15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    Gauloises

Simpele Scanner

Ik ben op zoek naar een eenvoudige, goed onder OSX (en Windows) werkende scanner. Dit om met regelmaat formulieren te scannen naar een PDF. Het liefst zou deze ook nog in een netwerkomgeving moeten werken, dus met meerdere Apples & PC’s. De ervaringen met HP welke ik nu heb zijn van dien aard dat hij het (meestal) niet doet. Wie heeft er ervaring met zo’n opstelling? De scanner hoeft niet te worden gebruikt om hoge kwaliteit te scannen, alleen formulieren naar PDF op max 200 à 300 dpi.

Bijdrager
    Apfel

Heb laatst een CanoScan LiDE 500F gekocht (€ 129) ben er wel tevreden over klein apparaat usb 2
    geschikt voor windows en MacOSX gebruikersvriendelijke software.
    werkt volgens mij niet via netwerk.
    speciale voet, kan staand scannen, 35mm film scannen met bijgeleverde adapter.

Scan to PDF
    Een ‘Scan to PDF’ functie maakt van uw scan rechtstreeks een PDF bestand. De scanner produceert een palet aan PDF pagina’s die u zelf kunt rangschikken of oproepen. Tekst wordt automatisch opgenomen in PDF bestanden, zodat u deze kunt bewerken en op woorden kunt laten doorzoeken.

Bijdrager
    iDuck

Hier staat een CanoScan LIDE 60. Bijna een jaar in gebruik en zeer tevreden over, zie bovenstaande post. Perfecte software, geen aparte voeding nodig en nog mooi design ook. En prima scans:)

Alleen heeft de 60 geen negatief adapter.

Bijdrager
    WouterReyntjens

ik heb een canon lide 60 klik

goed ding, kost ong 80€

edit: johie was me voor:D

Bijdrager
    MarcelK

Past beter bij ‘Hardware’…

[Verplaatst]

Bijdrager
    CaDoc

Heb een Epson en ben ook niet ontevreden over de resultaten voor het scannen naar een PDF – alle instellingen zijn goed te maken en gebruik het ding vaak voor het scannen van documenten naar PDF.

Bijdrager
    Gauloises

Gisteren dan maar een CanoScan Lide 60 gehaald, inderdaad een leuk design (minder belangrijk), wel een leuke prijs ( € 75,- incl. ), echter:
    Wat een drama die software, werkt voor geen meter, onoverzichtelijk zowel op Mac als PC daarbij ziet het er gewoon niet uit. Scanner wordt netjes herkent maar werken op de Mac, dus niet, op de PC al niet veel beter. Software lijkt op de (drama)kwaliteit die ik bij mijn Canon camera kreeg. Hiervoor is gelukkig ondertussen wel een “nette” OSX-versie voor. Anyway, ik zal me eens verder verdiepen in de software, blijft voorlopig eerst het feit dat de MAC de scanner wel herkent, maar de software van Canon zegt dat de Twain-driver onbreekt. Deze heb ik al meerdere malen opnieuw geinstalleerd, maar tot op heden nog geen resultaat.

Bijdrager
    Yohan

Hm, jammer dat je de Epson 3490 niet hebt gekocht. Goeie software en als bonus ook nog eens de mogelijk om kleinbeeld dia’s en negatieven in te scannen.

Bijdrager
    Neproadie

Ja, valt een beetje buiten de categorie goedkoop, maar ik heb een Canon MP500.
    Briljant apparaat. Scannen, kopieren, printen. Kan tevens ook direct op cd/dvd printen, pictbridge en cardreader ingebouwd.
    €169 euro

Bijdrager
    Apfel
    ”Gauloises”

Software lijkt op de (drama)kwaliteit die ik bij mijn Canon camera kreeg. Hiervoor is gelukkig ondertussen wel een “nette” OSX-versie voor. Anyway, ik zal me eens verder verdiepen in de software, blijft voorlopig eerst het feit dat de MAC de scanner wel herkent, maar de software van Canon zegt dat de Twain-driver onbreekt. Deze heb ik al meerdere malen opnieuw geinstalleerd, maar tot op heden nog geen resultaat.

Werkt op mijn Canon juist simpel, 1 druk op de knop en klaar is Kees.
    (vanuit de Canoscan toolbox, import direct in een programma of voorgeprogrammeerde knoppen op de scanner zelf)
    Zal toch wel min of meer de zelfde software bij geleverd worden.:?

Bijdrager
    WouterReyntjens

De software werkt perfect bij mij, geen enkel probleem.

Bijdrager
    iDuck
    ”WouterReyntjens”

De software werkt perfect bij mij, geen enkel probleem.

Ja hier ook, de Twain driver is uitgebreid, en de CanoScan Toolbox (oid) is superhandig en gebruikersvriendelijk. Vind het een prima stukje software, die op al mijn mac’s probleemloos draaid.

Wat er voor de rest is bijgeleverd installeer ik niet (Acrobat, fotobewerkingsprog e.d.) Dat kan je in het begin aangeven van de installatie.

Bijdrager
    sedikit

Ik kan het niet nalaten de loftrompet te blazen over de Canoscan 8600F! Deze is een maand of 4 pas op de markt. Googlen op die naam levert alleen maar zeer positieve reacties op. Enkele kwalificaties:
    -4800×9600 dpi
    -12 kleinbeeld dia’s in één keer scannen
    –4 ingeraamde dia’s in één keer scannen
    -4 grootbeeld dia’s in één keer scannen
    Verder de gebruikelijke “normale” scan mogelijkheden, in allerlei variaties.
    Ach zoek verder maar op Google. Ik heb hem gekocht voor ongeveer € 160 bij 4Launch(internet).
    Ik ben nog nooit zo enthousiast geweest over een apparaat met zoveel goede eigenschappen!

Bijdrager
    Nisei

Eh, de topicstarter heeft een half jaar geleden al een scanner gekocht.:roll:

Bijdrager
    Dick de Roos

Ach, een loftrompet steken is niet slecht. Misschien hebben anderen er nog iets aan. :wink:

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.