11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    denzione

.sit definitief openen met stuffit

Ik heb een probleempje wat misschien makkelijk is te verhelpen maar ik kom er echt niet uit.
    Ik heb meerdere .sit files, in het begin dat ik me computer had, was stuffit nog niet geinstalleerd en opende ik het (per ongeluk) met disk utillity. Nu opend hij alle .sit bestanden standaard met disk utillity maar ik wil het voortaan met stuffit.

als ik hem met control aanklik, programma uitzoek en aanvink “always open with” doet hij dat alleen bij de sit die ik aanklikte, niet voor alle .sit op de hele computer (en die ik later nog ga downen)

is dit aan te passen??

thanks.

den

Bijdrager
    a la Mac

Reactie verwijderd uit vraag van Deskman…

Bijdrager
    wjgmspeedy

Nee, je moet op een willekeurig sit-bestand get info doen ( :apple: i) en dan bij “open met” voor Stuffit kiezen en dan voor “wijzig alles”.

Bijdrager
    Deskman

Er staat ook een change all knopje bij. Klik die ook aan als je de default app instelt.

<knip> (waste of effort)
    :sealed:

Bijdrager
    marloez

je moet ook nog aanvinken in datzelfde venster dat ie dat voortaan voor alle bestanden moet doen… dan moet het werken!:D

Bijdrager
    a la Mac

Reactie verwijderd op vraag van rtfm.

Bijdrager
    rtfm

denzione: Je bent goed op weg maar je moet dus wel kiezen voor wijzig alles op de hele computer , wat je ook nog kunt doen is in de finder(finder->voorkeuren->geavanceerd) kiezen om alle bestand extensies te laten zien zodat je precies ziet met .sit of .sitx files te maken hebt.

[edit]Stukkie gewist wegens irrelevantie[/edit]

Bijdrager
    marloez

:sotp:

hou het commentaar jegens forumgenoten maar voor jullie, daar zijn de mods voor. Zo wordt het alleen maar weer gezeur. Geen woord meer dus, danku.

Ik neem aan dat de topicstarter nu een goed antwoord heeft? Hopelijk is het gelukt!:D

Bijdrager
    Oppie

Desk, Rtfm en Marloez, jullie halen twee dingen door elkaar.
    De TS gebruikte het contekstuele menu:
    Open met>Andere…>Programma kiezen>Open altijd met dit programma
    wat wezenlijk anders is dan:
    Toon info>Open met: >Wijzig alles…
    zoals de TS ook al heeft bemerkt.

Dus de reactie van Wjgmspeedy is de enige correcte.:lol:

Bijdrager
    denzione

ga t proberen, bedankt!

Bijdrager
    denzione

de manier van wjgmspeedy werkt idd zoals ik bedoelde

bedankt!

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.