10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:

Bijdrager
    Imade

Siri krijgt onterecht de schuld

Een man in Nieuw-Zeeland die wordt beschuldig van stalken, geeft daarvan zijn telefoon de schuld. Siri, het spraakbesturingssysteem van iPhone, zou zijn ex steeds uit zichzelf hebben gebeld als hij hardop ‘b*’ zei.

Carl Ngawhika, 32, zou zijn ex-vrouw, Eliza Zagaglia, 32 keer hebben gebeld tussen 2 en 19 december. Eliza deed daarover haar beklag bij de politie. Carl kan er naar eigen zeggen alleen niets aan doen. Hij verklaarde aan de politie dat hij niet zelf zou hebben gebeld, maar dat Siri haar belde als hij in de buurt van zijn telefoon ‘b*’ zei.

bron: http://www.rtlnieuws.nl/editienl/elke-keer-als-hij-bitch-zei-belde-siri-zijn-ex-nu-wordt-carl-beschuldigd-van-stalken

Bijdrager
    Imade

Mijn reactie: Dan heeft hij toch echt zelf de opdracht ervoor gegeven…

Moderator
    Mac Daddy

Zei hij dan echt ‘Bee sterretje’? (of ‘Bee star’)
    Of is dit een rare manier van het woord bitch censureren?

Maar los daarvan. Om Siri te activeren zal je eerst ‘Hey Siri’ moeten roepen of de home knop moeten indrukken. En dat deed hij dus iedere keer en toevallig gaf ie daarna per ongeluk dat commando? Juist.

Bijdrager
    Furbz

Haha wat een verhaal.
    Wat jij zegt klopt niet helemaal Mac Daddy: mijn Siri luistert regelmatig naar
    mij terwijl ik hem niet “roep”. Ik ben er gelukkig tot nu toe nog goed mee weggekomen ;).
    Overigens: soms start Siri willekeurig tijdens een filmpje dat ik aan t kijken ben.
    Ik denk dat ik m Buggy ga noemen….

Moderator
    Mac Daddy

Maar dat heb ik ook wel. Dat gebeurt wanneer er iets wordt uitgesproken dat op ‘Hey Siri’ lijkt.
    Maar dat komt niet heel vaak voor en zeker niet 32 keer in 2 weken. En dan nog is het zo dat je daarna nog een opdracht moet krijgen. Anders stopt Siri vanzelf weer.
    Het zou dus betekenen dat hij in 2 weken 32 keer iets heeft bekeken waardoor de iPhone dacht ‘Hey Siri’ te horen en daarna dus ook gelijk het woord bitch wordt genoemd? Ik vind het een stretch. Ik wil best geloven dat het een keer of twee daadwerkelijk zo gegaan is, maar meer ook niet.

Bijdrager
    Shmoo

Dit is ook echt clickbait-niveau van De Telegraaf. ?

Moderator
    Pete.Z

En toch heb ik die hey siri functie uitgezet, omdat regelmatig vanaf de andere kant van de kamer mijn telefoon begon te praten……en waardoor het geactiveerd werdt, geen idee, maar het gebeurde zo vaak dat het vervelend werdt.

Bijdrager
    Brombeer

Leave Siri alone!

Moderator
    Mac Daddy
    Pete.Z op 22 maart 2017

En toch heb ik die hey siri functie uitgezet, omdat regelmatig vanaf de andere kant van de kamer mijn telefoon begon te praten……en waardoor het geactiveerd werdt, geen idee, maar het gebeurde zo vaak dat het vervelend werdt.

Is dat ook met iOS 10? Bij iOS 10 vraagt ie namelijk of je 3 keer ‘Hey Siri’ (en nog een ander zinnetje) kan zeggen, zodat ie beter begrijpt wie het zegt. En ik heb nu dus zelden dat ie door iets ander wordt geactiveerd.

Bijdrager
    Shmoo

Hoe werkt zoiets eigenlijk i.c.m. HomeKit en al die geweldige accessoires die je daar op kunt aansluiten.

Stel je roept door een brievenbus “Hey Siri, rolluiken omlaag” en daarna “Hey Siri, open de voordeur”.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.