanduiding waar je op de site bevind staat ook mijn to do lijstje, dus dat komt nog goed:)
    – Het zoeken in de blog is nog niet actief en daar ben ik op moment mee bezig.
    – W.b.t. de banner geeft je zelf een goed antwoord op en het is geen afterthought geweest om banner in de site op te nemen.

Er moet idd nog veel gebeuren, daar ben ik goed van bewust en daarom heb ik jullie inputs gevraagd. En misschien leuk om te vertelen is dat er een introductie filmpje komt die je te zien krijgt als je je acount activeerd en jou uitleg geeft hoe alles op de website werk enz. Maar ik wilde gewoon wat reacties zonder van te voren mensen te beinvloeden. Dus inhoudelijke opmerkingen en tips zoals die van tennapel stel ik zeer op prijs!

@scab, dat is misschien iets om over na te denken, thxs

Bijdrager
    iAM

De site doet mij op een of andere manier aan geenstijl.nl denken. Misschien door het kleurgebruik en de schuine streepjes als achtergrond in sommige kaders?

Bijdrager
    iRick
    ”iAM”

De site doet mij op een of andere manier aan geenstijl.nl denken. Misschien door het kleurgebruik en de schuine streepjes als achtergrond in sommige kaders?

Zo blijft het, alsof geenstijl geheel origineel is.

Leuke site, maar ik vind de tekst zo slecht leesbaar, die schuine strepen overheersen teveel, of de tekst moet je wat donkerder maken

Bijdrager
    Berend

1. erg druk..
    2. teveel geflits
    3. zonder registratie heb je niks aan de site (niet slim)
    4. banner bovenaan is smaller als de site zelf.. ziet er niet uit.
    5. roze tekst op een witte gearceerde achtergrond leest ontzettend moeilijk.
    6. 40% van je website bestaat uit banners.. schrikt mensen meteen af.
    7. slecht nederlands “Wij wijzen iedere aansprakelijk af voor nadelige gevolgen van het plaatsen van een advertentie op onze site.” Veel woorden missen tussendoor..

zou er dus zeker nog even goed naar kijken.
    succes

Bijdrager
    ivan.roos

Pff… te veel banners. Lijkt een goedkope versie van aldi!

Bijdrager
    I-think

ik vind dat je de registratie moet weghalen, iig in de test-tijd.
    Verder erg druk en commercieel!!
    En als je ergens op drukt krijg je het scherm met commercieele taal in een pop-up venster. Het lijkt zo wel of het een dialer is, als je het al doet,geef dan een vervolg scherm met een vriendelijke tekst van:u moet zich eerst registreren, zonder verdere verplichtingen etc!
    Verder doet het ook aan GeenStijl denken en dat is niet erg leuk!
    Maar zie maar hoe je alles gaat oplossen,ik zal niet veel op zo’n site blijven hangen!

Bijdrager
    Dianne

Dat je je moet registreren om volledige toegang te krijgen tot je website is niet gebruiksvriendelijk. Je zei zelf dat het registreren alleen nodig was voor het puntenspaarsysteem. Dus waarom niet volledige toegang zonder registratie?

Als je nog een ander nut zoekt voor registratie, doe er dan bijvoorbeeld een forum op.:)

De banner bovenaan is smaller dan je eigenlijke website. Probeer de banner net zo breed als de website te houden of de website net zo breed als de banner.

En tja, Ivan.Roos: ik heb de Aldi website bekeken, en ik zie daar geen banners of andere dingen die lijken op reviewchannel.nl. Het lijkt er meer op dat je de prijs voor meest onbeschofte en slecht onderbouwde kritiek in de wacht wil slepen…

Edit:
    O ja, ik weet niet of je dit erg vindt: Validation Results

Bijdrager
    Macclown

Erg schreeuwerige, rommelige en onduidelijke homepage, ik zie trouwens geen overeenkomsten met de website van geenstijl.

Ook vraag ik me af wat de toegevoegde waarde is van deze website. Reviews van dit soort producten vind je ook op kieskeurig.nl. Het doet me een beetje denken aan de Zwarte Markt in Beverwijk, het zoveelste rommelige kraampje met telefoons en MP3 spelers.

Bijdrager
    June

Ik weet het, registreren is vervelend. Maar waar we naar toe willen met de website is registratie een must. Dus hebben besloten om het vanaf het begin te gebruiken.

@Dianne, wbt je validation results, vind ik meer kleine schoonheid foutjes en zijn op dit moment niet mijn eerste prioriteit.

@Macclwon : Erg schreeuwerige klopt en rommelige en onduidelijke hompage is een beetje overdreven. Maar er word aan gewerkt;)

Heel erg jammer vind ik dat sommige mensen elkaar gaan na lullen ipv ff de moeite insteken om een goed mening te geven. Hier en daar zaten er toch wat waardevolle meningen tussen. Dus bijdeze, bedankt allemaal!

Ik weet voorlopig voldoende, ik kan weer aan de slag:)

Bijdrager
    Macclown

Ik weet voorlopig voldoende, ik kan weer aan de slag

Jaja, zo makkelijk kom je er niet van af… :P

Ik vind de homepage wel degelijk rommelig en onduidelijk. Het is bijvoorbeeld niet duidelijk waar die kleine gekleurde blokjes voor dienen, soms zijn het buttons soms niet. Nu is het zoeken naar de items waar je op moet klikken, erg verwarrend!

Bijdrager
    June

hahahaha, dat gaat allemaal goed komen joh. Zoals ik al eerder heb gezegd. Er komt een introductie film waar alle functies en mogelijkheden van de website aan bod zullen komen. En je word er automatisch naar verwezen als je account geactiveerd is. zodoende;)

Bijdrager
    Macclown

Een introductiefilm om uit te leggen hoe de site werkt. Ik weet niet of de bezoekers daar wel op zitten te wachten… Maar hey, het is jouw feestje…

In ieder geval succes ermee :D

22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.