24 berichten aan het bekijken - 1 tot 24 (van in totaal 24)
  • Q:

Bijdrager
    Patrick Stam

Site bouwen in Quark?

wie kan mij vertellen hoe je die prachtige pulldown menuutjes maak in Quark6?
    En graag Tips voor een site bouwen in quark. Ik ben al een heel end. Gaat best goed en makkelijk, zeker als je quark gewend bent.
    Zie voorbeeld: http://www.global-health.nl

Bijdrager
    dada1958

XPress 6 dus 8)

Bijdrager
    MacBeer

Is er op deze aarbol iemand die de webfuncties van Quark gebruikt?
    Ik hoor er nooit iemand over…… dit is de eerste keer.

Bijdrager
    dimelot
    ”dada1958″

XPress 6 dus 8)

Quark 6 dus….:D

En het spijt mij om het te zeggen, maar na 12 jaar Xpress, ben ik langzaam aan InDesign aan het leren….ik moet nog wel ff wennen, maar InDesign geef me nu momenteel wat meer en betere opties. Maar ik wijk weer van de topic af. Wilde dit alleen ff kwijt..

Bijdrager
    pille

Ik zou het ook liever anders doen. :?

Bijdrager
    dada1958

Als ik met InDesign CS aan het werk ben ga ik niemand verkondigen dat ik met Adobe aan het werk ben want dat kunnen behoorlijk wat applicaties zijn; Adobe is de maker van InDesign, net zoals Quark de maker van XPress is…

Bijdrager
    EagerB0bNerd

Ik werk zelf veel met Macromedia…:wink:

Bijdrager
    dimelot
    ”dada1958″

Als ik met InDesign CS aan het werk ben ga ik niemand verkondigen dat ik met Adobe aan het werk ben want dat kunnen behoorlijk wat applicaties zijn; Adobe is de maker van InDesign, net zoals Quark de maker van XPress is…

In de volkstaal der dtp’ers is het Quark…..en er zijn er maar weinig die Xpress zeggen….dat wilde ik alleen maar ff zeggen….Jij neemt toch ook een Chocomel en toch geen Nutricia?

En om eerlijk te zijn, er zijn niet zoveel mensen op deze aardkloot wetende dat Quark meer maakt dan alleen Xpress, en let’s face it, wie gebruikt die andere pakketen van Quark?

Bijdrager
    EagerB0bNerd
    ”dimelot”

In de volkstaal der dtp’ers is het Quark…..en er zijn er maar weinig die Xpress zeggen….dat wilde ik alleen maar ff zeggen….Jij neemt toch ook een Chocomel en toch geen Nutricia?

ehhh
    volgens mij spreek je jezelf nou een beetje tegen…
    Of je zou een Nutricia moeten nemen

Bijdrager
    Patrick Stam

Als iemand uit zijn blote hoofd nog 3 appz kan noemen van Quark vind ik dat heel behoorlijk! Vooralsnog heefd Quark alleen bekendheid opgebouwd met Xpress en als je dan Quark zegt denkt niemand aan een Photo editor of cd-brand programma.

Bijdrager
    dimelot
    ”EagerB0bNerd”

[ehhh

Sorry ik ga niks meer zeggen, want je hebt helemaal gelijk EagerBob…..:D Maar je bent het toch wel met me eens dat het Quark 6 is ipv Xpress 6?

Bijdrager
    Patrick Stam
    ”EagerB0bNerd”

Ik werk zelf veel met Macromedia…:wink:

Ben het met je eens Macromedia is ‘volghesn zo’n beetje iedereen’ beter. Echter je kan toch al die pakketten niet allemaal kenneh kunneh? Voor dit heb je dfat nodig, voor zus heb je zo nodig, ik blijf aan de gang. Ik kan lezen en schrijven met Quark en met een beetje aanvullen ken ik ook een beetje HTML-en. Ha!:lol:

Bijdrager
    dada1958

In mijn tijd als DTP-er had ik het met mijn servicebureau toch altijd over XPress:)
    Maar ok, wie gebruikt dat nog? :innocent:
    Tijd voor een glaasje Albert Heijn! :P

Bijdrager
    dimelot
    ”Patrick”

Als iemand uit zijn blote hoofd nog 3 appz kan noemen van Quark vind ik dat heel behoorlijk! Vooralsnog heefd Quark alleen bekendheid opgebouwd met Xpress en als je dan Quark zegt denkt niemand aan een Photo editor of cd-brand programma.

Laat me ff denken, eh….ze hebben ook een verpakkingsprogramma ooit ontwikkeld, weet de naam ff niet, QuarkAvenue (volgens mij zit het nu in Xpress enne…..eh…..de derde weet ik niet….
    Heb net ff snel gespiekt op Quark en ze adverteren niet eens meer met andere dingen.

Bijdrager
    Deskman

Als de discussie over XPRess van Quark is geluwd: zijn er ook nog meer mensen die serieus denken dat het handig is met Quark Xpress een site te bouwen??
    Er is maar een reden te bedenken en dat is dat je je opmaak twee keer kunt gebruiken. Dat is een misvatting. Net zo goed als je het format ‘boek’ niet kunt gebruiken voor de vormgeving van een TVprogramma is een folder een goed uitgangspunt voor een site.
    Daarvoor zijn er zo al 5 programma’s te vinden die meer mogelijk maken met web-design dan Xpress. Ook die leuke dropdownmenutjes….

Bijdrager
    dimelot
    ”Deskman”

Als de discussie over XPRess van Quark is geluwd: zijn er ook nog meer mensen die serieus denken dat het handig is met Quark Xpress een site te bouwen??
    Er is maar een reden te bedenken en dat is dat je je opmaak twee keer kunt gebruiken. Dat is een misvatting. Net zo goed als je het format ‘boek’ niet kunt gebruiken voor de vormgeving van een TVprogramma is een folder een goed uitgangspunt voor een site.
    Daarvoor zijn er zo al 5 programma’s te vinden die meer mogelijk maken met web-design dan Xpress. Ook die leuke dropdownmenutjes….

De discussie, die ik een klein beetje begonnen ben, is geluwd. En ik wil wel een serieus antwoord geven op je vraag. Ze hebben mij ooit verteld dat een site maken totaal anders is dan opmaken van een pagina. Ik denk dat het niet handig is om met Quark een webpagina te maken. Waarom zou je een opmaakprogramma gebruiken terwijl er idd programma’s ontwikkeld zijn om zulk soort dingen handiger te doen. Ik heb geen ervaring met het bouwen van sites met Quark, maar wat ik zag, zag er redelijk goed uit.

Bijdrager
    dada1958

Alleen voor hele grote sites kan het handig zijn om met XML te werken.
    Voor mijn drukwerk gebruik ik InDesign CS en voor mijn websites gebruik ik Freeway 3.5 Pro, die levert tevens een Action Pack om die prachtige drop down-menuutjes te maken…
    InDesign CS heeft wijselijk het exporteren als html eruit gehaald en kan nu content in GoLive dumpen.

Bijdrager
    Patrick Stam

Als ‘redelijk’ ervaren Xpress gebruiker kon ik maar niet wennen aan al die andere WYSIWYG editors voor web. Ik heb er diverse geprobeerd. Als thuisgebruiker had ik geen zin om weer een pakket als GOLIVE of Macromedia te gaan verkennen met een PDF gebruiksaanwijzing erbij. Voor het doeleind: tekst met plaatjes, informeren dus vond ik een goede partner in Quark.
    Door verschillende basipagina’s te gebruiken bespaar je een hoop werk. Wellicht is dit geen topsite(technisch) en is die misschien te zwaar en bouwt die langzaam op. dat weet ik niet. Maar de helft van NL zit toch al aan de ADSL.En als je per ongeluk een hoop trafic genereer dan kan je altijd nog uitwijken naar de US want daar kan je voor veel minder($) veel meer.

Bijdrager
    dada1958

Dan moet je toch eens die Freeway 30 dagen trial eens proberen, zo’n beetje dezelfde interface en shortcuts als XPress en zoveel meer mogelijkheden.
    Echt slecht ziet je site er niet uit, qua concept dan. Alleen plaats ik vraagtekens bij de leesbaarheid door het kolomgebruik, de graphics kunnen echt beter, zien er behoorlijk gerafeld uit.

http://www.noadis.nl/freeway/

Bijdrager
    Patrick Stam

een trial is maar een trial en uiteindelijk moet er betaald worden. Ik ben op de hoogte van Freeway en dat het best op quark lijkt. Ook de trial al een keer gedownload. Niets verkeerd mee.
    Echter je kan toch niet aan het betalen blijven.
    Quark vind ik een behoorlijk alternatief.
    De pics zijn niet van al te beste kwaliteit, sommige zijn vergroot en afkomstig van derden.
    Ik weet dat Quark alle gebruikte afbeeldingen zelf omzet naar gif, daar wringt ‘m dan waarschijnlijk de schoen qua kwaliteit.
    Maar wel alle funktionaliteit die je gewend bent, deze betrekkelijk eenvoudige site heb ik in 3 avondjes gemaakt(excl. content)dus een uurtje of 8.

Bijdrager
    Patrick Stam

Wat betrefd de kolommen wil ik wat meer de diepte in ipv die lappen tekst.

Bijdrager
    dada1958

Toegegeven, na een licentie voor XPress ben je behoorlijk uitgemolken:)
    De diepte in of niet, het leest niet echt lekker op mijn schermpje…

Bijdrager
    MacBeer

toen ik pas begon met websites maken droomde ik van een programma dat dezefde werkwijze en interface van Quark zou hebben.
    Immers, daar kon ik in werken. Blokje tekst zetten was alleen mar een kwestie van tekstkader aanmaken, tekst erin mikken en opmaken. That’s it.

Maar nu realiseer ik mij ook dat websites totaal anders zijn dan drukwerk. Je kan deze twee mediatypes niet op eenzelfde manier benaderen.
    Daarom zou ik ook Quark X-Press helemaal niet gebruiken voor het web.
    gebruik Dreamweaver, Freeway of Golive.

Bijdrager
    bieg
    ”EagerB0bNerd”
    ”dimelot”

ehhh

In mijn volksmond heet dat ding gewoon “Kwak” (fill in the specific version “here”).

24 berichten aan het bekijken - 1 tot 24 (van in totaal 24)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.