11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    Roel

Siri werkt niet. Dictafoon werkt wel

Ik heb sinds kort een probleem met mijn iphone 5.
    Wanneer ik siri opstart kan ik niks inspreken. De microfoon lijkt niet te werken. Maar wanneer ik de dictafoon open of de camera app werkt het wel.
    Heeft iemand hiervoor een oplossing?

Bijdrager
    jackybe67

Je kan eens proberen om in de instellingen de iPhone te herstellen.

Bijdrager
    csteelooper

Werkt Dicteren ook? Dat is in te schakelen via Instellingen > Algemeen > Toetsenbord. Andere apps die de microfoon gebruiken werken wel, dus ligt het niet aan je microfoon. Als Dicteren ook niet werkt, ligt het hoogstwaarschijnlijk aan je token voor Siri. Als je Dicteren en Sire allebei uit zet, worden je gegevens gewist van de Apple-servers. Als je dan Siri (en evt. Dicteren) weer aan zet, krijg je een nieuw token voor gebruik van Siri (en Dicteren). De kans is groot dat het daarmee is opgelost.

Bijdrager
    Roel

Dicteren werkt niet. Maar wanneer ik beide uitschakel en opnieuw inschakel werkt het nog steeds niet…

Bijdrager
    stefonline

Mijn Siri (iphone6) heeft nog nooit gewerkt.

Bijdrager
    csteelooper

@roel4sound da’s vervelend… Misschien toch eens een herstel doen, zoals @jackybe67 aangeeft… Bij mij werkt Siri als een tierelier; op alle ondersteunde devices…

@stefonline
    als Siri nog nooit heeft gewerkt kun je ook eens beginnen met mijn vorige post te volgen en daarna evt een herstel van je iPhone (wel eerst een backup maken via iTunes; dan verlies je geen gegevens). Bij mij heeft het eigenlijk nog nooit níet gewerkt. Alleen bij gebruik van een headset heb ik wel eens problemen. Maar die wijt ik meer aan de headset dan aan Apple/Siri, want de mic in die headset is om te huilen…

Bijdrager
    jackybe67

Roel,

ga naar Instellingen-Algemeen, sroll helemaal naar benden en ga naar “Stel opnieuw in” en kies “Herstel alle instellingen”

Bijdrager
    jackybe67

Daarna moet je wel Siri terug aanvingen/

Bijdrager
    Roel

het herstellen heb ik ook al gedaan maar dit werkt nog steeds niet.

Bijdrager
    Roel

Heb ik ook gedaan. Ik vrees dat het aan mijn microfoon ligt. Aangezien een iphone 2 microfoons heeft zal 1 ervan stuk zijn.

Bijdrager
    stefonline

@csteelooper Siri op zich doet het wel maar de “Hey Siri” niet. Ook niet aan de oplader.
    Bij het Siri leren gaat het al fout. Dat lukt gewoon niet.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.