5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Soedjono84

simpele flash animatie gaat schokkerig

Hallo,

Ik heb een flash animatie gemaakt van x logo’s die horizontaal aan elkaar vastgeplakt zijn. Nou zit er een motion tween aan, zodat het van recht naar links beweegt. Alleen het probleem is, is dat de plaatjes schokkerig / knipperend over het scherm heen verplaatst.

Hoe kan dit? En hoe kan ik dit verhelpen?
    (mijn fps staat op 45, lager zetten helpt ook niet echt)

Alvast bedankt.

Bijdrager
    sally

Horizontale bewegingen moeten in animatie behoorlijk snel zijn willen ze niet schokken..
    FrameRate kan beter wat lager: 25 bijvoorbeeld, vergelijkbaar met video.
    Dat is al meer dan meestal gebruikt wordt in Flash. Je vraag anders teveel van de player en van het systeem.

Bijdrager
    snipper

(Dit is niet alleen in Flash een probleem trouwens, schokkerigheid heb je met alle bewegende beelden op beeldschermen). Niet alleen horizontale bewegingen hebben hier last van en ze schokken ook als het snel gaat, alleen valt het bij erg snelle (en erg langzame!) bewegingen minder op.

Hogere framerates helpen wel, maar inderdaad alleen als het systeem het bij kan houden. Dat is weer sterk afhankelijk van hoe bont je het maakt. Een kleine banner kan je wel tot ronde de 30 frames ‘opschroeven’, maar veel meer heeft geen zin, het lijkt wel of de snelheid ‘afgetopt’ wordt ofzo. PC’s haalden vroeger meestal ietsje meer maar daar test ik al een paar jaar niet meer op.

Bij grote flash movies (complete webpagina’s of meer) haal je dat niet eens, die 30 frames.

Bijdrager
    EL Mystica

Als het bitmaplogo’s zijn, kan je ze comprimeren, en eventueel ook even kijken naar bitmapData…

Bijdrager
    chilli dude

rechtermuis klik op je plaatje in de library

eigenschappen > effenen toestaan

Dit scheelt meestal al een hoop, echter worden je plaatje wel iets waziger hierdoor.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.