10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:

Bijdrager
    Erick12345678

Since iOS 10 in Safari embedded Video's are starting muted. How to change that?

Hi

Since iOS 10 all video’s wich are shown on websites in Safari and also Chrome browser video’s are ALL starting with the sound muted. Very annoying because a lot of embedded players are different and you always have to find the “press to unmute” button, after that restart the video because you missed the first 5 or 6 seconds of sound and then…..AGAIN commercial advertorials with I’ve already seen:(

I can’t find any setting in iOS to get all of the video’s in Safari or Chrome to start UNMUTED.

My iPhone doesn’t seem to be affected by this issue, the same video’s are starting with sound instantly!

Hoping for a solution

Best regards

Erik

Bijdrager
    EagerB0bNerd

Nothing to do with ios 10 itself, but more that Autoplay for video’s with sound is no longer possible in certain browsers. So the video is OR muted, OR autoplay, but never autoplay with sound.

Google Chrome now mutes annoying videos that autoplay with sound

Bijdrager
    McPim

En dat autoplay kun je volgens mij dus niet uitzetten, de website bepaalt hoe ze de video vertonen.. (ik neem aan dat Erick Nederlands kan lezen als ie filmpjes op nu.nl kijkt).

Bijdrager
    Shmoo

En dat autoplay kun je volgens mij dus niet uitzetten, de website bepaalt hoe ze de video vertonen..

Niet helemaal natuurlijk. Als de website autoplay activeert en jij bent onderweg (data-verbruiker) dan zal autoplay ook niet starten ter beveilig van je databundel. Dat zit gewoon ingebouwd in iOS en andere platformen.

Maar de vraag van de TS gaat over het geluid dat standaard uit staat en niet over autoplay features.  Wat de TS doet is het bezoekt X website en drukt dan op Play > dan begint het filmpje af te spelen maar staat het geluid standaard uit. Kan best irritant zijn.

Ik weet niet 100% zeker waar dit afkomstig van is maar wat ik mij kan voorstellen zijn dat dit inherent is aan bepaalde instellingen op je device.

1) Je device staat op stil – schuifje aan de zijkant of gewoon het volume heel laag.

2) Je blokkeert bepaalde cookies via bijvoorbeeld content blokkers die de volume settings niet kunnen onthouden.

3) Het is gewoon een bug.

Bijdrager
    McPim

<p class=”cite”>Shmoo op 14 januari 2019 om 16:53</p>
    <p class=”cite”>Niet helemaal natuurlijk. Als de website autoplay activeert en jij bent onderweg (data-verbruiker) dan zal autoplay ook niet starten ter beveilig van je databundel. Dat zit gewoon ingebouwd in iOS en andere platformen.</p>

Wist ik niet 👍🏻

<p class=”cite”>Shmoo op 14 januari 2019 om 16:53</p>
    <p class=”cite”>Maar de vraag van de TS gaat over het geluid dat standaard uit staat en niet over autoplay features.  Wat de TS doet is het bezoekt X website en drukt dan op Play > dan begint het filmpje af te spelen maar staat het geluid standaard uit. Kan best irritant zijn.</p>

Klopt, maar ik begreep uit de reactie van EagerB0bNerd dat die twee met elkaar te maken hebben. Als de website de video ‘autoplay’ aanbiedt zorgt iOS ervoor de ie muted afspeelt? Maar nu ik de vraag nog eens lees: op de iPhone heeft TS het niet bij dezelfde video, dus daar moet toch iets aan te doen zijn of in te stellen. En eigenlijk zie ik het zelf ook best vaak, dat een video standaard zonder geluid begint. Heb er alleen nooit op gelet op welke devices/websites etc en of het verschilt per device.

Ik zie wel dit bij een nu.nl video: Safari op de Mac -> geen autoplay, wel geluid bij afspelen. Zelfde video op iPhone SE met iOS 12 -> autoplay zonder geluid. 🤔

Bijdrager
    Shmoo

Als de website de video ‘autoplay’ aanbiedt zorgt iOS ervoor de ie muted afspeelt?

Volgens mij niet standaard. Ik weet ook niet of de instellingen in Safari (macOS) – waar je wel zelf controle hebt over video en audio via de instellingen, of die instellingen via iCloud gesynced worden naar iOS. Dat zou heel mooi zijn als dat wel het geval was.

Ik ga er vanuit van niet. Mogelijk heeft het ook te maken met:

1) autoplay video zonder controls attribute op het video HTML-element.

2) of de browser/video in fullscreen mode is.

Dit is allemaal best ingewikkeld omdat overal een bepaalde gedachte en logica achter zit. Om dat uit te zoeken moet je in de developers docs van de browser gaan duiken en die dingen zijn lelijker dan versleten steunzolen.

Bijdrager
    Erick12345678

Precies,

Het gaat echt om filmpjes waar je eerst echt zelf op play moet drukken vóórdat ie begint met afspelen.

dumpert.nl is echt zo’n site waarbij ik zeker weet dat hij altijd zonder geluid start op de iPad in ieder geval .

Deze site heb ik gebruikt om zelf een oorzaak te kunnen achterhalen in de instellingen en tot nog toe zonder resultaat.

Erick

Geblokkeerd
    geanonimiseerde gebruiker

Just out of curiosity: waarom heb je jouw bericht in het Engels geplaatst?

Bijdrager
    TheBigZ

Just a guess: copy and paste of same question posted to other (foreign) forum?

Bijdrager
    McPim

<p class=”cite”>Erick12345678 op 14 januari 2019 om 18:27</p>
    dumpert.nl is echt zo’n site waarbij ik zeker weet dat hij altijd zonder geluid start op de iPad in ieder geval .

Qua Dumpert hier ook hetzelfde gedrag. Op de iPhone -> geen autoplay, wel geluid bij afspelen. Op een iPad -> wel autoplay, geen geluid. Dat klopt dus met wat EagerB0bNerd zegt, maar waar komt dit verschil nou vandaan? Opties 1 en 2 van Shmoo in de vorige post kunnen toch niet uitmaken, het is allebei iOS met dezelfde versie.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.