7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    SvS

Sinds Sierra is iMac late 2009 vergeetachtig

Hi,

Mijn iMac 27″ late 2009 heeft nu nieuwste versie erop zitten, Sierra dus.

Sindsdien is hij vergeetachtig en moeten we bij elke opstart het volgende invullen, plus vragen of ik Siri en iCloud documenten/desktop wil gebruiken. Ook vergeet hij iCloud wachtwoord voor iMessage en zo. Plus vergeet het elke keer Dock iconen, ik had laatst Adobe CC deïnstall uitgevoerd, maar bij elke opstart zit er vraagteken in de plaats van waar Acrobat Pro toen in zat. (of Reader) Zie het plaatje waar we mee te maken krijgen bij het opstarten.

Is dit een bekende verschijnsel van Sierra en kan ik even wachten op update? Of is dit uniek en moet ik ‘even’ clean install doen? Of nog erger, hardwarematig iets?

Bijdrager
    Blieper

Nou, hier heb ik ook heel veel problemen, maar ik zou even tot 15 november wachten waarschijnlijk komen ze dan met de updates voor Adobe en ik hoop dat ze die dan meer afgestemd hebben op Sierra. Ik heb vooral problemen met InDesign en lees ook op de forums dat er veel mensen last hebben van irritante dingen die niet werken. Dus ik zou nog even wachten op die update…

Bijdrager
    koen

Je kunt natuurlijk altijd terug naar El Capitan via je backup.

Bijdrager
    SvS

Oke, dank je @blieper. We wachten even af, zonder uitzetten en dan zie ik het wel.

Teruggaan is ook optie, @koen, maar als je Sierra gewend bent…
    Ik kan altijd nog clean install Maverick erop zetten, die was lekker vlot en stabiel op deze iMac uit 2009.

Bijdrager
    Blieper

Ja, Ik zit er soms ook wel eens aan te denken om terug te gaan, want ik vind er te veel kleine irritante dingen in zitten, waardoor ik soms niet lekker kan werken. Vooral als in InDesign in m’n ‘Layers’ pallet de ‘square’ blokjes weg zijn. Klein bugje, maar ik kijk nu even hoe het in CC 2017 is ik hoop dat ze blijvend zijn. Ik kon dan helemaal geen onderdelen meer van een laag naar een andere laag schijven omdat die ‘square-blokjes’ weg waren. Gewoon foetsie.

Bijdrager
    GoeieDag

Volgens mij heb je een ander probleem dan sec een Sierra ‘bugje’…

Bijdrager
    SvS

@goeiedag, Ik vermoed het ook, maar daarom plaatste ik dit ook. En link met Adobe zie ik niet, want CC is daarop verwijderd. Clean Install lijkt mij idd beste optie, plus vervangen door SSD, maar ik vraag me dus af, of het HDD/software probleem kan zijn of iets anders hardware-matigs. Want als het dat laatste is, is SSD geen beste optie.

Vroegâh had je een soort batterijtje voor geheugen (tijd/datum) Als die leeg was, vroeg het bij elk opstart naar datum/tijd. Maar dat is nu niet meer zo met continu internetverbinding.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.