14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    MacShakes

Sims 2 op Parallels?

Hallo,
    Ik heb gister Parallels desktop 3.0 voor Mac geïnstalleerd.
    Nou ben ik een echte sims 2 fan en na het installeren van het originele sims 2 spel, kreeg ik bij opstarten de melding dat de grafische kaart niet compatibel was met directx 9.0

Heeft iemand een idee hoe ik dit kan verhelpen?

Ik heb een 2ghz iMac sinds oktober, dus ik denk niet dat het kan liggen aan het feit dat mijn computer te traag zou zijn.

Met vriendelijke groet.

Bijdrager
    StilleStormen

mmm
    ik zou gewoon de mac versie van sims 2 installeren.:D

Bijdrager
    G-Force

Dat komt omdat Parallels’ 3D ondersteuning nog niet zoveel voorstelt en niet eens DirectX 9 ondersteunt.

Bijdrager
    MacShakes

Ja ik heb gehoord dat de mac versie zelfs minder snel draait dan de windows versie…

Plus dat ik echt wel honderden euro’s in die serie heb zitten, en ik het een beetje zonde vind om dat geld weer opnieuw uit te gaan geven voor de mac versie…

er staat op de doos dat hij wel 3d acceleratie ondersteunt, maar als ik bij Dxdiag kijk, staat er weer geen 3d ondersteuning.
    Op de website van parallels staat ook dat dat hij zelfs World of Warcraft ondersteunt, en als hij dat al ondersteunt, waarom sims 2 (wat o.a. niet online gaat) dan niet?

Met vriendelijke groet.

Bijdrager
    Nikita

Heb je een upgrade uitgevoerd vanaf een bestaande Parallels installatie? Zo ja, ook de nieuwe Parallels-tools geïnstalleerd?

Bijdrager
    MacShakes

Allemaal gedaan..
    Nu geeft hij ook de melding dat hij de cd niet kan vinden, terwijl hij er gewoon inzit.

Ook probeerde ik voor Parallels nog met bootcamp te werken, maar hierbij lukte het partitioneren niet, kreeg een melding dat ik de schijf moest herstellen in schijfhulpprogamma.
    in dit programma was de knop herstellen echter niet in te drukken..

kriegel word ik ervan.

Bijdrager
    G-Force

De opstartschijf kan je niet herstellen als deze actief is. Dus opstarten met de Mac OS X installatieschijf (C indrukken bij het opstarten) en vanuit daar schijfhulprogramma draaien. Sowieso, als The Sims 2 trager draait onder Mac OS X dan draait het onder Parallels lijkt mij ook trager, je draait immers eerst Mac OS X, dan Windows en dan The Sims 2. Een Mac versie of Boot Camp lijkt mij dan het beste voor de performance.

Oja, Parallels ondersteunt zoals ik zei geen DirectX 9, en DirectX 8 wordt ook maar gebrekkig ondersteunt (echte hardware acceleration mist).

Bijdrager
    mrdavidoff

geprobeerd om doom 3 te installeren onder parallels 3.0,intro werkt wel maar als ik een game
    wil spelen klapt ie er uit…..
    dus doom3 werkt definitief niet….
    iemand ervaring met battlefield.?

Bijdrager
    Mista FraggadeliX

Wat ikniet snap van Parallels is dat ze , (blijkbaar) een hoop energie steken in het compatibel maken van spellen met virtualistatie dievoor een groot gedeelte als native macosX app’s te krijgen zijn.

Warcraft 3 is geen UB maar draait prima op mijn MBP.
    WoW is gewoon UB
    UT2004, WolfensteinET,CoD is allemaal als mac app te koop

Wat ik wel geweldig vind is dat eindelijk 3DSmax en solidworks op de mac draait (soort van;) )

Bijdrager
    macmickey2

Parallels is nog steeds emulatie van Windows. Indien je volledige ondersteuning van je hardware wil zal je toch Windows via BootCamp moeten installeren. Ik ken zat mensen die nu op de Mac de PC spellen spelen maar dan wel native onder Windows.

Bijdrager
    wouwout

we hadden een leuke discussie over dit onderwerp in een andere thread, bijna een jaar later, maar die werd meteen op slot gedaan. Jammer.

Maar goed: voor de TS in de andere thread (lekker overzichtelijk zo): probeer eens Fusion, de beta (ik geloof 2.0). Daar zit directx 9 ondersteuning in. maar het gaat nooit zo lekker (=snel) werken als in bootcamp.

Bijdrager
    Nietzman

Ja, in dat andere topic kwamen er zo bijzonder veel verrassende insights langs in die twee posts. :’).

Bijdrager
    Yaris

De leuke discussie kan hier verder gaan. Er staan in dit draadje al veel interessante reacties die anders ofwel herhaald zouden worden in het andere draadje ofwel vergeten zouden zijn. Meerdere draadjes over hetzelfde onderwerp betekent versnippering van informatie en verspilling van energie door degenen die reageren.

Bijdrager
    nl-x

Heb je in Parallels wel de DirectX ondersteuning aangezet? Is een optie ergens bij de videokaart instellingen.

Ik heb CounterStrike (1.6) op de mac via parallels kunnen spelen. Dan zou de sims ook wel moeten kunnen, denk ik.

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.