17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:
    Bijdrager
    Huh

simpel microfoontje voor de mac

Hallo,

Ik wil een simpel Microfoontje in m’n g4 (windtunnel) pluggen, maar tot nu toe heb ik kennelijk steeds de verkeerde gekocht.
    (Ik zoek iets heel goedkoops voor i-chat.)

Kan iemand mij vertellen wat ik moet kopen?

:mrgreen:

Bijdrager
    osx

Met een apple plaintalk mic moet het zeker lukken.
    Kijk maar es bij mailamac.

Bijdrager
    Syndic

De iMic. Te bestellen bij MailaMac.:D

Bijdrager
    HSL
    ”Syndic”

De iMic. Te bestellen bij MailaMac.:D

nee de iMic is geen microfoon,.. de imic is een USB apparaat wat zorgt dat je een sound in hebt als je mac dat niet heeft!:D

je kan iedere willekeurige (mini-jack) microfoon gebruiken.. die werken beter dan usb mic’s!

tip: bij de mediamarkt heb je een koptelefoon met een microfoon eraan voor ongeveer 15 euro!

HS-L

Bijdrager
    Syndic
    ”HS-L”

nee de iMic is geen microfoon,.. de imic is een USB apparaat wat zorgt dat je een sound in hebt als je mac dat niet heeft!:D

Wijsneus :P :wink:

Bijdrager
    HSL

ah ja,.. een iMic is leuk als je een digital audio mac, QS zonder sound in of een cube..

dusseh geen verkeerd advies geven he!
    anders had ‘ie straks iets gekocht wat hij helmaal niet nodig heeft!

:P:P:D

Bijdrager
    Deskman

Jawel, jawel maareh… Met een iMic kun je weer wel al die reeds gekochte en nu nutteloos gebleken microfoontjes weer gebruiken. Dus heb je een betere input en kun je je miskoop toch gebruiken.
    Best wel handig, niet??

Bijdrager
    HSL
    ”Deskman”

Jawel, jawel maareh… Met een iMic kun je weer wel al die reeds gekochte en nu nutteloos gebleken microfoontjes weer gebruiken. Dus heb je een betere input en kun je je miskoop toch gebruiken.
    Best wel handig, niet??

ik heb zo het vermoeden dat hij een usb microfoontje gekocht had!

want ALLE jack microfoontjes doen het op een mac!

en de waarom zou je een iMic aan sluiten op een mac die al een sound in heeft? dan heb je 2 sound in’s.. ja het kan leuk zijn, maar ik zie het nut er niet van in:D

Bijdrager
    Huh

want ALLE jack microfoontjes doen het op een mac!

Da’s vreemd…. Ik weet niet wat ik dan steeds voor microfoontjes koop, maar die hebben gewoon een plugje (geen usb dus), dus ik neem aan een jack plug….

als ik die in de audio in plug gebeurt er nooit wat… :x :x :x
    Ook niet bij me ouwe g4… moeten ze voorversterkt zijn ofzo?

Ik weet dat je in regelpaneel geluid in harder en zachter audio in kan regelen, dus dat is het ook niet..

affijn.. ik begrijp er dus nog steeds geen @#[email protected]$!!!! van

:(

Bijdrager
    HSL

heb je wel in je system pref’s aangegeven dat je external sound input wil hebben?
    en misschien een domme vraag,.. zit hij wel in je sound in? (ik neem aan dat dit een overbodige vraag is LOL)

Bijdrager
    2manydjs

Mijn mac (B&W G3) en de meeste van mijn oude mac’s willen een speciaal jack-plugje.
    Die is ongeveer een half keer zo lang.
    Zoals al vermeld moet een Apple plaintalk het gewoon doen.
    Je kan ook kijken of je ergens een klein “adaptertje” kan kopen.
    Succes

update:
    http://www.tweedehandsmac.nl/tkag.lasso?skip=12&s=shmnl&t=Audio&sf=
    Hier verkoopt iemand een plaintalk voor 13 euro ipv. 29 voor een nieuwe.

Bijdrager
    HSL
    ”2manydjs”

Mijn mac (B&W G3) en de meeste van mijn oude mac’s willen een speciaal jack-plugje.
    Die is ongeveer een half keer zo lang.

dat is nu niet meer het geval hoor en op de B&W’s die we op mijn vorige school hadden staan konden ook gewoon normale jacks aangesloten worden!
    ik heb in mijn dual 500 gewoon een normale jack zitten,.. zowel voor in als uit! en ik heb o.a. een apple plaintallk mic en die heeft ook een gewone jack!

HS-L

Bijdrager
    2manydjs

Heb ook nooit begrepen waarom Apple een langere plug gebruikte..
    Blijkbaar hebben ze dat dan verandert toen ze de tweede versie van de B&W uitbrachten.

Bijdrager
    Huh

heb je wel in je system pref’s aangegeven dat je external sound input wil hebben? en misschien een domme vraag,.. zit hij wel in je sound in? (ik neem aan dat dit een overbodige vraag is LOL)

In mijn g4 heb ik niet eens de keuze… Ik heb alleen maar een line in.
    Het is zelfs zo dat ik met m’n koptelefoon meer succes heb dan met alle mic’s die ik tot nu toe gekocht heb…:x :x :x
    Daar krijg ik nog wel geluid in.

zowel voor in als uit! en ik heb o.a. een apple plaintallk mic en die heeft ook een gewone jack!

Misschien werkt het toch alleen met apple micjes…:x :x
    Heeft iemand er ooit een micje van 6 euro ingepropt???

Bijdrager
    HSL
    ”Huh?”

Misschien werkt het toch alleen met apple micjes…:x :x
    Heeft iemand er ooit een micje van 6 euro ingepropt???

ja ik,.. en dat werkt gewoon!!

Bijdrager
    Deskman
    ”HS-L”

ik heb in mijn dual 500 gewoon een normale jack zitten,.. zowel voor in als uit! en ik heb o.a. een apple plaintallk mic en die heeft ook een gewone jack!
    HS-L

Een plaintalk mic heeft nou juist een lange jack. Die krijgt er ook nog stroom door aangeleverd omdat het een condensatormicrofoon is met een soort voorversterkertje er in. Ik heb destijds bij mijn 9600 deze mic gekocht omdat alle andere apparaten het niet deden. Ik heb niet met mijn G4 450DP geexperimenteerd, maar ook daar doet mijn Apple PlainTalk het naar behoren.

Overigens kunnen andere sound-in apparaten ook gewoon hun werk doen. Van de week nog vanaf een getthoblaster een cassettebandje op CD gezet. En dat ging heel aardig.

Bijdrager
    HSL

ik heb het ff nagevraagd,..

en het maakt niet uit of je een plaintalk hebt of een andere,.. als hij maar versterkt is!:D

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.