6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    MacKeessie

Sinds Big Sur update problemen met mail.app

Sinds ik OS Big Sur heb geïnstalleerd werkt  mijn Mail app niet lekker. Nieuwe mails komen goed binnen, maar als ik mails verwijder kan ik ze niet meer terugvinden.  Voorheen stonden ze in een prullenbak en gingen daar pas , in mijn geval, uit na een maand. Ook mails versturen lukt niet, de SMTP server weigert. Ik heb de instellingen opnieuw er in gezet, maar het werkt niet. Ik zit nu in Frankrijk in ons vakantie huis en daar werkte het in juni met OS Catalina prima. Mails versturen nu met mijn iPad gaat prima, dus er lijkt mij geen Firewall in de weg te zitten. Hebben meer mensen hier problemen mee?

Bijdrager
    Hans Luyendijk

Ik heb geen problemen (meer) met de mail app in Big Sur. Bij de eerste bèta’s wel, toen ging het allemaal wat stroef en had ik last van allerlei bugs, maar nu loopt alles vloeiend, zoals vanouds. De vormgeving vind ik niet geweldig, overigens: die prullenbakken staan nu onder hun eigen mailboxen (ik heb verschillende accounts) en functioneren naar behoren. Heb je wel de laatste update te pakken (Versie 11.0 bèta 20A5364e)?

Bijdrager
    bebitoes

dat heet beta?

• Deze reactie is gewijzigd 2 weken, 2 dagen geleden door bebitoes.
    Bijdrager
    MacKeessie

Natuurlijk is het een beta versie, maar ik ben benieuwd of ik de enige ben, zo ja dan ligt het waarschijnlijk niet aan Big Sur beta, maar aan wat anders.

Bijdrager
    GoeieDag

Ook al ben jij de enige, dan nog zal het aan de beta OS liggen, als Mail het eerder altijd deed, en nu niet.

Dat is nou het onvoorspelbare van bèta’s.

Maar bedankt voor het melden hoor.

Bijdrager
    MacKeessie

Ik heb nu El Capitan er weer opgezet, en nu kan ik weer mails sturen etc, alleen ben ik mijn mail historie kwijt. Ik had een Time machine backup gemaakt en teruggezet, maar de oude mails zijn er niet meer en ik moest ook mijn accounts er weer in zetten . Die heeft hij dus niet terug gezet. Ook als ik hem direct terug wil zetten via Time machine, dan ziet hij de “oude” gegevens niet om terug te zetten. Is er te veel veranderd in Big Sur dat het terugzetten naar El Capitan bij Mail niet werkt? Iemand hier ook ervaring mee?

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.