3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    Jan van der Meulen

SimpleVideoOut 2.0.6

OMT-ers,
    Ik gebruik de laatste tijd het OUDE programmaatje SimpleVideoOut (SVO) van Apple. Doel hiervan is dat je een filmpje via firewire naar (bijvoorbeeld) een digitale camcorder kunt sturen. Zelf gebruik ik SVO om met behulp van een (Canopus) videoconverter de film af te spelen op mijn LCD-tv (via S-video). Die is namelijk ouder dan HDMI en DIE mogelijkheid heb ik dus niet.

Allemaal leuk en het werkt ook nog, maar:
    1) alleen dv-materiaal kan via SVO worden afgespeeld. Gelukkig heb ik indertijd Quicktime 7 niet weggegooid, want dat bood de mogelijkheid naar vanallesennogwat te exporteren. Dat gaat met de huidige QT niet meer.
    2) er IS een alternatief voor SVO en dat is MovieOut. Werkt hetzelfde als SVO, maar kan heel wat meer formaten aan. MovieOut wordt niet meer geupdate (hoewel SVO op 8 november jl een 2.0.6 update kreeg).
    3) Via SVO en MovieOut kan geen DVD worden ‘doorgespeeld’ via firewire. En dat is erg jammer. Ik kan natuurlijk een DVD binnen halen in Final Cut en dan afspelen (via Firewire op bovenvermelde wijze), maar dat is toch wel heel erg suf.

Mijn vraag tenslotte: Is er een alternatief voor bovenstaande app-jes dat WEL met DVD’s kan omgaan? Het gaat dus om een video player die in staat is via Firewire video en geluid (waaronder een DVD) te exporteren. Alle info is welkom.

Bijdrager
    bitsflew
    Jan op 10 november 2010

OMT-ers,

Ik gebruik de laatste tijd het OUDE programmaatje SimpleVideoOut (SVO) van Apple. Doel hiervan is dat je een filmpje via firewire naar (bijvoorbeeld) een digitale camcorder kunt sturen. Zelf gebruik ik SVO om met behulp van een (Canopus) videoconverter de film af te spelen op mijn LCD-tv (via S-video). Die is namelijk ouder dan HDMI en DIE mogelijkheid heb ik dus niet.

Allemaal leuk en het werkt ook nog, maar:

1) alleen dv-materiaal kan via SVO worden afgespeeld. Gelukkig heb ik indertijd Quicktime 7 niet weggegooid, want dat bood de mogelijkheid naar vanallesennogwat te exporteren. Dat gaat met de huidige QT niet meer.

2) er IS een alternatief voor SVO en dat is MovieOut. Werkt hetzelfde als SVO, maar kan heel wat meer formaten aan. MovieOut wordt niet meer geupdate (hoewel SVO op 8 november jl een 2.0.6 update kreeg).

3) Via SVO en MovieOut kan geen DVD worden \’doorgespeeld\’ via firewire. En dat is erg jammer. Ik kan natuurlijk een DVD binnen halen in Final Cut en dan afspelen (via Firewire op bovenvermelde wijze), maar dat is toch wel heel erg suf.

Mijn vraag tenslotte: Is er een alternatief voor bovenstaande app-jes dat WEL met DVD\’s kan omgaan? Het gaat dus om een video player die in staat is via Firewire video en geluid (waaronder een DVD) te exporteren. Alle info is welkom.

Dus als ik het goed lees dan gebruik je Canopus (ADVC110?) als video interface naar je TV?

Als dat het geval is waarom koop je dan geen DVI-Video/micro-DVI-video adapter?

Die adapters hebben ook S-Video en de beeldkwaliteit is beter dan de omweg via DV.

Voorwaarde is wel dat de DVI (of micro-DVI) aansluiting van je Mac ook de analoge signalen doorgeeft.
    Dus wel even controleren of de adapter compatible is met je Mac.

Bijdrager
    Jan van der Meulen

Ik heb een iMac met een MiniDisplayPort en daarvoor is geen adapter naar s-video beschikbaar (noch direkt noch in 2 stappen. Jammer maar helaas).

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.