5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:

Bijdrager
    Mgaav

Sinds Mojave stuurt Airdrop HEIC bestanden ipv JPEG

Hoi,

Ik heb zojuist de update gedaan naar Mojave en nu stuur ik vanuit mijn iPhone 8plus via Airdrop een JPG bestand maar het komt binnen als HEIC. Ik heb al in mijn tel instellingen gekeken maar hier ligt het niet aan, want vanochtend stuurde ik dezelfde foto naar mijn Mac voordat ik de update had gedaan en toen kwam ie gewoon binnen in JPG. Ook als ik hem inlees via Fotolader is het gewoon JPG. Het zit hem dus in de update van Mojave en ik kan nergens instellingen vinden dat het binnen moet komen als JPG.

Iemand die mij kan helpen?

Veel dank.

Bijdrager
    JoopJoopJoop

Apple heeft de switch gemaakt naar HEIC.

JPEG/JPG is zooooooooo antiek, het werd hoog tijd.

Bijdrager
    FFH

Betreft een instelling op je iPhone.

Instellingen – Camera – Structuren – High Efficieny (HEIC) of meest compatible (JPEG/JPG)

Bijdrager
    Mgaav

<p class=”cite”>JoopJoopJoop op 30 oktober 2018 om 17:25</p>
    Apple heeft de switch gemaakt naar HEIC.

JPEG/JPG is zooooooooo antiek, het werd hoog tijd.

Klopt, maar ik maak er nu te weinig gebruik van dat JPG voor mij toch handiger is

Bijdrager
    Mgaav

<p class=”cite”>FFH op 30 oktober 2018 om 17:44</p>
    Betreft een instelling op je iPhone.

Instellingen – Camera – Structuren – High Efficieny (HEIC) of meest compatible (JPEG/JPG)

Dit werkt inderdaad, bedankt! Alleen als ik het in Fotolader inlaad zijn ze allemaal JPG, en via AirDrop niet. De instelling heb ik gewijzigd en nu zijn alle nieuwe geschoten fotos, ook in AirDrop, jpg. Maar het blijft raar dat Fotolader wel alles in JPG  ziet (los van de png natuurlijk). Had gehoopt dat AirDrop dat dan ook gewoon deed.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.