9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    MacKeessie

[Opgelost] Sinds update naar Catalina kan ik niet meer op mijn netwerkschijf

Sinds de update naar Catalina is mijn netwerkschijf die aan de Airport Extreme hangt niet meer benaderbaar. Ik zie hem wel in Finder, maar ik kom er niet op. Zowel bedraad als via de WIFi. Hij geeft als foutmelding dat de server niet te vinden is. Ik heb de schijf aan mijn iMac gehangen, dan zie je de bestanden wel en kan je ze wel openen, maar als ik vanaf mijn Macbook Pro de iMac in wil om de schijf te gebruiken  geeft hij een foutmelding terwijl op de iMac bestandsdeling aan staat ,nota bene ook voor Everyone.

Wat doe ik fout?

• Dit onderwerp is gewijzigd 2 maanden, 3 weken geleden door Night. Reden: topic opgelost
    Bijdrager
    TheBigZ

Gebruik je AFP of SMB om je NAS te mounten?

Bijdrager
    MacKeessie

smb heb ik geprobeerd, maar dat hielp niet. Voor de update zag ik de schijf als Airport Extreme in Finder staan en kon ik er gewoon op.

Bijdrager
    inktvis75

Heb je de update v 14 okt voor je airport al toegepast?

Bijdrager
    MacKeessie

Er staat versie:7.8.1 op volgens mij de laatste versie. Het is wel een oude  versie van de Airport Extreme.

Maar gekke is, dat als de schijf aan mijn iMac hangt, ik  ook geen toegang krijg. Ik krijg dan dit te zien: “Er heeft zich een probleem voorgedaan bij de verbinding met de server ‘iMac van Kees’.”

Dat heb ik nooit gehad

Bijdrager
    nnsa

Heb je de AirPort Extreme al eens herstart (spanningsloos gemaakt voor een paar minuten) ?

Moderator
    Night
    Bijdrager
    MacKeessie

Inmiddels de externe HDD die verbonden  is met  de Airport opnieuw gekoppeld na eerst verwijderd te hebben en nu werkt het wel.

Merkwaardig, maar het werkt.

Bedankt voor het meedenken!

Inactief
    Anoniem

Er stond waarschijnlijk ergens een bitje scheef.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.