9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    n8n

Sims2 op een standaard MacBook 1GB Ram

Heeft iemand ervaring met de Sims2 op een Macbook met 1GB Ram die ik over een kleine maand ga bestellen en waar ik de Sims meteen bij koop samen met een extra 512 MB reepje. Ik ben op de PC thuis gewend om alles voluit te draaien en dar heb ik nooit problemen met vertragingen oid.

Thuis staat er een 3.0Ghz P4 met 512MB en een Ati 7800 128MB Videokaart van ongeveer 1,5 jaar oud denk ik.

Ook heb ik de vraag of de alom te vinden downloads (Kleding, Meubels ed) compitabel zijn met de Mac versie. Dit is een belangrijk punt anders speel ik liever Sims2 onder Windows via Boothcamp. Want ik vind het maken van huizen het leukst en dan zijn de extra te downloaden spulletjes erg fijn :P

Alvast bedankt

Ik heb nog gezocht maar ik kon geen direct antwoord op mijn vraag vinden.

Bijdrager
    Steff

Als je hier kijkt zie je dat de Sims onder Rosetta (emulatie van PPC programma’s die toch draaien op een Intel processor) vrij slecht draait. Vooral langzaam. Misschien dat 1GB aan geheugen het net speelbaar maakt i.c.m. de laatste update.

Succes! en anders via BootCamp idd zoals Nikita al vertelde. :P

Bijdrager
    Nikita

Via Bootcamp in XP moet het prima draaien. De processor vangt de tekortkomingen van de videokaart wel op…

Bijdrager
    Rickje

Die downloads voor Meubels, Kleding, Haartypes, etc, etc, zijn gewoon Mac-PC Compatible. Zijn gewoon kleine plugins die je in een map moet plaatsen.

User -> Documenten -> Ea Games -> Sims 2 -> Mods/Plugins
    Zoiets was het dacht ik.

Bijdrager
    ifeelfine

Nah.. bijna goed:

Documenten > EA Games > The Sims > Downloads (even zelf aanmaken)

Het enige zeikerige is dat het spel iedere keer bij het opstarten vraagt of je custom content enabled wilt. Maar dat is een kwestie van bevestigen en verder laden.

Bijdrager
    n8n

Dank jullie wel

Als ik het goed begrijp kan ik de Sims2 soepel draaien op een MacBook en kan ik gewoon mijn verzameling gedownloade meubels enz. gebruiken

Ik denk dat ik de Sims dan gewoon voor Mac koop omdat ik hem zelf toch nog niet heb maar hem wel wil hebben en binnenkort een Mac heb

ciao :lol:

PS. is iemand op de hoogte van een (gratis!) programma om zelf objecten, kleding, kapsels ed te maken voor Aplle

Bijdrager
    eddyfever

heeft iemand een adres waar ik sims 2 nightlife kan bestellen via internet?

Bijdrager
    Nikita

Macka.nl voor de Mac en anders via Bol.com ofzo?

Bijdrager
    eddyfever
    ”Nikita”

Macka.nl voor de Mac en anders via Bol.com ofzo?

dank je wel.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.