30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 35)
  • Q:
    Bijdrager
    chonazz

Site Check

Beste mensen,

Ik ben een hele tijd in stite aan website bezig geweest, en sommigen onder jullie hebben me goed geholpen met de vragen die ik soms had. De website is nog steeds in testfase, en de grafische kant is nog lang niet klaar. Maar het idee is er. Dus ik dacht.. Even een sitecheck om nog een aantal bugs te ontdekken die ik nog niet gevonden heb. En om een emmer ijswater over me heen te krijgen:-) en dan heb ik het over negatieve commentaar.

Het concept is simpel.
    Ik wou een soort van webdesign bureau beginnen, samen met een vriend van me.
    Maar hij was ondertussen ook al bezig met een ander projectje met een aantal grafische vormgevers.
    Dus nu wilden we dit gaan combineren, en zijn in mijn ogen met een leuk concept gekomen.
    Mensen die in hun vrije tijd of profecioneel met iets dat met kunst te maken heeft bezig zijn, kunnen dit hier met de nodige informatie op de site zetten. Het word dus een soort van portfolio voor iedereen.
    Al worden de werken wel eerst door ons bekeken, en beoordeeld, ze moeten ergens wel bij de rest passen.

De bugs en todo dingen waar ik momenteel mee bezig ben:

-De tekst die je te zijn krijgt bij home moet nog beetje aangepast worden.
    -De about pagina is er nog niet, daar moet ik nog iets leuks voor verzinnen.
    -Als je in of uit zoomt, dan kan je niet meer slepen met je muis
    -Als je de tekst bij home wil scrollen kan het soms wel eens mis gaan, en begint de hele boel te freaken.
    -Als je bij portfolio scrollt moeten de knoppen nog verdwijnen als je niet meer verder mag scrollen (als de bovenste rij thumbs bovenaan staat, en de onderse onderaan…
    -tooltips bij de thumbs

Zoals ik al zij, hij is nog in testfase, maar alle verbeteringen en commentaar zijn meer dan welkom.

JOnas

[edit]
    Door al dat typen was ik de link vergeten:-) bij deze:
    klik
    [/edit]

Bijdrager
    MacBeer

eeuuhh.. link?

Bijdrager
    chonazz
    ”MacBjorn”

eeuuhh.. link?

Sorry :P

Bijdrager
    chonazz

Let asjeblieft nog niet op de grafische kant, want die is er nog niet:-)
    Achtergrond is nog lang niet klaar, en de kleuren moeten ook nog veranderd worden.. Maar dat is iets voor op het einde.

Jonas

Bijdrager
    Welles

een dingetje: de Hit-area achter de knoppen Portfolio en Over ons is niet groot genoeg

Bijdrager
    MacBeer

Vormgeving is niet consistent…. heeft er iemand met verstand van vormgeving naar deze site gekeken? Het grijze menu op de paarse achtergrond komt totaal niet over… het valt weg.
    Zowiezo vind ik de felle kleuren ontzettend lelijk… de combinatie slaat alles.
    De typografie is ook niet goed. Schreefletter past totaal niet bij de vormgeving en het leest bovendien niet lekker.

Ik heb niet verder gekeken dan de 1e pagina. Sorry, het klinkt hard maar ik zou totaal overnieuw beginnen.

edit:
    Aha. er moet nog over de grafische kant worden nagedacht zie ik… gelukkig maar want wat er nu staat is om te huilen.
    Waarom in hemelsnaam Flash? Jullie willen dat anderen hun portfolio gaan tonen op die site… is het niet veel practischer om een HTML/CSS met een CMS als basis te nemen?

Bijdrager
    chonazz
    ”MacBjorn”

Vormgeving is niet consistent…. heeft er iemand met verstand van vormgeving naar deze site gekeken? Het grijze menu op de paarse achtergrond komt totaal niet over… het valt weg.
    De typografie is ook niet goed. Schreefletter past totaal niet bij de vormgeving en het leest bovendien niet lekker.

Ik heb niet verder gekeken dan de 1e pagina. Sorry, het klinkt hard maar ik zou totaal overnieuw beginnen.

Ik zei al dat je nog neit naar de kleuren en vormgeving moest kijken.
    Die moeten allemaal nog gemaakt worden. Het gaat er nu om of er dingen zijn die niet werken, zoals dat hitvlak bij die twee knoppen.

Alle kleuren zijn nu gewoon samenvoegsels van verschillende stadia waar de site in heeft gezeten.
    En ja:-) er was een stadia met roze en groen…
    Maar momenteel is een vriend van me met de achtergrond bezig, en als die klaar is doen we de kleuren van de website zelf.

JOnas

Bijdrager
    chonazz
    ”MacBjorn”

edit:
    Aha. er moet nog over de grafische kant worden nagedacht zie ik… gelukkig maar want wat er nu staat is om te huilen.
    Waarom in hemelsnaam Flash? Jullie willen dat anderen hun portfolio gaan tonen op die site… is het niet veel practischer om een HTML/CSS met een CMS als basis te nemen?

Bedoeling is flash met CMS als basis, een de CMS wordt nog gewerkt.
    De bedoeling is dat het 1 portfolio word, met daarin werken van verschillende mensen.
    Dus er komen niet meer van die grids met thumbnails in staan, als dat er nu al zijn.
    Ik was met flash begonnen, toen zag het er helemaal anders uit, en ik ben tot dit gekomen.
    Ik werk niet zo goed met html.. Dus bouw ik eigenlijk alles in flash.

JOnas

Bijdrager
    MacBeer
    ”chonazz”

Dat is natuurlijk een hele slechte instelling. als je webdesigner wil worden is dit de basis… Flash is een leuke tool maar moet met beleid worden ingezet.

Bijdrager
    computer space

De tekst bij Home is veel te klein.
    Scrollen lijkt raar te gaan. Op zich leuk dat naar een ander deel van een groot vel schuiven, maar dan moet het wel kloppen. Nu lijkt ie halverwege een abrupte sprong te maken.

Bijdrager
    chonazz
    ”Martiniman”

Scrollen lijkt raar te gaan. Op zich leuk dat naar een ander deel van een groot vel schuiven, maar dan moet het wel kloppen. Nu lijkt ie halverwege een abrupte sprong te maken.

Hoe bedoel je een sprong? Het is mij nog niet opgevallen? Maar waar zou dit aan kunnen liggen?

Jonas

Bijdrager
    chonazz
    ”MacBjorn”
    ”chonazz”

Dat is natuurlijk een hele slechte instelling. als je webdesigner wil worden is dit de basis… Flash is een leuke tool maar moet met beleid worden ingezet.

Das waar, maar ik bouw dus enkel met flash. En dat kan ook genoeg zijn. De bedoeling van webdisgner is niet als vast beroep ofzo. Gewoon om ergens mee bezig te zijn tijdens m’n studies. Die overigens helemaal niets met webdesign of vermgeving te maken hebben.

Jonas

Bijdrager
    hansenonline

je navigatie werkt slecht, als je in bijv. portfolio zit wil je door kunnen klikken naar de volgende foto en niet steeds terug moeten.

Bijdrager
    computer space
    ”chonazz”
    ”Martiniman”

Hoe bedoel je een sprong? Het is mij nog niet opgevallen? Maar waar zou dit aan kunnen liggen?

Jonas

Volgens mij klopt het toch wel, maar de groene lijnen lopen niet door. Doordat er een gat valt ziet het scrollen er raar uit. Misschien moeten de lijnen de opties verbinden.
    Rare foto’s ook voor een portfolio:? Meer snapshots van een fuif.

Bijdrager
    chonazz
    ”hansenonline”

je navigatie werkt slecht, als je in bijv. portfolio zit wil je door kunnen klikken naar de volgende foto en niet steeds terug moeten.

Dat is express zo gedaan, ik zou makkelijk een forward en next knop kunnen bouwen. Maar het moet niet altijd even makkelijk zijn voor de gebruiker… Vind ik.
    Als je al de moeite neemt om even rond te kijken op een site als deze, waar je niet meteen alle info in 1 oogopslag hebt, dus een beetje op onderzoek uit moet gaan in de site, moet je er ook maar tegen kunnen dat je geen forward en next knoppen hebt in het portfolio. + zo kan je makkelijk 2 foto’s bekijken die niet achter elkaar staan.

JOnas

Bijdrager
    chonazz
    ”Martiniman”
    ”chonazz”
    ”Martiniman”

Jonas

Volgens mij klopt het toch wel, maar de groene lijnen lopen niet door. Doordat er een gat valt ziet het scrollen er raar uit. Misschien moeten de lijnen de opties verbinden.
    Rare foto’s ook voor een portfolio:? Meer snapshots van een fuif.

Ja de bedoeling is wel dat als je van het ene naar het andere gaat, dat je iets volgt.. Maar dat iets zit in de achtergrond, en die is nog niet klaar:)
    En idd, de foto’s in het portfolio zijn momenteel gewoon testfoto’s, behalve de eerste 4, die zijn van m’n skivakantie:-) en vond ik er best leuk uitzien. Maar de echte werken staan er nog niet in:-)

Jonas

Bijdrager
    computer space
    ”chonazz”

Dat is express zo gedaan, ik zou makkelijk een forward en next knop kunnen bouwen. Maar het moet niet altijd even makkelijk zijn voor de gebruiker… Vind ik.
    JOnas

PFFF!
    Ik vind prev/next al vaak te moeilijk. Daarom kom ik binnenkort met een nog snellere en rustiger te navigeren gallery-manier op mijn site. In 50ms ziet iemand of ie op een pagina wil blijven!

Bijdrager
    chonazz
    ”Martiniman”
    ”chonazz”

JOnas

In 50ms ziet iemand of ie op een pagina wil blijven!

Das waar, maar de mensen die niet op de pagina willen blijven hoeven dat ook niet.
    Hij is niet bedoeld voor een groot publiek… Mensen die onze werken willen zien, die komen naar de site, anderen blijven enkel als ze nieuwsgierig zijn.

Ik ben benieuwd naar jou gallery!
    JOnas

Bijdrager
    hansenonline
    ”chonazz”
    ”hansenonline”

Als je al de moeite neemt om even rond te kijken op een site als deze, waar je niet meteen alle info in 1 oogopslag hebt, dus een beetje op onderzoek uit moet gaan in de site, moet je er ook maar tegen kunnen dat je geen forward en next knoppen hebt in het portfolio. + zo kan je makkelijk 2 foto’s bekijken die niet achter elkaar staan.

JOnas

tja ik keek omdat je om een site chekc vroeg! als ik op een site als de jouwe informatie moet zoeken, ben ik snel op google naar andere sites aan het zoeken. ik vind het idee leuk voor iets kunstzinnigs, maar dan wel dat je door kan klikken. dit kan random zijn, maar elke keer terug met een animatie die tijd kost vind ik vervelend en met mij heel veel anderen als ik de onderzoeken over geduld op internet mag geloven.

Bijdrager
    chonazz

Nou, het is ook een kunstzinnige bedoeling.

Maar ik snap wel wat je bedoeld, en dat random vind ik niet eens zo’n slecht idee.
    Ik ga er even naar kijken, en mss voeg ik het wel toe. Want er moet natuurlijk wel iemand op de site blijven. :-)

Jonas

Bijdrager
    Thom

Ik ben het niet zo eens met alle kritiek. Het design kan inderdaad nog wel wat hulp gebruiken, maar daar ging hier hier niet om.

Ik vind de navigatiestructuur leuk. het lijkt precies op de oude site van Lenny Kravits. Ik vin het ook perst goed werken, niet te schokkering.

Bijdrager
    addyboy

ik vind het wel een leuk idee, maar er moet nog veel uitgewerkt worden. Ik krijg trouwens een error, dat het bestand: http://www.yuppiewax.com/~chonazz/flashworks/text.css niet gevonden kan worden..

Bijdrager
    chonazz
    ”addyboy”

ik vind het wel een leuk idee, maar er moet nog veel uitgewerkt worden. Ik krijg trouwens een error, dat het bestand: http://www.yuppiewax.com/~chonazz/flashworks/text.css niet gevonden kan worden..

:-) klopt, er is ook nog niets met css opgemaakt. Het bestand moet ook nog geupload worden:-)

Jonas

Bijdrager
    freshface

Enkele punten over de site:

– De tekst bij home is onleesbaar en heeft totaal geen opmaak.
    Je kan css in flash gaan gebruiken en dan zou je text er al wat beter gaan uitzien.
    Het embedden van een goed en leesbaar font kan ook al veel doen.

– Het menu heeft slechte hit vlakken

– De + en – knop voor de zoomen, daar zit geen limit op.
    Je krijgt dan onderaan een lelijk wit deel

– De scrollbar bij portofolio en home bevat fouten.

html en css zijn de basis die je zeker moet kennen.
    Wat als een klant géén flash website wilt.

Flash is zowat de laatste tool die je zou moeten leren.

Bijdrager
    dame.blanche

Ben ik nu de enigste die niet verder geraakt dan het begin? :o

Bijdrager
    HSL

iew flash,

dan kijk ik nieteens verder.

HTML en CSS kan je veel meer mee, en het is nog toegankelijker ook,
    ook voor visueel gehandicapten.

:)

Bijdrager
    huinkroese

Kijk, zo kan het ook.

Bijdrager
    computer space
    ”huinkroese”

Kijk, zo kan het ook.

Is dit een standaard template in flash of zo :D ?
    Leuk ook om naar de rand te slepen. Dan wordt het een soort elastiek die probeert de achtergrond te verbergen.

Bijdrager
    riniton

Triest hoor dat je gewoon een andere site hebt gekopieerd.
    Zelfs het systeem voor de portfolio is bijna exact overgenomen.
    Zelfde geld voor het contact formulier.

Maar goed je komt niet eens in de buurt van deze site:
    http://www.bio-bak.nl

Bijdrager
    computer space
    ”riniton”

Triest hoor dat je gewoon een andere site hebt gekopieerd.
    Zelfs het systeem voor de portfolio is bijna exact overgenomen.
    Zelfde geld voor het contact formulier.

Maar goed je komt niet eens in de buurt van deze site:
    http://www.bio-bak.nl

Nog een ! ROFL!

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 35)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.