22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
  • Q:

Bijdrager
    Jesper

Site check C4

Hallo lui,

Ik heb voor een bureau deze site gemaakt, en de hele huisstijl eromheen. Wat vinden jullie ervan? Ik heb er 400 euro voor gevraagd. Achteraf denk ik toch dat ik meer had kunnen vragen, omdat ik ook andere ontwerpen en dingen heb bedacht en er iets van 40 uur mee bezig ben geweest.

Bijdrager
    freshface

Krijg ik er 100 euro van ?
    Ik heb je er nog met geholpen.
    :mrgreen: :mrgreen:

Bijdrager
    MacBeer

Schaam je konijn! :D

Jesper, laat deze site aan Nienke zien. Misschien leert ze er wat van.
    Mooi gedaan jongen. Die kleurtjes vind ik helemaal top. Op deze manier kun je ook zonder foto’s etc een lekker ogende site maken.

Het intro mag wat spectaculairder. Meer variatie dan alleen maar teksten die uit de rand vanuit het niets ineens verschijnen. Hou het wel puur typografisch zoals het nu is. Is geen gemakkelijke klus, maar ik zou er nog eens naar kijken.
    Zodra ik een ‘skip intro’ button zie gebruik ik deze. Maak zo’n intro visueel interessant en zorg ervoor dat het ook echt wat toe te voegen heeft. Anders gewoon weglaten.

Goed werk!

Bijdrager
    tennapel

Misschien moet mijnheer costijnse eerst maar zijn flash cutter gebruiken voordat hij z’n cost cutter pakt.

Als ik “skip intro” zie klik ik meteen op het kruisje (en met mij velen). sorry.

Bijdrager
    Jesper

Waarom meteen op het kruisje klikken als je op skip intro kunt klikken?

Bijdrager
    soulutions
    ”MacBjorn”

… kleurtjes vind ik helemaal top. Op deze manier kun je ook zonder foto’s etc een lekker ogende site maken…

Maken foto’s die dan interressant? heb ik ook niet… Het met ’t hebben van een totaalproduct annex -beeld…

Eerlijk gezegd vind ik de site van Jesper goede items hebben maar nog net niet hét hebben – de overloopjes: leuk – logo onduidelijk – en veel tekst, en een pasfoto? Maakt de site niet aantrekkelijker op…

Neem het a.j.b. niet als zware kritiek, maar opbouwend (anders post je deze vraag ook niet)

En dan die 400 euri, tsja.. dat is dus echt een vrijwilligers klus geweest – te weinig als je ’t mij vraagt, plus dat die site (naar mijn mening) nog net even meer sjeu mag hebben en dus nog niet af is: kun je daar meer voor vragen…:wink: en kan je konijn ook betalen… :P

Bijdrager
    iBert

Ik vind de site goed geslaagd, knap werk!

Ik hou wel van die gradients, de kleuren maken het een fris geheel. Ook een mooi en professioneel lettertype voor de buttons trouwens.

Maar zoals al eerder gezegd, ik ben niet echt gek van intro’s, maar als de klant het vraagt kan je natuurlijk niet anders. Ook mag er wat meer, al dan niet bewerkt, fotomaterieel in, dat creëert een interessanter geheel waar je even bij blijft plekken.

Qua prijs? Voor deze website heb ik 600€ gevraagd, en daar zat toch ook wel zo’n 70 uur werk in. Maar hoe meer je werkt, hoe meer ervaring je opdoet. Hoe meer ervaring, hoe meer je waard bent 8)

Bijdrager
    Castor

Niet alles wat de klant vraagt hoef je toch klakkeloos te doen? Je toch op basis van argumenten duidelijk proberen te maken dat een oninteressant flash intro klanten mogelijk afstoot. Daar zijn vast wel cijfers over van Jakob Nielsen of zo. Wij zijn de professionelen en daarom huurt men ons in, zelfs als dat niet zo is moet je je zo gedragen. Of installeert de loodgieter bij jullie ook een gaskraan op de waterleiding omdat jij het een mooi ding vind?

Over loodgieters gesproken.. die hebben vaak wel duidelijk hoe ze een uurtarief berekenen,;)

Bijdrager
    bruno

Het is geen supersite, maar hij zit wel lekker in elkaar en is tenminste, een beetje snel, wat bij veel flash sites is te betreuren, maar dat komt natuurlijk omdat je geen plaatjes gebruikt.

Bijdrager
    WebJ

Hij zit lekker in elkaar, overzichtelijk, duidelijk en een hedendaags uiterlijk!

Bijdrager
    MacBeer

Nou ja, het is natuurlijk niet zo dat je met foto’s en ander beeldmateriaal automatisch een interessantere site kan maken.
    Dit geldt wel voor mijzelf. Ik werk liever met beelden (ben illustrator) dan met grafische vormen. Maar da’s natuurlijk persoonlijk.

Als een klant mij vraagt om een intro te maken dan zal mijn tegenvraag luiden: waarom? De klant komt dan natuurlijk met het antwoord ‘omdat ik dat leuk/mooi vind.’
    Zaak van de ontwerper om de klant daarvanaf te praten. Intro’s worden niet of nauwelijks gewaardeerd en iedereen gaat meteen op zoek naar de ‘skip intro’ button.

Bijdrager
    rbroen

Goed gedaan, ziet er netjes uit. Het is duidelijk dat je er met meerdere mensen naar gekeken hebt, daar wordt een site altijd beter van.

Wat de prijs betreft… zit ik te twijfelen tussen marktbederf en broodroof. Mijn tip: probeer de lat hoog te houden, werk samen met andere grafici, tekstschrijvers, tekstcorrectors en techneuten, zet je uurtarief in op 65 euro. Eventueel iets minder als je het als scholingsproject beschouwd. Je bent dan goedkoper dan veel bureau’s, maar zorgt dat de markt enigzins in balans blijft. Zo kun je straks ook zelf beter een baan vinden.

Er zullen altijd mensen zijn die voor 400 euro een site willen maken, maar jij behoort nu al niet meer tot die klasse.

Bijdrager
    e-man

Hey,

ik ga me niet uitspreken over de kwaliteit van je site maar ik ben het wel eens met de opmerking van rbroen. Hoe kun je op enig respect van je collega’s of zelfs maar je klant rekenen aan dit tarief ? Ik ga er voor het gemak maar van uit dat je niet in India woont en in het zwart hebt gewerkt. Maar denk je nu echt ooit als sitebouwer te kunnen leven van dat tariefje ? Zegt overigens voldoende over het sfeertje waarin die ‘Young Professionals’ denken te moeten werken.

Bijdrager
    MacBeer

inderdaad, je moet goed uitkijken anders vervuil je de markt. Maar aan de andere kant kan ik mij heel goedvoorstellen dat mensen als Jesper denken: ‘Goh, ik zit nog op school, ben relatief nog niet lang bezig, woon nog thuis en ik heb nu eenmaal niet zoveel bagage als een professional die ervan moet leven. Kan ik prijzen vragen die vergelijkbaar zijn met de prijzen van de prof’s?”

Ik denk dus dat dat niet kan. Daarvoor is de kwaliteit nog niet goed genoeg. Immers, een bureau neemt de volle verantwoordelijkheid en heeft ook enorm veel ervaring om er zeker van te zijn dat de doelstellingen worden gehaald.
    Daar betaal je een redelijke prijs voor.
    Mensen die nog studeren maar toch kwaliteiten bezitten willen deze ook tentoonstellen, zei het in alle redelijkheid.

Brengt mij op het totaalbedrag van 400 euro. Is best veel geld voor een student. heb je toch even snel verdiend door iets te doen wat je interesseert.
    Maar je hebt ook een hele huisstijl erbij gemaakt. Alleen de site voor 400 euro, prima. Maar met huisstijl erbij zou dit zeker niet onder de 600 eurootjes gedaan moeten worden.
    Ook niet door studenten. Al doende leert men.

Bijdrager
    e-man

MacBjorn, je bent een goed mens maar zijn we zeker dat het hier om een student gaat ? Als dat zo is volg ik je verhaal ten dele. En laten we wel wezen, het zijn hier in de eerste plaats natuurlijk die gladjanussen van C4 die in de fout gaan. Dat gaat dan zo: Hà meneer goeie middag, we hebben hier een mooi plan om de kosten in uw bedrijf te drukken. Om te beginnen gooit u dat ontwerpbureau maar buiten. En die webdesigner ? Nou, daar hebben wij een veel betere oplossing voor hoor, wij hebben hier een studentje in de aanbieding – werkt aan Chinese tarieven. Hij doet het wel met gecopieerde software en zo maar daar hoeft u zich niets van aan te trekken, die worden toch niet gecontroleerd. Uw personneel ? Kunnen we die niet vervangen door wat goedkope Polen ? Die mogen binnenkort toch lekker overal gaan werken. Ze werken dubbel zo hard voor de helft van het geld ! Of zouden ze bij C4 ook studenten zijn ?

Bijdrager
    MacBeer

Ik weet zeker dat Jesper studeert, misschien kan hij zelf even toelichten wat hij precies studeert. Volgens mij iets in de multimedia.

Bedrijven die geen budget (of weinig) willen reserveren voor een goede website moeten dat vooral niet doen. Het resultaat zal dat ook uitstralen.
    Studenten zullen met dit soort opdrachten een beeld krijgen van de werkelijkheid. Dus ik zie het probleem niet zo. De site die Jesper heeft gemaakt zal niet perfect zijn volgens standaarden van de profi’s, maar ze steekt wel met kop en schouders uit boven het prutswerk van de zolderkamerartiesten. (was een leuke draad :D )
    De klant hoeft zich hier zeer zeker niet te schamen voor zijn site. Zaak is dat Jesper hiervan leert en zich bij ieder ontwerp weet te overtreffen. Met deze bagage zal hij straks de boer op gaan en hopelijk zal een bureau zijn talent erkennen en tijd en geld willen investeren om hem verder te trainen.

Is toch niets mis mee?

Bijdrager
    e-man

Ik heb me uitdrukkelijk onthouden van commentaar op de kwaliteit. Die site mag inderdaad bekeken worden en net daarom is dat budget zo fout. Wat mij betreft heeft die klant Jesper bestolen. Net zoals ze dat zullen doen met die arme Polen en Chinezen;-)

Hèhè, meteen een leuke discussie als nieuw lid !

Bijdrager
    Jesper

Bennik weer,

Ik ben het voor het grootste gedeelte eens met Mac Bjorn. Ik ben nog maar 18 en ik doe 3e jaars opleiding Mediatechnologie. Dan werk ik zonder licenties en heb ik nog niet de echte pro skills, dan vind ik het moeilijk om een bepaald uurtarief te vragen. Uiteraard mocht ik dit zelf bedenken. Maar als ik kijk naar mijn klasgenoten die soms wel 30 euro per uur vragen, maar naar mijn mening werk leveren wat nog niet eens te vergelijken is met de site’s die ik maak, had ik misschien wel wat meer kunnen vragen.

Bijdrager
    MacBeer
    ”e-man”

Ik heb me uitdrukkelijk onthouden van commentaar op de kwaliteit. Die site mag inderdaad bekeken worden en net daarom is dat budget zo fout. Wat mij betreft heeft die klant Jesper bestolen. Net zoals ze dat zullen doen met die arme Polen en Chinezen;-)

Hèhè, meteen een leuke discussie als nieuw lid !

Je hebt volledig gelijk, maar op dit moment is het vooral een leerproject. De klant heeft geluk gehad, maar Jesper zal hiervan leren.

30 Euro per uur is niets vergeleken met de prijzen die ontwerpers vragen.
    Een beginnend ontwerper/student zal veel tijd moeten steken in een site. Veel meer dan geroutineerde ontwerpers en bureau’s nodig zullen hebben.
    Ik ben zelf ook maar net afgestudeerd en zit vaker te twijfelen over het geld wat ik moet vragen voor een site. Daarbij komt ook nog eens dat ik een slecht zakenman ben, haha.
    Je kan een x-aantal uren factureren voor een x-bedrag per uur. De tijd die je extra moet besteden is voor jouw rekening. (tenzij de client met extra eisen komt… dan gaat dat natuurlijk ook euro’s kosten.)

Maar ja, een ‘dikke onderhandelingshuid’ zal ook eerst moeten groeien, toch? :wink:

Bijdrager
    e-man

Ik zit al een tijdje in het vak als zelfstandig ontwerper en ik heb het er ook nog altijd moeilijk mee. Ze willen een juist budget maar weten zelden wat ze willen. Ze hebben uitgesproken meningen over wat jij moet doen en stellen het nadenken over wat ze zelf moeten doen (een goeie briefing maken bv.) altijd uit. Ze hebben een deadline maar weten eigenlijk niet wanneer ze je van materiaal en tekst zullen kunnen voorzien. En als je je dan hebt uitgesloofd in dingen als structuur en leesbaarheid komen zij met de vraag of je de headline niet effe in ‘Sand’ kan zetten. Ik zweer je, als ik weer zo’n nieuwbakken marketing-maatpak voor mijn neus krijg….

Maar voor de rest: het is de mooiste job ter wereld !

Bijdrager
    e-man

Schiet me nu pas te binnen: als je in België als werknemer ontslagen wordt krijg je daar een formulier voor van je werkgever. Daarmee kan je dan werkloosheidsuitkering bekomen. De naam van dat formulier: C4 ! Dit is echt geen grap. Beetje cynische naam voor consultants die kwantitatieve analyses komen maken in een bedrijf. Uitbreiding van de markt naar België zit er voorlopig niet in vrees ik…. hihi

Bijdrager
    MacBeer

als dat waar is dan zet ik vraagtekens bij de gedachte dat de naam ‘toevallig’ overeenkomt met dat formulier…. dat kan haast niet.
    Misschien probeerden ze UB40 na te doen…. slechte zet zou ik zeggen.

22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.