3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    sjonnie

Sinds update ios11 geen verbinding iCloud muziekbibliotheek

Sinds de update krijg ik een foutmelding dat er geen verbinding kan worden gemaakt met mijn iCloud muziekbibliotheek:-(

Heb al van alles geprobeerd waaronder compleet herstel via iTunes van iPhone.

Zijn er meer mensen met dit probleem?
    Weet iemand een oplossing?

Alvast bedankt,

Sjonnie

Moderator
    Poezenbeest

Dit probleem zat ook in beta 4 en had toen te maken met bedrijfsprofielen op de iPhone. Daar misschien zoeken naar een oplossing?

Bijdrager
    sjonnie

Opgelost!!:-)

Ik heb een oude iMac die ik zelf vrijwel nooit meer gebruik en waar mijn dochtertje spelletjes op speelt. Dit is wel se computer waar ik oorspronkelijk iCloud muziekbibliotheek, iTunes match etc op heb geactiveerd.
    Op deze Mac heb ik uitgelogd uit iCloud om vervolgens weer in te loggen. Daarna laadde iCloud muziekbibliotheek op de iPhone probleemloos door (duurde wel even omdat ik een behoorlijk grote bibliotheek heb) zonder na een een paar minuten de foutmelding te geven.
    Ik denk dat het ermee te maken heeft dat ik een halfjaar geleden het wachtwoord van mijn Apple account heb gewijzigd op mijn MacBook en op de iPhone maar dit niet heb aangepast op de oude iMac. Volgens mij heeft de iMac daarna wel een keer om mijn Apple wachtwoord gevraagd en werkte zowel iCloud foto’s als iCloud muziek daarna zoals het hoort.
    Ik zet eens in de paar maanden “foto’s” aan op de iMac om te synchroniseren met iCloud omdat de iMac het enige apparaat is waarop ik alle foto’s gedownload heb staan.
    Toch was blijkbaar handmatig uitloggen uit iCloud en weer inloggen nodig om iCloud muziekbibliotheek goed te laten werken op de iPhone onder iOS 11.
    Ook ben ik van het iTunes match probleem af dat op de iPhone altijd een aantal muzieknummers uit mijn eigen cd verzameling die niet in Apple music beschikbaar zijn niet wilden downloaden op de iPhone.

Excuus voor het lange relaas hierboven, maar als iemand anders tegen dit probleem aanloopt komt de informatie misschien van pas.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.