13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    Sam Rijver

[Site-Check] Projectcafe.co

Ik heb het lang proberen uit te stellen om een site-check topic te openen hier op omt. Een paar maanden geleden bedacht ik me dat ik het wel leuk zou vinden om een eigen blog over technologie te beginnen en toen heb ik een topic geopend waar ik om hulp vroeg met een aantal te nemen hordes. Nu zijn we dus een tijdje verder en ben ik zelfs al van “design” veranderd, een ander thema dus.

Nu mijn site voor mijn gevoel eigenlijk wel af is (al zijn er nog een paar kleine issues die ik graag anders zou zien) is het dus ook tijd jullie te vragen eens te komen kijken en jullie tips/trucks/input met mij te delen.

http://www.projectcafe.co

Na een kleine 140 posts blijkt dat ik me voornamelijk interesseer voor onderwerpen omtrent Smartphones/Tablets, Social media (G+ bijvoorbeeld), netneutraliteit en soms een beetje wetenschap. In versie 1 van mijn website had ik niet echt de mogelijkheid (voor mijn gevoel) om korte berichtjes te schrijven en daarom is er in versie 2 nu gekozen voor een thema dat mijn wordpress site tot een soort hybride tumblr omtovert. Er zijn dus een aantal verschillende post types zoals, Video, Audio (1ste poging tot een podcast is ook een feit), Links en natuurlijk het standaard type voor wat langere posts. Door deze aanpassing hoop ik mijn postcount van ongeveer 1 per dag naar ongeveer 3 posts per dag te kunnen krikken.

De site is dus gebaseerd op wordpress en gebruikt een thema van obox-design.com. Voor SEO gebruikte ik eerst Gregs High Preformance SEO maar die heb ik gisteren vervangen door het pakket van Yoast. De plugin met populaire posts recht het “popular posts bar” en die is met wat houtje touwtje CSS aangepast. Social delen probeer ik te stimuleren via de punchtab widget.

Bijdrager
    chatsmit

Eerste indruk:
    – vroeg me af waarom een .co domein? Als naam lijkt het me moeilijk te onthouden. Maar het staat wel mooi in de naam.
    – thema: mooi strak en overzichtelijk. Ik mis wel een mooie bovenkant een banner/plaatje/logo waarmee je het onderwerp van de site visualiseert
    – onderschrift “Dit is een blog, Vergeef mijn gebabbel… en spelling” viel me meteen op en bracht een glimlach. Goede tekst ook want daarmee is sneller duidelijk dat het een blogsite is en je maakt het persoonlijker.
    – Het rode Rewards vlaggetje hangt daar naar mijn smaak op een irritante hoogte. Ik zou hem liever helemaal bovenin/onderin zien:-)
    – De voorpagina is wel heel erg lang, maar niet storend
    – De dikke blauwe rand om plaatjes in je posts vind ik persoonlijk niet mooi. Misschien een dunnere rand, of andere kleur (licht grijs/kleine afwijking met achtergrond kleur?)

Wat betreft inhoud kan ik nog niks zeggen. Ik zie interessante onderwerpen dus heb het aangemeld bij m’n rss reader. Succes in iedergeval!

Bijdrager
    Sam Rijver

Ha bedankt voor je reactie!

Het .co domein is eigenlijk zomaar gekomen. Ik heb die ergens een keer gekocht toen er nog een gerucht was over de nieuwe wii, eerlijk gezegd was ik toen een beetje onder de invloed van alcohol. Dus ik zat met dat domein naam maar een opgegeven plan om daar wat met de wii te doen. Toen is het blog daar ontstaan.

Niet heel gebruikelijke naam maar misschien toch een klein beetje onderscheidend.

Ik zal eens nadenken over een plaatje over en logo, dat zijn zeker mijn sterkste punten niet en stel de tip erg op prijs. Tot nu toe moeten we het met de tekst die je aanhaalt doen, misschien moet ik daar iets zetten over het onderwerp van mijn blogs?

Ik ga eens uitzoeken over ik het vlaggetje op een andere hoogte kan krijgen:)

De border om de plaatjes zit in het thema en vind ik persoonlijk wel passen, ik ben namelijk bang dat ik een zooitje van het kleurenschema maak als ik teveel ga rommelen. Op een wat dapperder moment ga ik eens wat experimenteren met border kleuren en formaten.

Bedankt voor je input en natuurlijk ook voor het toevoegen van de rss link!

Geblokkeerd
    Anoniem

Sinds versie 2.0 is je favicon overleden:(

Bijdrager
    Sam Rijver

Ja een uurtje geleden heb ik die als het goed is vervangen, volgens mij is het cache probleem als je het nog niet ziet. Ik zie hem ook nog niet maar zover ik het begrijp heb ik het op de juiste plek geladen nu.

Geblokkeerd
    Anoniem

Stukke beter zo mag je in mijn rijtje blijven:grin:

Geblokkeerd
    Anoniem

Oke ikga allemaal hele kleine dingen noemen die in de toekomst nog verbeterd kunnen worden, En dingen die ik goed vind.
    Zoals je weet ben ik al vaste bezoeker en dat word ik niet zomaar daar moet je goede content voor leveren en dat doe je.

Verbeter punten:

-Je logo is pixelig volgens mij is hij iets uitgerek.

-Bij recente reacties zou ik de reactie dik gedrukt maken en door wie en waar juist normaal

-Het rewards vlaggetje stoort nogal op een klein scherm van bijv. een ipod touch, misschien is een mobiel thema handiger.

-Bij een link is de kleur normaal blauw maar als je erover heen gaat word hij wit, dat vind ik iets minder.

-Je RSS feed loopt achter ofzoiets, beetje vaag

Goede dingen:

-Bronvermelding vind ik heel duidelijk.

-Verwante berichten is slim, bezoekers klikken dan door.

-Rewards!!! awesome!!!!!

-enz enz..

Bijdrager
    Sam Rijver

Haha dan valt mijn huis tuin en keuken photoshop skills toch op. Ik moet even uitzoeken hoe ik dat beter kan doen.

In wil graag nog wat dingen aanpassen aan de recente reacties maar dat valt me nog niet mee, ik wil in ieder geval de bron op een nieuwe regel laten beginnen. Die start nu op dezelfde regel. Als ik dat voor elkaar heb zal ik ook eens proberen daar wat in te proberen.

Links css instellingen ga ik ook naar kijken, thanks.

Waarom die rss feed achterloopt snap ik ook niet. Gisteren dacht ik dat hij stuk was en heb ik de hele handel opnieuw geïnstalleerd om er daarna pas achter te komen dat er een lag is.

Bedankt voor je input en mijn lijstje todo/nakijken is alweer aardig aan het groeien!

Bijdrager
    inawt

Er is maar een ding dat ik echt mis. In de vorige versie was er een mogelijkheid om vanuit een post snel door te klikken naar de vorige of de volgende. Nu moet ik steeds naar de voorpagina na het lezen van een bericht om daarna het volgende te openen.

Bijdrager
    stavos

Ik vond de vorige versie van je website al best fijn om te bezoeken, dus was verrast om te zien dat je een nieuw thema hebt. Maar na je uitleg gelezen te hebben snap ik je keuze. Het ziet er allemaal wat gelikter uit. Netjes!
    Ik heb je pagina niet toegevoegd aan mijn bookmarks, maar dat heeft te maken met mijn surfgedrag. Ik gebruik bookmarks als geheugensteuntjes, niet voor het regelmatig bezoeken van een pagina. In plaats daarvan werken je post op Twitter goed voor mij. Dus ga daar vooral mee door..:wink:

Bijdrager
    Sam Rijver

@inawt O crap dat is me helemaal nog niet opgevallen. Dat komt dan maar hoog op het lijstje!

@stavos Ok dan:)

Echt leuk om te zien dat degene die reageren ook al regelmatig op mijn blog zijn geweest, coolio. Alle input is welkom maar het is natuurlijk wel extra cool dat jullie de “oude” versie ook al bezochten.

Bijdrager
    Sam Rijver

Hmm het wil nog niet echt lukken om een graphic (of een plek ervoor) te verzinnen maar staat nog op de lijst. Er zijn wat css aanpassingen gedaan om de links andere kleur te geven. Het logo is aangepast door Usain (Thx) en het rewards vlaggetje is vervangen door een widget in de sidebar (wat mij betreft tijdelijk tot ik dat vlaggetje beter onder controle heb).

@inawt Jouw suggestie staat nog steeds hoog op mijn verlanglijstje alleen krijg ik het niet voor elkaar. De support docs doen het me redelijk makkelijk voorkomen maar zien in de lay out ho maar:) Ik ben er dus nog mee bezig.

Mocht er een handige wordpresser waar wie dit een appletje eitje is dan weten jullie me hopelijk te vinden.

Bijdrager
    Sam Rijver

Ik zag dat ik de laatste paar uur wat kliks had via dit topic. Maar helaas was er een DNS update die even op zich liet wachten. Het schijnt nu voor het overgrote deel van de mensen weer te werken. Excuses als je de moeite hebt genomen mijn site te bekijken en je op een witte placeholder terecht kwam!

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.