8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    svreeburg

Site anders in Windows dan op een mac

Dag allemaal,

ik heb de volgende site in Golive gemaakt.
    Helaas zien sommige delen er anders uit in Windows dan op een mac.
    De site bestaat uit 3 frames en in het middelste frame staat de scroll op: auto
    Zoals je zult begrijpen is het de bedoeling dat als er niets te scrollen valt dat er ook geen scrollbars te zien moeten zijn. In Safari en Firefox werkt dit perfect. en daar komt ie. test ik dit in het fijne windows, dan staan er overal scrollbars.
    Weet iemand hoe ik mijn site zo kan krijgen dat het onderontwikkelde explorer dit ook goed laat zien?

en nu ik toch bezig ben, er is nog een probleempje. er zitten een paar plaatjes in de site die deels transparant zijn (het zijn .png plaatjes.) Zelfde verhaal; Safari en Firefox– oke. Windhoos laat dit heel anders zien. Explorer bedenkt er een witte rand omheen.
    kan iemand me helpen?

Bijdrager
    chonazz

Met de doorzichtige plaatjes kan ik je helpen.
    IE kan niet met png overweg, en daar is volgens mij niets tegen te doen. Dus je moet ff je foto’s in ander formaat opslaan en dat gebruiken.

Verder kan ik je ook niet helpen
    Jonas

Bijdrager
    Daan.

van die .png moet je .jpg of .gif maken (bijv met fireworks), dan is het probleem van de witte randen opgelost.

volgens mij kan .gif ook transparant, .jpg kan dat niet.

Chonazz was me voor.

Bijdrager
    patrick68

Opslaan in png 8 werkt wel in IE.

Bijdrager
    svreeburg

Thanks!
    dan is in ieder geval 1 probleem uit de windows wereld!

Bijdrager
    Rttgfde

misschien moet je de scroll voor dat middelste frame op hidden zetten als er toch niks te scrollen valt.

Moderator
    Strifer

zet scrolling ’s op ‘no’ of ‘none’. als je toch niet hoeft te scrollenhoeft de website ook niet automatisch te bepalen of ie wel of niet moet scrollen… gewoon niet scrollen als dat niet hoeft:)

Bijdrager
    svreeburg

Zover was ik gelukkig ook:P ,maar dat frame moet in als je sommige gevallen juist wel scrollen, dat is een beetje het probleem.
    klik je op ‘portfolio’ en dan onderaan op ‘Click here’ dan moet het middelste frame wel kunnen scrollen :cry:

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.