11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:

Bijdrager
    MacAanZee

Siri ziet AirPods niet

M’n AirPods aan het uitproberen. Ze werken prima en heel eenvoudig. Geluidskwaliteit heel tevreden over. Alleen Siri weet er geen weg mee..! Als ik twee keer klop op een AirPod gaat Siri aan, maar als ik bijv commando geef: Siri volume AirPods naar 80%, zegt hij ‘ik zie geen aangesloten apparaten. Als ik nog een keer het zelfde commando geeft, vraagt Siri of hij het bericht ‘volume AirPods naar ’80’ moet sturen… hoe krijg ik Siri zover?

Bijdrager
    Niels

Je moet wel de juiste commando’s gebruiken

Bijdrager
    SunKeeper

“Siri, ga naar de dierentuin!”

Bijdrager
    MacAanZee

Ik heb gelezen dat je ook aan Siri kunt vragen het volume op een bepaald percentage te zetten. Dat moet hij kunnen begrijpen. Probleem is dat hij meldt ‘geen aangesloten apparaten te zien’. Hij ziet de AirPods niet.

Bijdrager
    pruus

Ze zijn ook zo klein die AirPods. Je ziet ze bijna niet….

Bijdrager
    SunKeeper

Heb je al eens aan Siri gevraagd waar zijn/haar ogen zitten?

Geblokkeerd
    Anoniem

Je zult waarschijnlijk enkel “volume 80%” moeten zeggen omdat Siri anders op zoek gaat naar je airpods…

Bijdrager
    MacAanZee

Dat werkt ook niet. Als ik zeg ‘ Siri, volume 80%’, zegt hij ‘80% is 0,8’ en doet niets. Als ik zeg ‘Siri, geluid zachter’ dan komt hij in actie, maar zet het geluid ineens van vrij hard naar helemaal uit. Siri werkt dus niet lekker mee.

Bijdrager
    Shmoo

Ik denk niet dat zoiets beschikbaar is.. Niet in de zin van zet volume op X percentage. Mocht je volume kunnen beĆÆnvloeden via Siri (wat ik nog nooit voor elkaar heb gekregen op mijn Apple Watch) dan is het enkel ‘harder en zachter’ commando’s.

Bijdrager
    MacAanZee

In alle artikelen over de AirPods – en volgens mij ook in Apple’s Keynote – is Siri de manier om je AirPods te bedienen. Maar het werkt dus tot nu toe niet goed. Als je zegt ‘iets zachter’ gaat het geluid helemaal uit.

Bijdrager
    Pietje13
    Shmoo op 26 december 2016

Ik denk niet dat zoiets beschikbaar is..

@shmoo:

@macaanzee:

Ik heb geen Airpods, maar dit probeerde ik gewoon tijdens normaal afspelen (zowel met als zonder koptelefoon). Dat behoort dus gewoon te werken (iOS 10.2). Mijn tip is dus om uit te vinden of het aan je Airpods ligt of aan je telefoon.

Probeer om zonder Airpods geconnect te hebben om aan Siri te vragen tijdens het afspelen van muziek het volume aan te laten passen naar bijv. 60%. Lukt dit niet? Kijk of je iOS op 10.2 zit. Is dat zo? Probeer dan een iTunes herstel. Werkt het dan wel? Zet dan je reservekopie terug. Werkt het nog steeds? Mooi. Werkt het dan niet meer? Dan zit er softwarematig iets fout in de reservekopie.

Als het zonder Airpods wel werkt ligt het probleem dus bij je Airpods. Opnieuw koppelen kun je proberen, maar neem aan dat je dat al hebt gedaan. Dan blijven er twee opties over:
    1: jouw Airpods zijn corrupt of
    2: alle Airpods hebben dit probleem momenteel nog.

En dat kan je dan weer uitvinden door iemand anders met een paar Airpods te zoeken en daar te proberen of Siri het commando snapt. Is dat zo? Koppel dan jouw Airpods aan zijn/haar telefoon.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.