8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:

Bijdrager
    Portnull

Siri's Nederlandse vocabulaire

Siri is er EIN! DE! LIJK! in het Nederlands. Ik vroeg me af of er ergens een overzicht is te vinden van wat je Siri allemaal kunt vragen te doen?

Bijdrager
    Shmoo

Bijdrager
    madcat

Ik dacht bij de engelse siri altijd dat het gewoon aan mijn steenkool engels zou liggen, maar nee hoor in het nederlands is siri net zo waardeloos.
    De basic zaken lukt hem nog wel, maar zodra het niet een standaard zinnetje is gaat het niet goed.

Jammer dat het bijna 4 jaar heeft moeten duren, ik hoop dat het beter gaat worden als siri door het gebruik van meer nederlanders “getrained” gaat worden.

Geblokkeerd
    Alison

Ik las dat Siri zelf-lerend is. maar wordt wat Siri leert op de telefoon zelf opgeslagen of wordt dat ergens bij Apple opgeslagen zodat iedereen die Siri gebruikt hier wat aan heeft?

Alison

Bijdrager
    Sarcas

Ik zat er ook naar uit te kijken, vind het leuk, maar heb toch wat probleempjes…

– Ik vind het nu al ontzettend hinderlijk dat je in tegenstelling tot bij de Engelse versie, je de uitspraak van je contact-namen niet kan veranderen. De helft van mijn contactnamen is onverstaanbaar
      – Ik had eigenlijk verwacht dat je makkelijk van taal kon wisselen, een berichtje in het Engels of Duits zou kunnen dicteren zonder ingewikkeld te doen.
      – De stemkwaliteit is beroerd…
      – Ook al wist ik dat het er niet in zou zitten, het gemis om apps van derden aan te sturen is toch wel heel groot. Als ik niet Spotify, of WhatsApp, of Tunein of Waze met spraak kan bedienen dan blijven er alleen basisfuncties over.

Maar toch, ondanks de gebreken, hartstikke leuk! Het zal in de loop van de tijd wel verbeteren:)

S.

• Deze reactie is gewijzigd 3 jaren, 6 maanden geleden door  Sarcas.

Bijdrager
      sunapple
      madcat op 08 april 2015

Ik dacht bij de engelse siri altijd dat het gewoon aan mijn steenkool engels zou liggen, maar nee hoor in het nederlands is siri net zo waardeloos.
      De basic zaken lukt hem nog wel, maar zodra het niet een standaard zinnetje is gaat het niet goed.

Jammer dat het bijna 4 jaar heeft moeten duren, ik hoop dat het beter gaat worden als siri door het gebruik van meer nederlanders “getrained” gaat worden.

Vond ik wel meevallen eigenlijk, zowel in Nederlands al Engels. In het Nederlands kon ik nog best een beetje spreektaal gebruiken en hoewel hij soms een woordje niet herkend voert hij nog gewoon de juiste taak uit. “Speel es effe een leuk muziekje af” resulteert in “Oke, hier is [titel] van [artiest]” of iets in die trend.

Bijdrager
      sunapple

Misschien deed hij dit ook al in andere talen, maar wel leuk:

Misschien klinkt de vraag die ik stelde zo een beetje raar, maar ik had hem daarvoor ook al om een grap gevraagd. Niet dat hij daar rekening mee houdt, maar bij wijze van test vond ik dat hij goed antwoord gaf.

Bijdrager
      Zakske
      Alison op 09 april 2015

Ik las dat Siri zelf-lerend is. maar wordt wat Siri leert op de telefoon zelf opgeslagen of wordt dat ergens bij Apple opgeslagen zodat iedereen die Siri gebruikt hier wat aan heeft?

Volgens mij wordt alles extern opgeslagen. Lokaal heeft weinig zin, omdat Siri enkel werkt als het verbonden is met een serverpark van Apple. Verder neem ik aan dat die informatie opgesplitst wordt; het verbeteren van de spraakherkenning is voor iedereen nuttig, terwijl andere zaken enkel voor jou account een toegevoegde waarde hebben. De exacte ins and outs zul je nergens vinden, dat valt onder de geheime brei die ervoor zorgt dat Siri werkt. De enige informatie die wel openbaar is heeft betrekking op wie je zoekopdrachten afhandelt, en dat is Bing van Microsoft. Als je het mij vraagt een beetje vreemde keuze, maar daar zal ongetwijfeld een goede reden voor zijn.

• Deze reactie is gewijzigd 3 jaren, 6 maanden geleden door  Zakske.
    8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.