9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    Thijmen96

Simpel systeem bewakingscamera

Goedendag mensen,

Afgelopen week is er bij ons thuis voor de derde keer in anderhalf jaar tijd ingebroken. Hier willen we iets tegen beginnen. Nu was mijn idee om naast andere maatregelen een camer systeem te installeren. We hebben geen behoefte aan hoogwaardige installaties, maar gewoon iets simpels. Ik wil gewoon meerdere webcams binnenshuis hangen en dan ergens aan koppelen. Gewoon dat de camera’s permanent aan staan, en dan gekoppeld aan een harde schijf, en dat oude opnames worden gewist als de schijf vol is. Kan iemand mij een oplossing bieden? Nogmaals, budget is niet al te groot en hoeft geen professioneel systeem te zijn. Gewoon beelden kunnen terugkijken als er ingebroken is.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Groeten Thijmen

Bijdrager
    Drexciyan

Misschien is Periscope Pro iets i.c.m. IP camera’s… http://zipzapmac.com/PeriscopePro

Bijdrager
    Shmoo

Ik denk dat als er zo vaak wordt ingebroken dat je een ander fundamenteel probleem hebt met je woning dan te weinig fancy spulletjes in huis.

De bedoeling is dat je die gasten buiten houdt. Niet dat je ze binnen filmt hoe ze je MacBook in een rugzak stoppen.

Bijdrager
    computer space

Neem een hond (of virtuele hond)
    En gejatte spullen niet opnieuw kopen.
    Filmpje van bivakmuts gaat je niet verder helpen.

Bijdrager
    EagerB0bNerd

Je zou zelf iets in elkaar kunnen knutselen. Met een Raspberry pi en motion detection kom je een heel eind voor niet teveel geld. Motion detection is beter dan de camera continu laten opnemen, anders wordt het een hel om beelden terug te zoeken. Je kan het makkelijk en goedkoop doen met de raspberry pi camera module. Is alleen niet zo goed met night-vision, als dat belangrijk is kan je een losse camera nemen die IR doet. Of je hangt een lamp op met bewegingsmelder.

Er zijn zat projecten te vinden, even googelen: “raspberry pi surveillance system motion detection”

voor software voor bewegingsdetectie google op “motioneye raspberry” of “motionpie raspberry”

Bijdrager
    SunKeeper

Er is al eens e.e.a. over geschreven, waarbij ik ook wat prijzen had vermeld in het topic voor bepaalde systemen.

Lees deze door: http://www.onemorething.nl/community/topic/webcambewakingscamera-met-nacht-optie/

Bijdrager
    Thijmen96

Dank u allen voor de tips, hier moet ik zeker wat mee kunnen. Zoals gezegd, het is een van vele maatregelen die we gaan nemen. Dure spullen leggen we al zo veel mogelijk achter slot en grendel, maar afgelopen week is er dus een PS4 uit de woonkamer gejat, en die leg je niet snel elke avond weg op een veilige plek. En het feit dat we tegenover het Leger des Heils wonen zet ons ook aan denken of niet misschien gewoon verder van de bron van het kwaad moeten gaan wonen:lol:

Bijdrager
    Geldersscheepje

Thijmen, weet niet of je dit doelbewust doet maar je zet op deze manier wel een organisatie in een kwaad daglicht wat denk ik niet nodig is.

Je verhaal lezende denk ik dat je op de verkeerde weg bent. Stel al dat je op je camera een dief ziet, wat wil je dan met die informatie? Is namelijk niet rechtsgeldig. Gak je hem of haar zelf opsporen? En dan?

Investeer liever in goed hang en sluitwerk, eventueel een alarminstallatie. Zodra je het net wat moeilijker maakt dan je buren zal de gemiddelde dief voorbijlopen. En een echte professional hou je toch niet buiten…

Bijdrager
    Koning Frank
    Shmoo op 23 januari 2016

Ik denk dat als er zo vaak wordt ingebroken dat je een ander fundamenteel probleem hebt met je woning dan te weinig fancy spulletjes in huis.

Ohja, het is natuurlijk OP’s schuld. Moet hij maar minder mooie spullen hebben.

????

Geldersscheepje op 24 januari 2016

Je verhaal lezende denk ik dat je op de verkeerde weg bent. Stel al dat je op je camera een dief ziet, wat wil je dan met die informatie? Is namelijk niet rechtsgeldig. Gak je hem of haar zelf opsporen? En dan?

Niet rechtsgeldig? Wat?
    En verder is het belangrijkste effect van een camera het afschrik effect.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.