7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    buxx

site anders in Safari/FF/IE

Ik ben bezig met een site en dacht dat ik de code er goed en standaard in had zitten, maar nu loop ik tegen problemen aan als ik de site in verschillende brouwsers bekijk.
    In Safari, is ie zoals ie moet zijn.
    In Firefox en Internet Explore ziet ie er anders uit.

Ik daqcht alstij dat IE niet goed om kon gaan met standaard W3 compatible code, maar FF juist wel. Het tegendeel blijkt dus waar te zijn. Safari si de enige die het goed kan blijkbaar.

het gaat om http://www.artofstone.nl
    Op http://www.artofstone.nl/foto is te zien dat de uitlijning van de tekst naast de foto’s en het schaduw effect eromheen anders is in Safari ten opzichte van F en IE.

Iemand een idee waar dit aan kan liggen?

Bijdrager
    psuedo

Ik denk dat jij W3c validatie verkeerd opvat en de browser compatibiliteit ook! Dat jij W3c standaard programmeert (script) houdt niet in dat jouw website er dan ook volledig op en top uitziet in elke browser. Elke browser heeft zijn eigen manier syntax. Bovendien staat bij veel browsers W3c strict maar kijk dan ook even op welke soort DOC Types. Helaas is het bijna onmogelijk om bijvoorbeeld een grafisch vormgegeven website compatibel te maken voor alle browsers. Het beste wat je kunt doen is jouw ervaring benutten en proberen het zo compatibel mogelijk te maken met jouw kennis en ervaring. Veel succes:mrgreen:

Bijdrager
    Bigs

De code op die foto pagina is ook wel ontzettend gecompliceerd met al die DIVjes:) Ik zou wat beter gebruik maken van CSS voor de borders en de foto dmv een float: left; in de album-div zetten. Dan werkt het waarschijnlijk ook meteen in Firefox.

Firefox rendert de pagina trouwens wel goed, een DIV is namelijk een block-level element en beslaat dus altijd de volledige beschikbare breedte. De oplossing? Een inline element als een span gebruiken.

Bijdrager
    buxx

Je hebt gelijk, ik weet het.
    Het probleem is dat ik momenteel echt niet weet waar het aan kan liggen. Het enge is dat FF hetzelfde laat zien als IE, normaal is dat exact het tegenovergestelde, dan zijn voor IE ‘vieze’ truckjes nodig om alles een beetje eruit te laten zien.

Bijdrager
    JanWeijers

Nou ja, eigenlijk is het natuurlijk zo dat er standaarden zijn voor html en css waar iedere browser zich aan zou moeten houden. Dus in theorie zou een pagina die volgens die standaarden ontworpen is er in elke browser precies hetzelfde uit moeten zien.

In de praktijk is dat dus niet zo.

Dus als je een ontwerp gemaakt hebt wat er in de ene browser goed uitziet, ben je daarna nog een dag aan het pielen om er voor te zorgen dat het er in Explorer 5 en Opera 9 ook goed uitziet.

In een ideale wereld zou dat niet nodig moeten zijn.

Jan

Bijdrager
    kaydie

Er is wat raars met die door php gegenereerde css file aan de hand…
    kopieer de css code maar eens in een aparte css file, en koppel hem aan je pagina, dan doet ie het wel goed.

Ik zie dat je heel veel enkele quotes gebruikt i.p.v. dubbele, even vervangen dus…

Bijdrager
    buxx

Super, daar was ik nog niet achter gekomen.
    Mooie nieuwe benadering van het elimineren van het probleem, ik ga het na de vakantie proberen.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.