13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    thomth

siri in nederland

ik wil een iPhone 4S gaan kopen, maar ik weet niet goed wat de functie van Siri in Nederland is. Wat kan ik nou wel en niet mee:
    – Wolfram Alpha
    – Via google Maps van bijv. Amsterdam naar Groningen navigeren

welke functies, die in amerika wel mogelijk zijn, zijn hier niet mogelijk, en welke juist wel?

Bijdrager
    Thoomas
    Bijdrager
    nickybbb

Het werkt opzich wel, alleen als je bv een bericht wilt versturen via Siri dan moet het in het engels. Sommige plaatsen kent hij ook niet in nederland.

Bijdrager
    iHam

Siri schijnt ook grote moeite te hebben met accent.

Bijdrager
    Mars

Siri verstaat mijn Engels met accent prima! Het is alleen lastig als het aankomt op de nederlandse namen van je contacten. Hoe spreek je die uit zodat ze verstaan worden. En dat zal met plaatsnamen niet anders zijn?
    Na een poosje proberen krijgt Siri wel steeds beter in de gaten wat je bedoelt. Ik heb ‘Annika’ op 25 manieren geprobeerd en op één moment werd dat zelfs als ‘Hunnic asshole’ verstaan…:) Een paar uur later probeerde ik het weer en zei ‘Annika’ bijna gewoon op z’n nederlands en werd het wel verstaan…

Bijdrager
    koenvisser

@mars2002: Je kunt in je contacten een bijnaam toevoegen. Hierin typ je de naam in spreektaal van het Engels (of duits/frans). Dan herkent hij de naam op deze manier.

Bijvoorbeeld: Ik heet Koen, de oe bestaat niet in het Engels, dus heb ik mijzelf “coon” genoemd en spreekt Siri het nu wel als “koen” uit.:)

Bijdrager
    thomth

Maar vragen van heb ik een paraplu nodig vandaag (in het Engels) werken die wel in Nederland. En navigatie vragen? Werken die

Bijdrager
    koenvisser

Over het weer wel, maps helaas nog niet. Ook geen restaurants en hotels etc.
    Maar de rest werkt allemaal wel.

Bijdrager
    thomth

en Wolfram Alpha?

Bijdrager
    Koetjesreep

Ja dat werkt wel, hij kan alleen niet kijken waar je bent en google maps werkt ook niet. Ik vind dat best raar. Het enige wat hij moet doen is in Maps kijken en met location services moet hij toch gewoon kunnen zien waar je bent? Echter dit werkt totaal niet, wat erg jammer is voor de functionaliteit

Bijdrager
    Mars

@koenvisser: Bedankt! das een goeie tip. Ik had zelf ook al bedacht dat ik de naam kon veranderen maar er niet aan gedacht dat ik een nickname kan toevoegen…. Ik ga het gelijk proberen.

Bijdrager
    thomth

dus:
    – wolfram Alpha werkt
    – SMS, dicteren, enz werkt
    – navigatie functies werken niet.

maar werkt weer? Dus kan ik vragen:heb ik een paraplu nodig vandaag?

En als ik vraag: search on google maps for de dam in amsterdam

begrijpt siri dat?

Bijdrager
    Koetjesreep

Ja, dan gaat hij naar Google

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.