17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:
    Bijdrager
    mac_verslaafde

sims op ibook

kan ik een gratis versie van de sims downloaden voor mac osx 10.4 powerpc processor

Bijdrager
    brinkey

Ja dat kan, maar dat mag niet…

Bijdrager
    Rickje

Waarom mag dat dan niet? Is er een downloadverbod in Nederland?

Edit: Fucktimkuik.org -> Zoeken op ‘sims mac’ -> sorteren op seeders -> The Sims 1 – COMPLETE COLLECTION [Mac]

Bijdrager
    Yggdrasil
    Rickje op 02 januari 2013

Waarom mag dat dan niet? Is er een downloadverbod in Nederland?

Muziek en films mogen wel (NL), betalende software niet. Tenzij dat veranderd is sinds vorig jaar…

Bijdrager
    Ni3l55

Als je het maar niet gaat verkopen, dan is het niet illegaal.

Bijdrager
    Yggdrasil

Vroeger werd een onderscheid gemaakt tussen bepaalde media, zo mochten mp3’s en films voor eigen gebruik gedownload worden. Software en games mochten weer niet gedownload worden. In Nederland is hier echter verandering in gekomen, dat blijkt uit een uitspraak van de rechtbank in Den Haag, de rechter heeft ook het downloaden van mp3’s en films verboden. Het zou dus kunnen dat u voor het downloaden veroordeeld wordt. Het kabinet is het overigens niet eens met de uitspraak van de rechtbank in Den Haag. De kans dat u veroordeel zal worden is bijzonder klein omdat de scheidingslijn in het wetboek erg vaag is. (sic)

Bron: http://www.leerwiki.nl/Wanneer_is_downloaden_legaal_of_illegaal

Bijdrager
    brinkey

Dat downloaden in Nederland niet verboden is klopt. Ik refereerde aan de huisregels van OMT

Auteursrechten worden op OMT gerespecteerd. Het volgende is daarom niet toegestaan:

Hulp vragen of bieden bij het vinden van serials of cracks
    Hulp vragen of bieden bij het installeren van illegaal verkregen software
    Het plaatsen van complete artikelen of teksten van websites, kranten of tijdschriften (korte citaten zijn wel toegestaan) zonder een directe link als bronvermelding

Maar goed, er staat inderdaad niet bij dat je geen hulp mag geven bij het zoeken naar software, alleen bij het installeren daarvan.

Bijdrager
    mac_verslaafde

@rickje
    dan kom je op piratebay volgens mij is dat heel illegaal
    als ik het probeer komen er allemaal schermen over een opruimprogramma
    en 10 schermen met 2 knoppen waar download op staat
    ik weet dus niet op welke knop ik moet drukken

Bijdrager
    mac_verslaafde

@yggdrasil
    ken jij ook iets over de wet in belgië

Bijdrager
    Yggdrasil
    mac_verslaafde op 02 januari 2013

@yggdrasil

ken jij ook iets over de wet in belgië
    In België mag het niet. In Nederland mag je media downloaden (muziek, films,…) maar niet verdelen. Bij ons in België is het downloaden van gepirateerde software, films en muziek verboden. Maar ik denk dat 7/10 van de Belgen illegaal downloadt.

Bijdrager
    Koning Frank
    mac_verslaafde op 02 januari 2013

@rickje

dan kom je op piratebay volgens mij is dat heel illegaal

als ik het probeer komen er allemaal schermen over een opruimprogramma

en 10 schermen met 2 knoppen waar download op staat

ik weet dus niet op welke knop ik moet drukken

welcome to the internet.

Lid
    lEl

In België is het wel degelijk toegestaan voor video en muziek, niet voor applicaties.

bron: http://www.standaard.be/artikel/detail.aspx?artikelid=DMF20120127_117

Bijdrager
    Yggdrasil

Tiens, dat wist ik niet. Wel gek dan dat Telenet etc. de opdracht kregen om TPB te blokkeren. Afijn, dan hoeven we ons geen zorgen te maken hé als we een filmpje meepikken van het internet…

Lid
    lEl

Die blokkering kwam er omdat Sabam genoeg gelobbyd heeft bij de overheden. Die blokkering is belachelijk, zeker als je weet dat er van medium dat je in België koopt (CD, DVD, hardeschijf, alles: zelfs back-up tapes) een bedrag naar Sabam gaat om “auteursrechten te betalen” (Auvibel taks)

Anyway back on topic :p.

Bijdrager
    mac_verslaafde

sabam komt echt teveel in de media
    de sims is niet eens belgisch/nederlands
    wat hebben die daar eigenlijk over te zeggen?

Lid
    lEl

Sabam is enkel muziekrechten, en hebben daar ook nooit iets over software gezegd. Het feit dat het verboden is, is omdat software niet onder de thuiskopie valt, enkel video en muziek

Moderator
    Pete.Z

En ook in dit topic, geen illegale praktijken hier.

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.