2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Q:
    Bijdrager
    Moofnor

Single User Mode onbereikbaar

Na 1,5 uur prutsen en zoeken op google, toch maar hier proberen.

Ik heb een tijdje geleden een PowerMac G4 gekocht, gewoon voor de leuk en om er eens mee te prutsen.
    Alleen kwam ik er achter dat er een password op het admin account staat, wat ik natuurlijk niet weet.
    Nu kwam ik via google op 2 mogelijkheden om dat account te ressetten:

Ten eerste natuurlijk via de installatie disks. En daar is ook het eerste probleem… Bij de Mac kwamen wel installatie disks, maar alleen van Os 9.0
    En er staat nu Os X 10.4.11 op. Daar ik liever Os X heb, heb ik geen optie om opnieuw te installeren.

De tweede optie was om op te starten in Single User Mode. Hierin zou je dan een 2e account kunnen aanmaken, om dan de oude te verwijderen.
    Het probleem hier is dat ik niet in staat lijk te zijn om in Single User Mode te komen. Als ik na het opstarten cmd-s indruk blijft het scherm zwart, en hoelang ik ook wacht, het blijft zwart… In gewone modus opstarten doet hij verder prima.

Weet iemand de oplossing voor de Single User Mode, of is er misschien nog een andere manier om de admin te resetten?
    Alvast bedankt

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Om welke G4 gaat het? Ik heb zelf nog een 14 jaar oude G4 staan hier (400MHz december 1999 AGP model) met de originele Rage 128 Pro erin. Die kaart kan qua schermen erg kieskeurig zijn heb ik zelf gemerkt. Indertijd hing er de DVI-versie van het destijds gloednieuwe 22″ Cinema Display aan en die werkte prima. Dat scherm later naar een G5 verhuist en zijn er meerdere schermen voor de G4 geweest waarvan sommigen het wel deden, anderen weer niet, en sommige werkte pas na enkele minuten, zowel onder OS 9 als OS X. Het gekke is dat dit niet gebeurt als de schermen aan de tweede kaart hangen (PCI variant van de Rage128).

Misschien kan je even kijken welke kaart je hebt dus? Anders even het standaard procedure van PRAM en NVRAM resetten doorlopen. Kan je wel in Open Firmware komen?

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.